Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Vissa dagar är man inte så snäll och vänlig som man vill vara...

Vissa dagar är jag helt enkelt inte så snäll, possitiv och vänlig som jag vill vara utan jag beter mig bitchigt och nedlåtande och ser sur ut, är otrevlig! Vet inte hur mycket av detta som bara finns inom mig och vad som läcker ut av dessa känslor till omgivningen... troligen en hel del men det är helt enkelt svårtyglat när vet-bäst-kärringen flyttar in i en!
Det var faktiskt riktigt länge sedan jag var så pass bitchig som idag, hade nästan glömt vilka talanger jag har på den fronten!
Försökte ändå skaka av mig det här i slutet av dagen och hamnade den sista stunden på jobbet i samtal med en arbetskamrat om livets tråkigheter, personen hade blivit dumpad av sin älskling och var ledsen och plötsligt hade jag transformerats från bitch till nästan sorgset deppo med honom. Hu... vilket är bäst?
Egentligen ska man inte dra för stora växlar av sådanta här känslo-kast, det är bara att kolla i almanackan och trosorna så står svaret skrivet där med rött!
Om några dagar har det vänt och man är plötsligt ganska okay människa igen men man ska igenom det, månad efter månad!
Men vad fasen borthy! Skärpning nu!
Just det. I går på mässan var det sådär. Man kan ju inte direkt säga att det var anstormning till vår monter! Sjukvårdspersonal som får gå på en mässa går ju inte direkt fram och frågar nyfiket om Landstinget utan de vill ju titta på piffiga nya hjälpmedel och äta godis ur skålar hos arbets-sko-tillverkarna och så där.
Vi vårdpersonal sliter hårt och blir om vi har tur (och arbetet tillåter), ca var 5:e år utvalda att vara den från enheten som får åka till den årliga stämman och höra på föreläsningar om utvecklingen i vårt yrke och samtidigt titta på det senaste inom utrustning.
Inte sjutton går man då till sin arbetsgivares monter och tar en info-text och en penna och frågar nyfiket?
Hur som helst höll vi god min och  vi från vårt sjukhus kunde med stolthet visa upp bilder från vår moderna nya intensivvårdsavdelning.... men vi borde ha fått bjuda på karameller i varje fall.....

Sen på kvällen var vi på Kvarnen på Medis  (ca 15 st från jobbet) och tackade av en tjej som tyvärr lämnar oss och flyttar hem till Norrland igen. Hej då T, vi kommer att sakna dig men önskar dig lycka till och förstår din hemlängtan! Kvällen blev trevlig med skratt, prat, god mat och lite öl och vin som slank ned vilket kändes som trötthet i morse när man skulle stiga upp strax fter 05.00.
....Alltså, jag gillar min arbetsplats och mitt yrke väldigt väldigt mycket, jag tycker jag är så priviligierad i det avseendet med kamrater och arbetsuppgifter även om det just i dag låter lite surt.... sorry, hoppas jag inte smittat någon..... i så fall, läs texten baklänges och låtsas som ni aldrig sett den! Kramar.

Kommentarer
Postat av: Borthy till pensionären.

När får jag läsa din blogg?

2007-04-19 @ 18:35:33
Postat av: Junitjej

Åh, jag hittade din blogg igen!!! Din adress stod inte med den långa kommentar jag fick av dig på min blogg.
Svar till Borthy: Japp, det stämmer, jag är lärare, vilket jag stormtrivs som. Sedan finns det sådana dagar man helst vill vara någon annanstans, men så är det väl med alla yrken. Jag springer inte särskilt mycket, men jag tar till det ibland, eftersom det är så smidigt. Loppet jag ska springa är 5,3 km, men man kan välja 10 km-banan också om man vill. Förra året sprang jag loppet på 36 minuter, tror jag att det var. Ingen höjdartid direkt, men jag var ändå ganska nöjd, eftersom jag bara hade sprungit två tillfällen innan förra årets lopp.

2007-04-19 @ 19:34:48
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Powerlifter (janne ju)

Nu har jag skrivit kommentarer lite överallt men hittar dom ju inte, men skam den som ger sig...Jag SKA ha med en kommentar i din balla blogg. Faan nu tutar det i respiratorn igen(inte min alltså) vänta lite....
sådär ja, patienten tar av sig masken HELA tiden....
Det var kul på KVarnen igår kväll, men tyvärr var jag tvungen att dra hem rätt tidigt.
Ha det bra, vi syns på jobbet

2007-04-19 @ 23:57:41
Postat av: Borthy till Powerlifter

Vilken gulleplutt du är! Hoppas att du får sova riktigt skönt i dag! Ska stå med din polare ( jo min också men han var din polare först sen blev han vår chef, sen x-chef sen jobbarkompisens man men jag hoppas han återuppstår som vår chef en dag! Men en supervän har han blivit för life-time säkert både för dig och mig!) på mässan och representera oss idag också!

2007-04-20 @ 06:50:15
Postat av: lisa

det är verkligen så ,ibland vissa dagar sårar jag människor är ledsen för det,,

2007-04-20 @ 08:23:58
Postat av: Pensionären

Idag var jag bara tvungen att ta "Guben" i kalufsen och dra honom till datorn. Ville han skulle läsa din Blogg idag.Tycker Du skriver så kul."Guben" log han me´
Röde Baronen vägrar äta kattmat så nu har vi traktens fetaste skator här.Dom flyger inte till kattmaten vi lägger ut, dom går dit.RB vill bara ha torrfoder,räkor, mycket räkor, fläskfilé, mör rå biff och kokt abborre samt gräddmjölk.Vi tänker lämna tillbaka honom till Sorunda. Hälsa Kaj det.

2007-04-20 @ 10:10:05
Postat av: Darr

Darr du vet ju hur det är. Innerst inne bor det ändå en liten bitch i en hur mycket man än försöker förtränga den ;). Skämt åsido, som du säger har man ju ändå viss kontroll på när hon dyker upp och då får man försöka isolera sig så gott det går för att minimera obehaget för omgivningen. Bättre tider stundar om endast ett par dagar. :) Kram.

2007-04-20 @ 14:37:44
Postat av: majjanw

Please, be a good girl this weekend and send me kommentarer på min blogg, jobbar hela helgen och jag har tråååååkigt. bye bye

2007-04-20 @ 16:06:11
Postat av: B1 eller B2

Trevlig läsning..........

2007-04-21 @ 06:45:26
Postat av: Borthy till B1 och B2!

Vad söta ni är! Tack får att ni hälsar på , läser och kommenterar! Jag blir jätteglad! Välkomna igen snart! Vasst är B1 kvinnan och B2 mannen eller hur har ni gjort upp? Bara så jag vet? Kramar

2007-04-21 @ 09:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0