Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

På besök hos Darr!

I måndags åkte jag och barnen efter att vi varit hos både tandläkaren och frisören med pojkarna på lång-besök till min bästis Darr! Darr och jag är de allra tajtaste kompisar sedan barnsben och vi hörs dagligen i bland flera gånger! När vi kom dit så väntade middagen. Korvstroganoff och rödvin! Mums! Mitt i middagen fick Darr telefon av en vän! De började snacka om viktiga ting men beslutade snart att det var lika bra han kom till Darrs veranda och diskuterade livet över ett glas vin med oss andra! Sagt och gjort, han dök upp och ett trevligt samtal tog fart! Vi flyttade oss snart in till TVn och laddade där i gång Darrs stora samling av Karaoke! Sedan sjöng vi alla oss igenom hela samlingen och nedåt i vindunken! Vid 2-tiden på natten behövde Limpan sova då han skulle jobba följande dag så då gick vi över till Deep-talk liggande på golvet! Så låg vi alla till 04-tiden på morgonen då vi satte Darrs kompis på hojjen så han kunde åka hem! Kl 08.00 nästa morgon kom rörmokaren..... alla var nog lite lagom små-tunga i huvudet då men det var det värt för det var en kanontrevlig kväll!
Darr bor i ett hus ca 50 meter från en brygga vid vatten och detta leder ju till att man flera gånger per dag hoppar i badkläderna och tar de få stegen och slänger sig i! Varmt är det också! Vilken otrolig lyx att bo så!
Bara ett fel finns det och det  är att det är för långt mellan våra städer!
Vi har som sagt badat flera gånger varje dag med barnen ( våra barn är i det närmaste lika gamla och de trivs och leker jättefint ihop!) både i älven och vid stränder.
I går fick Darr och jag några minuter i ett shoppingcenter i samband med att vi handlade mat. Vi passade då på att handla nagellack och små glittriga pärlor så efter middagen på kvällen (jag stekte biff och gjorde potatisgratäng) så hade Darr och jag lite kvalitetstid i hennes sovrum... ja...... ni behöver inte fundera! Vi rev ut hela hennes gigantiska garderob, provade alla kläder, sorterade, modellade, provade, ratade, drack vin och slutligen målade tånaglarna och satte pärlor på dem! 
I dag ska vi fixa någon utflykt med barnen på eftermiddagen men sedan ska vi piffa upp oss och till kvällen när Limpan har lovat att ta hand om barnen, ska vi först till Darrs replokal där darr ska sjunga med ett av sina band och sedan ska vi ut på lokal! Kan bara bli toppen!


Kommentarer
Postat av: ejmis

Umgänge med goda vänner kan verkligen vara som en vitamininjektion. =)

2007-08-09 @ 11:26:47
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: maria

ÅÅÅ du har det underbart. Darr verkar vara en toppenvärdinna! Hälsa igen! Njut av återstående semester- det gör jag!
Kramen.

2007-08-09 @ 14:23:54
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Pensionären.

Välkommen hem!
Något säger mej att ni har haft trevligt?

2007-08-09 @ 20:01:35
Postat av: Gullefjun

Så mysigt det låter!
Jag kan inte ens dricka ett halvt glar rött längre utan att bli tung i huvudet :(
Roligt att ni har så bra kontakt trots avståndet, å kul att barna har så kul ihop.
Nu önskar jag dej en trevlig helg.
Kramis.

2007-08-10 @ 07:30:18
URL: http://cojjoj.blogg.seg.se
Postat av: maria

vadå en kortis hemma? Vart ska du?

2007-08-10 @ 19:44:30
URL: http://majjanw
Postat av: Junitjej

Ha det så kul ikväll!!!
Vilken är din favoritårstid?

2007-08-10 @ 20:50:28
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Ninni

Hur härligt lät inte det då!!
Hittade hit från din systers blogg var tvungen att kolla lite.
Fin blogg du har..ha en skön lördag!

2007-08-11 @ 10:08:42
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Tobias Lindqvist

Märker att även jag har lite att "läsa igen" i din blogg! Ska ta lite noggrannare läsning imorron, när jag e aningen piggare... Vill mest tala om att jag fortfarande lever. :)
Texten du frågade om e skriven av Lars Winnerbäck, en av hans allra första singlar. Tycker den e riktigt fyndig...
Och DU, nog märkte jag allt du satt och tjuvkikade lite i min pärm där på midsommaraftonsnatten... Men att jag tittat i din vet jag inget om - hur många snapsar hade jag tagit DÅ?? *L*
Kram Tobias

2007-08-16 @ 21:50:11
URL: http://www.tobiaslinduist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0