Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Knepig ekvatuion...

Hur går det här ihop egentligen? Den här veckan har jag bara skrivit om måsten, tråk-vardag och framför allt städning. Vet ni vad som händer? Mina "besöksiffror" har stigtit med ca 30% och parkerat sig!
Hmmm.... Jag som verkligen skämts för mitt just nu trista vardagsliv...eller inte skämts för det men för att jag bloggat om det.
Kan det vara en tröst för någon annan att läsa att andra har det lika dant kanske?
Att livet och gräset inte är så mycket grönare i andra familjer?
image606

Angående gräset som ska vara grönt: Fick en kommentar av Tobias i går att han var avundsjuk på mig som hade en trädgård att gå och påta i. Förstår så väl tanken men det är FEL!
Trädgårds-idyll finns inte för normala barnfamiljer! Det här med prunkande rabatter och frodighet, en hängmatta, mjukt gräs, hallonbuskar, späda små morötter....
image603

Va fan! Det är en myt! För det första så jobbar ju de flesta heltid nu för tiden... och då menar jag inte i trädgården!

Om man tar en lämplig portion fritid och riktigt sliter med trädgården, beskär buskar, rensar, gödslar, planterar.... man hinner ändå inte få annat än dåligt samvete!

De få lökar som man planterat äts snabbt upp av rådjuren, blommorna som man odlar från frön under hela våren i köket men som hälften sedan tas av frosten och andra hälften inte får tillräckligt med vatten för att man inte hinner vattna varje dag blommar lite klent när man själv är på semester och de har förvandlats till torra kvistar när man går ut på sin altan för att njuta utsikten av sin trädgårt i augusti och man är hemkommen! Pust! (Neggo-Borthy på besök!)

De senaste åren har jag bestämt mig för att det är ingen idé att sätta något i rabatterna utan koncentrera mig på att göra stora vackra krukor på altanen i stället för än så länge har inte rådjuren börjat gå upp där och tyvärr bor vi inte granne med Runar!

Sen finns det något som tar sig bra utan ans och omtanke och det är vattenskott på äppelträden och ogräs!
Shit vilken känslostorm det här väckte hos mig!
image607
Men det är klart...det är ju fantastiskt att kunna gå rakt ut i sin trädgård, grilla när man vill, låta barnen bygga kojjor....
Always look at the bright side of life!

När jag läser vad jag skrivit.... fy vad patetiskt, vilka I-landsproblem jag har......
Bloggregistret.se"border="0"/

Kommentarer
Postat av: majjanw

Vi har alla våra små delikata i-landsproblem. Mitt just nu är att jag måste plocka ögonbrynen igen, det gör så ont, men är ett måste.
Vi kan alltid göra äppelmos någongång om det blir läge för det, vill säga. Men vi behöver inte äta om vi inte vill....

2007-08-27 @ 12:41:51
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Borthy till Majjanw

En doktar jag känner sade till mig en gång.... Men herre Gud kvinna, gör som jag! Ta en Alvedon och smörj med Citanest-gel innan du plockar ögonbrynen! Det gör alltid jag!
Ooops! Hade inte funderat i de banorna vad det gäller smärtlindrande läkemedel...
Tror att äppelmos borde göras snart! kram

2007-08-27 @ 13:25:35
Postat av: Junitjej

Svar till Borthy: Om ni vill kan jag logga in på din mammas blogg för att kolla upp problemet. Ni kan maila mig användaradressen och lösenordet (om ni litar på mig). Lösenordet kan man ändra på sedan, om man vill.

2007-08-27 @ 13:31:31
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Monika

Jag säger som majjanw, vi har alla våra i-landsproblem.
Har du överskott på äpplen så¨kommer jag också gärna och deltar i en mosorgie. :) Kram!

2007-08-27 @ 15:22:05
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: Borthy till Majjanw och Monika!

Det lutar åt en mos-orgie snart!

2007-08-27 @ 16:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0