Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Raynauds sjukdom

image625
I dag är det första kalla dagen!
Detta firade min kropp genom att påminna mig om att jag har en släng av Raynauds.
Huden blir som överkänslig för nästan allt, det pirrar i den och den beter sig hur mysko som helst i framför allt händerna.

I bland får den riktigt spatt och något finger blir krit-vitt ett tag. Just nu är jag bara i överkänslighetsfas, att jag är lite vit-marmorerad och kall om händerna och när jag t ex kittlar lite på insidan av armen så känner jag hur hela blodkärlen vill dra i hop sig!
I dag regnade det på händerna och de visste inte riktigt till sig av den överstimulansen från så mycket hudstimulans samtidigt!
image626(obs, inte mina händer ävenom jag får så där ibland).

Jag känner också i ansiktet när jag kliar mig från t ex ett hårstrå som hänger ned i pannan hur hela blodflödet stryps och det blir vitt i huden!
Tidigare har jag dock inte kännt det så här i underarmarna, det är lite nytt! Fler som känner igen dessa symtom?
Tror att det här fenomenet hänger i hop med lite autoimmunt någonting.....

Senast jag var på en hälsokontroll tog doktorn ett blodprov vad det nu var som man kunde ha possitivit om man t ex hade SLE som en annan doktor en annan gång sade till mig att jag hade men det är en annan historia......
(den doktorn var nog sjukare än jag för jag känner mig frisk!) (Jo, provet var possitivt men det krävs nog lite mer faktorer för att man ska ha SLE...)
Bäst man passar på att leva fort och ordentligt ändå.... eller hur? Inget att vänta på!
Bloggregistret.se"border="0"/

Kommentarer
Postat av: majjanw

Bara jobbet som står och väntar så här på morgonen, suck!

2007-08-29 @ 05:52:57
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Jada

Du är ju friskheten själv! Slår man upp "frisk o sund" i en ordbok så finns där en bild på dig!
Sov så gott!

2007-08-29 @ 07:30:06
Postat av: Fair Play

Skulle kunna tänka mig sclerodermi, typiska symtom. Kram Fair Play

2007-08-29 @ 11:25:21
Postat av: Borthy till Fair Play!

Sclerodermi, c´est moi personiferad! Välkommen hit!

2007-08-29 @ 16:29:55
Postat av: Pensionären.

Din kära far visar ibland upp liknande vita fingrar för mej.Ge dej på honom. Själv har jag röd näsa och haka och har lätt för att rodna. Då är helröd och mitt vita sitter i håret.

2007-08-29 @ 16:46:50
Postat av: Majjanw till pensionären

Statistiskt sett så ärver jag den röda näsan och hakan alltså...

2007-08-29 @ 19:11:30
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Borthy till majjanw

Hade just tänkt börja föra det på tal... det är väl därför du och morsan delar smink med varandra, har samma färgskala? Själv så får jag och farsan börja ge varandra tjockare vantar i julklapp!

2007-08-29 @ 19:24:20
Postat av: maria

Delar vi smink??? Vet du nåt som jag inte vet?? Pansionären, HAR DU LÅNAT MITT SMINK?? Vad ? vad? vad?

2007-08-29 @ 20:18:18
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Borthy till Majjanw och Pensionären

Var det inte förra julen ni delade en alldeles fantastisk underlags/täck-creme? Vill minnas att Pensionären uppskattade nedtoningen av det röda???

2007-08-29 @ 21:48:16
Postat av: Borthy till Fair Play!

Vid närmare eftertanke och lite googlande så har jag ångrat mig: Jag vill inte ha Sclerodermi. Usch!

2007-08-30 @ 00:52:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0