Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Att hinna möta sin blick i spegeln...

 
Nu har axlarna äntligen ramlat in i sina hålor, alltså ledkulorna har hoppat in där de ska och sitter inte så snävt uppe under öronen längre! Musklerna i nacken börjar slappna av.

Jag var lite härjig här i kväll men när min äldsta son bad om ursäkt för att han varit lite stojjig kände jag...oj, han ber om ursäkt fast det är jag som har varit en riktigt tråkig stressad pain de senaste dagarna.
Jag bad barnen om ursäkt och kröp ned till dem i sängen och vi läste för varandra.

När de somnat slängde jag mig i soffan, hörde vinden vina mot fönstren. Satte på tvn för att kolla om det var någon ok film vid 21.00 Hittade DaVincikoden på 1000 + .

Det var länge sedan jag läste boken men jag tyckte den var bra. Jag har sett filmen tidigare också men jag mindes inte allt perfekt från den så det kändes skönt lagom att sitta och slappna av till den!
Har man inte läst boken tror jag faktiskt filmen kan vara lite knepig att hänga med i...kanske?

Sedan var klockan kvart över elva när filmen var slut men jag kände ändå att jag ville ta en riktigt varm långdusch bara för att riktigt mota undan allt vad stress heter.
Nu är det jag som tagit över igen!

Rom byggdes inte på en dag...men jäklar vad fort det går att bli slapp och otränad! Snacka om att hälsa är en färskvara! Jag har missskött mig en tid nu och jag har nästan kört mina reserver i allt i botten.
Helt klart dax att på allvar reflektera över att vända den här spiralen innan det blir en ordentligt tung puck!

Jag har ändå kommit på rätt väg nu när jag hinner möta min blick i spegeln och själv se mina behov.
God natt.

Kommentarer
Postat av: maria

Vad bra du har utvecklat ditt skrivande, tycker jag. Ja, plötsligt är konditionen, man jobbat upp så bra, som bortblåst. Dags att ta sig i kragen alltså!

2007-12-06 @ 05:22:30
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Socrate

Hej Borthy! SJälv läste jag boken först och såg filmen kanske ett halvår senare och som vanligt var boken mycket bättre...vet inte om det berode på Tom Hanks i huvudrollen eller att det fattades en hel del viktiga detaljer i filmen. Klart sevärd var den dock. Angående det där att "möta sej själv i spegeln" kan du väl kolla i din mail så ligger det en kul grej där om just detta ämne.


Ha en fin torsdag önskar vännen Socrate

2007-12-06 @ 08:53:27
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Think Twice

Jag har också både läst och sett Da Vinci koden. Blev lite besviken när jag såg filmen, kändes ungefär som man såg filmen på snabbspolning, halva innehållet i boken var borta, för övrigt gilla jag boken väldigt mycket, har läst alla Dan Browns böcker, "outstanding" var Änglar o Demoner;)
Ha en fortsatt fin dag!
Kramelikram

2007-12-06 @ 12:04:39
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: amonym

Du är på rätt spår Borthy!! Fundera är första steget! Du vet väl vilken som är den bästa motionen????

Den som blir av!! haha! va kul jag är!
kram på dig

2007-12-06 @ 13:42:55
URL: http://amonym.blogg.se
Postat av: Camilla

Det låter fortfarande som du är på väg uppåt! =)
Da Vinci koden har vi, jag har både läst boken och sett filmen. Gillade båda, men nog var boken lite bättre. Filmen var kul att se i och med att den utspelade sig på Louvren i Paris, ett ställe jag verkligen gillar. =)
Kram på dig!

2007-12-06 @ 15:34:10
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Socrate

Socrate > Amonym: Var och vem har jag hört säga det där om "den där motionen som blir av" förut?

... kan det ha varit en 40-plusig tjötmoster?
Till Borthy: FINT PIMPAD BLOGG DU HAR!

(det var första gången jag använde ordet "pimpad")

Ha de gott hälsar vännen Socrate

2007-12-06 @ 23:46:39
URL: http://socrate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0