Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Klinisk blick! - Jo, det har man väl utan att skryta...

Jo, självklart var båda gossarna besudlade av streptokocker, jag sade ju det redan i morse!
AT-läkaren tog mer än 1 tim på sig att lista ut det (trots modern provtagningsteknik) och göra en aktiv smittspårning som slutade med att alla i familjen ska äta antibiotika, STARKARE än vanligt antibiotika sade hon????
Jag kunde inte låta bli att retas med henne lite och frågade vad hon menade med det ha ha ha.. möjligen bredare än första-hands valet? Stackars barnen trodde ju det skulle smaka ännu starkare och värre än vanligt! Man får inte skrämma barn på det viset!
Hon ville också att vi skulle göra oss av med katten som kunde vara tyst smittbärare och säger man sådana saker till mig då gör man sig inte speciellt populär kan jag säga!
Göra sig av med Z! Gå och dö särring!!! ( Hon var säkert 22 år fyllda, doktorn alltså..)
Jag kan tycka att det är rimligt att jag ringer veterinären, talar om problematiken med Z som eventuell smittspridare och frågar om det kan vara en tanke och ge även honom antibiotika även om det kommer bli 10 dagar av nära-döden-upplevelser för mig och maken att ge honom tabletter stora som 1-grams Alvedon, jo vi har gjort det förr när han fick en infektion efter kastreringen... ja inte maken alltså utan katten... maken fick ingen infektion.. nä, skojjar bara!
Under tiden tanten på apoteket gjorde i ordning all medicin som gjorde mig 500 kr fattigare ( ja glöm inte att medicinen var stark!) så gick barnen och jag och tog varsin kul-glass i solskenet och sedan när medicinen var hämtad åkte vi till KK och handlad vår-dojjor till barnen och storhandlade mat ( Inte så mkt GI-grejjor, vi måste ju ha någit i kylen som går att äta också!).
Nu har vi varit hemma en stund, barnen är utfodrade med lunch och jag har hängt lite tvätt ute. I går blev jag nästan lite förbannad på grannen, i det perfekta torka-tvätt-vädret höll han på att elda löv! Hur gott luktar tvätten efter det???

Om du är inne och läser min blogg, snälla, skriv ett litet kort meddelande till mig så jag vet vem du är även om det bara är dina initialer, så jättekul att veta när någon läst! Kramar.

Kommentarer
Postat av: Monika

Men det är väl klart att ni inte kan göra er av med katten! Den kan självklart behandlas om det behövs.
Vad gäller GI-mat så mår själen troligen bäst av annan föda. Själv har jag frossat i en varm macka (dyr som f-n) på Centralstationen och sedan en glass lite senare. Men jag har faktiskt promenerat uppe från Röda Korsets högskola och ner till Kungsträdgårdens T-bana.
Nu ska jag sova lite innan det är dags att åka till jobbet igen.

2007-04-16 @ 15:32:02
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: Borthy till Monika!

Min själ mår väldigt fint av chkladbollar har jag märkt. Hoppas du haft en fin dag och får en bra bloggarnatt på jobbet eller något att göra så att tiden går fort i fall du vill hem och sova... men det ena utesluter inte det andra, man kan ju göra 2 saker samtidit, både tugga tuggummi och gå på en gång! Hälsa alla go jobbarkompisar, jag kommer till jobbet och drar mitt strå till lönekontot i morgon eftermiddag.

2007-04-16 @ 16:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0