Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Inte underligt att man inte är så snygg....

image27       

....när man så sällan får till en schysst skönhetssömn! I morse "stöp" jag i säng och somnade som en stock vid 8-tiden efter att jag hemma dirigerat ut trupperna, gympa-påsar, klarinetten, tåg-kuponger, avbokat minsta grabbens utvecklingssamtal för i morgon bitti, i med den otrrrrroligt starka och äckliga antibiotikan i barnen och sen pussa på dem och fösa iväg dem. ( Maken hade stuckit tidigare på morgonen på jobb i Norge)
Minns inte om jag morgonkissade ens, bara somnade sen!
Kl 10.30 ringer telefonen ihärdig nere i köket... jag tänkte strunta i att svara men den var riktigt ihärdig och då förstod jag att då måste det vara något angeläget.... bara det inte hänt barnen något??? Tar telefonen och hör lättad och sömndrucken att det är personalassistenten på jobbets glada röst i andra ändan: Hej! Sover du? Ja. Tänkte bara höra med dig om du kan jobba i eftermiddag plus i natt? Nä, jag är död. Jasså? Vad då rå? Jag har redan jobbat i natt... Åh, förlåt, jag trodde du skulle gå på din natt period i dag, förlåt... Hon var verkligen ledsen för det så det är no hard feelings. Jag lyckades somna om direkt igen men sen ringde klockan på inställd tid klockan 14.00! Så jättemycket för tidigt när man har fler nätter men jag hade lyckats få en läkartid till kl 15.00 som jag av lathet glömt att avboka så det var bara att stiga upp!
Jag tog en supersnabb snabb-dusch ( mina snabb-duschar kan normalt sträcka sig upp till 30 minuter men den här skötte jag fint).
Tänk vad snygg jag skulle vara om jag sov längre... ja rent hypotetiskt skulle man ju kunna bli hur snygg som helst om man stängde av telefonerna och väckarklockorna....
Efter doktorn åkte jag och hämtade stora grabben och hans kompis och vi åkte till Mc Donalds och åt tillsammans innan de skulle på sin orkesterlektion ( de spelar klarinett båda 2) Lilla grabben följde med en kompis hem för lek. Kvar blev jag i centrumet och klädaffärerna. Gick ett varv och slö-glodde, köpte lite hårinpackning och en handväska, handväskan som jag haft till nu har fyllt upp sig med massor av onödiga saker och massa skräp så den har blivit så töjd i sömmarna att dragkedjan spruckit så då gäller det att rensa ur och börja på ny kula, ny handväska!
Väntade in stora grabbarna och körde dem hem, hämtade lilla grabben och handlade mjölk. Möttes hemma av svärmor som kommit för att hjälpa till med barnpassning över natten då J är kvar i Norge och jag ska jobba natt.
Man hinner inte med så mycket vettigt när man jobbar sina nattperioder, det rullar helt enkelt bara på då och man har lite svårt att skilja på om det är måndag eller onsdag.

Kommentarer
Postat av: Monika

Där ser man. Jag undrade just hur din dag varit och kollade efter något skrivet här flera gånger.
Jag sov som vanligt alldeles för lite. Var ju och fikade i Kista med min son och sedan på kvällen var vi på sena föreställningen inne på Filmstaden Sergel och såg Death of a president. Det var en märklig men tankaväckande film. Just att man blandat fiktion med riktiga filmklipp gjorde den verklig och spännande.
Jobbar du inatt också? Jag ska jobba tre nätter nu.

2007-04-24 @ 10:10:22
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: majjanw

Du är alltid snygg, gumman!!

2007-04-24 @ 11:42:10
URL: http://majjanw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0