Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Midnattsloppet 2007.

Jag gjorde det! Eller rättare sagt jag och T gjorde det! Skamsna och smått nervösa kom vi till start. Stark ågren att vi inte tränat som vi tänkt.....
Allt började ju så bra men sen blev det semester och för gott levene och lugnt, träningen för oss båda prioriterades ned.

Hur som helst, vi anlände till folkfesten i god tid. Jag sade till T att han fick bara ge mig ett tecken om han ville dra i från och att vi skulle vänta in varandera i mål. Vi kände oss båda ytterst osäkra på hur vi skulle klara det så vi tog det riktigt lugnt i början. Jag tyckte dock att det gick riktigt bra så jag kände att jag kunde dra på lite mer 2:a halvan av loppet men helt säker på sin ork kunde man ju inte vara....

Vi sprang hela tiden sida vid sida, ingen vågade eller ville dra ifrån. (Känner man så har man verkligen ingen koll på sin kondition eller förmåga.)

När 9 km hade passerats var det i varje fall dax för Nike-spurten.
Jag tänkte: Jävlar annamma, jag har krafter kvar och sprang spurten utav bara fasen. T hängde på den idén också. Sen led vi slutsträckan.

image586
In i mål på 1,06. Speciellt nöjda med tiden kan vi inte påstå att vi var. Men så ska man väl inte säga egentligen. Vi sprang ju!
När vi senare reflekterade vad den dassiga tiden berodde på kom vi fram till att tillsammans vägde vi 20 kg mer än förra gången vi sprang.... det säger ju en hel del! 
Han 14 kg upp och jag 6 kg i runda slängar!
Shit! Min vän T och jag är i deep shit och har lite mål att uppnå till nästa år kom vi fram till!
Övervikten skall vara borta till jul och nästa år skall vår tid och kondition vara betydligt bättre!
Men hur som helst: Jag sprang ganska mycket på ren vilja. Det är ju en bra egenskap att ha en sådan vilja! Jag ser det som något possitivt och jag sprang ju!
Om man tar genomsnittet av sina bekanta så skulle nog få slå den tiden! Man måste tänka possitivt, vi sprang 1 mil på 1 tim och 6 minuter i trängsel!
Jag är djupt imponerad av alla som sprang fortare... ja egentligen av alla som sprang!
Bloggregistret.se"border="0"/

Kommentarer
Postat av: majjanw

Döskallar?? Otippat.
Men duktig, det är du. Tänk att du gjorde det ( sprang alltså)!
Kramilainen.

2007-08-20 @ 05:23:08
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Majjanw

Svar: jo vi får ha skorna. Varför har du gömt texter om tidigare inlägg och länkar? Olycksfall i arbetet?!

2007-08-20 @ 05:52:42
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: My

Bra jobbat!

2007-08-20 @ 07:11:03
URL: http://myilivet.blogg.se
Postat av: Gullefjun

Tuff bakgrund, me like :)
Shit, va duktig du är, jag e imponerad.
Som jag sagt förut... Bara om nån jagade mej *s*
Ha en bra måndag, nu ska jag snart träffa alla elever igen.
Kram

2007-08-20 @ 07:16:32
URL: http://cojjoj.blogg.se
Postat av: Pensionären.

Gratulerar till övervikten! Den är sååååå klädsam!
Från hon som inget begriper igen!

2007-08-20 @ 08:48:59
Postat av: ejmis

Snyggt jobbat!!

2007-08-20 @ 09:30:23
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Lizaloop

haha ja herregud, var stolt att ni överhuvudtaget sprang..!!
cool sida du fixat dig!!

2007-08-20 @ 11:02:22
URL: http://www.lizaloop.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0