Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Tur som en tokig som vanligt!

image865
Ja ha. Då var man en straffad kvinna!
Inte längre ett obefläckat förflutet!

Jag var helt i mina egna tankar och kom åkande i min vardagliga närmiljö. Man sitter väl inte direkt och kollar hastighetsmätaren och hastighetsskyltarna.
Inget försvar, fel är fel.

Jag reagerade inte på vad som var på gång först, hann väl tänka att det var underligt att en P-lisa höll på och lallade runt mitt ute i gatan...tills jag såg det var en polis som vinkande in mig på en sidogata!
image866

Ska jag vara riktigt ärlig såg jag inte kameran först heller. Jag trodde jag skulle blåsa och visa körkortet eller något och jag var till och med riktigt stolt över att jag inte hade körförbud på bilen!
Jag kunde ju inte tro jag körde för fort när jag i princip stod still men så var det alltså inte!

Polisen hade filmat mig när jag körde 42 på en 30-sträcka!
Jag kunde inget annat än skratta åt hela eländet.

Fanns ju inget annat alternativ heller än att koppla på hela charmen då jag ju som oftast inte kan hålla käften när jag borde utan berättade att jag trodde kamerapolisen var en p-lisa som lallade runt mitt i vägen.... han blev lite mörk i ögonen och de andra 2 poliserna skrattade så de vek sig dubbla och lovade att mobba sin kollega hela nästa år över detta!
image864

Man tycker ju att sådana här utgifter, 2400 kronor är ytterst retliga men det tjänar ju inget till att bli grinig.
Jag log, vägrade låta detta ta bort mitt goda humör denna dag, jag försökte göra det bästa av det och försökte att bara vara trevlig, det var ju trots allt inte poliserna som gjort fel, det var ju jag...och jag fick ju behålla lappen vilket ju var en jäkla tur för jag skulle nog aldrig klara att köra upp igen! Tur som en tokig alltså!

Det allra roligaste kom sedan...jag ringde hem till barnen och sade jag var lite sen då jag fastnat i poliskontroll. Yngsta grabben svarade då:
-Men mamma! Hur mycket hade du druckit då?

Jag skrattade så jag fick tårar i ögonen, det finns liksom inte på världskartan att jag skulle dricka en torsdag innan jobbet och dessutom inte när jag ska ut och köra bil!

Kommentarer
Postat av: ejmis

Åh vad tråkigt...men det är som du säger...inget att göra åt...

2007-12-20 @ 16:44:08
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: kicki

Ja verkligen tråkigt men det var ju tur som sagt att du inte åkte fortare, man behöver verkligen sitt körkort och jag skulle heller aldrig klara att köra upp igen..men 2400 så här till jul det är surt.
Ha det så bra och kör försiktigt,..kramen från kicki

2007-12-20 @ 17:06:53
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se
Postat av: britten

Nä men kära du..vad tråkigt men som alltid kan du se det possitiva i allt... du är tycker jag värd en stjärna i himmlen...

2007-12-20 @ 19:57:23
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: amonym

åh stackars dig men härliga barn du har! Vad har du gett dem för bild av dig....haha! Skrattade gott åt det! Någon av mina barn fällde en härlig kommentar på systembolaget en gång: mamma dricker massa sådana låder - hela garaget är fullt.... fattar absolut inte vad det kom ifrån - garaget är inte fullt inte ens halvfullt....stackars barn=)
kram kram

2007-12-20 @ 22:40:26
URL: http://amonym.blogg.se
Postat av: Junitjej

Fy, vad trist med böter, särskilt nu i juletid!

2007-12-21 @ 09:13:39
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: C a m i l l a

Nä, fy sjutton vad jag skulle ha grämt mig... :/
Det är lätt hänt och jag har hittills haft tur då de stått med sin radar och jag råkat köra saktare än vanligt. 2400:-... det är ju sjukt mycket pengar... skattade pengar...
Tur att du tog det positivt, på vanligt Borthy-manér!
K R A M!

2007-12-21 @ 16:37:07
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Louisjohanna

Nice site - pity you have to go to such lengths to moderate it.

2008-10-22 @ 08:10:51
URL: http://louisjohanna.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0