Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Jobba/Sova....


Nu är jag inne i en sådan där nattjobbarperiod igen. Innan de kommer och jag tänker på dem i förväg tänker jag alltid: Åh vad bra, bara jag hemma, jag ska bara sova och jobba och all annan tid ska jag beta av massor av praktiska saker, ni vet sortera foton och göra album, rensa ogräs, måla öppna spisen, tvätta gardiner, hinna till IKEA, gå ut med kompisar... you name it!
227650-528
Jag tror alltid att jag ska ha en uppsjö med tid men i verkligheten blir det aldrig så. I morse när jag kom hem efter nattjobb var hela familjen vakna, de satt och åt frukost. Jag satte mig vid datorn och kollade vad mor hade skrivit i mailen eftersom det inte gick att komma in från jobbet. Min morfar Sten hade avlidit  kl 04.08. Jag kände inte min morfar så bra men han har varit så sjuk länge att jag kände och tror att det måste kommit som en befrielse för honom. Jag önskar ingen en längre tid på ett sjukhem när man tappat alla sina funktioner förutom att hjärtat slår. Hej då morfar. Du finns kvar i ditt lilla rum i mitt hjärta.

Sedan var barnen jätteduktiga och pratade tyst för at jag skulle få sova men det är skitsvårt att sova med dem hemma ändå. Gick ej. Vid lunchtid åkte de till sommartstället i Dalarna. Jag somnade och vaknade inte förrän halv fem på eftermiddagen. Åt frukost och duschade och fick sedan för mig att åka till Clas Olsson och köpa bläck till skrivaren så jag kunde börja fixa lite med foton mm.
227650-529
Clas olson hade hunnit stänga när jag kom fram men jag fick i varje fall känna lite ljummen sommarkvällsluft innan jag handlade lite nattmat och drog till jobbet. Var tog den tiden vägen? Skam den som ger sig. Under natten nu har jag haft storslagna tankar om morgondagen. Funderingar på om badhuset är öppet nu på sommaren så man kan simma lite... eller borde jag inte ut och springa? Jo, det ska jag. Klippa håret måste jag få gjort också.... Pust! Ändå vet jag att jag bara kommer att köra bilen hem på autopiloten i morgon bitti, grunna lite kort över om jag orkar kissa och borsta tänderna innan jag somnar....
Mina storslagna planer går i stöpet under nattjobbsperioder och så är det bara, man får köpa läget!
Bloggregistret.se"border="0"/

Kommentarer
Postat av: cojjoj

Känner igen det där med att man tror att man ska hinna med så mycket på sin lediga tid.
Lite tacksam e jag faktiskt det kassa vädret för vi får mycket gjort inne.
Hallen e färdigmålad (bilder kommer)å det e ordning i skrubben. Nästa projekt blir att måla tvättstugan.
Idag var det tänkt att vi skulle ta en tur till Borås djurpark men vi får väl se hur vädret ska bli först.
Ha en bra dag å hoppas du får både sova gott å får mycket gjort.
Beklagar sorgen!
Kram

2007-07-25 @ 07:02:42
URL: http://gullefjun
Postat av: Monika

Känner igen det där med att all tid går åt till att jobba och sova. Jag har så mycket pappershögar som ska sorteras och en massa lådor som står här och borde går igenom. Men tiden vill inte räcka till. När jag, som nu, planerat in lite extra ledig tid så blir jag sjuk eller händer något annt som kullkastar planerna.
Tråkigt med din morfar!
Kram!

2007-07-25 @ 08:08:30
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: maria

svar: Katte är min väckarklocka. Sen om hon
"ringer" 0400 eeler 1000, det bryr hon sig inte om...
Toppenide med utgång tors och ikea fredag, tycker jag... Om du ids vill säga, vi får se!
Sov gott!

2007-07-25 @ 09:24:17
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Cyberspunken

Börjar med att beklaga sorge. Hoppas din morfar Sten har det gott nu.
Behöver väl knappast tillägga att det med att vara tidsoptimist känns igen, man skulle behöva ha några extra timmar på dygnet =) jag kan ju bara skatta mig lite lycklig över det dåliga vädret, jag har ju hunnit göra mitt badrum i allafall :D
sussa sött kram

2007-07-25 @ 09:45:41
URL: http://cyberspunken.blogg.se
Postat av: crue Annika

jag beklagar att du förlorat din morfar ! och jag vill tacka dej för komentaren gladast i blogg sverige den kommer jag leva länge på kram från norrland crue Annika

2007-07-25 @ 10:05:47
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: Tobias Lindqvist

Vill börja med att beklaga att din morfar gått bort! Även om man inte står varann nära, blir det ändå ett tomrum och en saknad...
Har tittat runt lite på din blogg med och gillar den, blir garanterat fler besök!

2007-07-25 @ 20:28:25
URL: http://www.tobiaslinduist.blogg.se
Postat av: majjanw

Vi hörs i morrn, angående i morrn!?
Jobba lugnt!

2007-07-25 @ 21:12:42
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Junitjej

Du verkar ha det fullt upp!
Tråkigt att din morfar har dött!
KRAM!

2007-07-25 @ 23:51:00
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0