Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Får man ha Kex-choklad som handbagage på planet?

 
I fredags eftermiddag gick planet till Göteborg! Bara att flyga är ett stort och härligt äventyr!
 
Vi flög från Bromma. På planet fick vi mackor och jos och vi hann knappt upp i luften förrän det var dax att landa!
När vi steg av planet och med flygbussen tagit oss till Göteborgs C tror jag vi höll på att krocka in i E-type (han får ursäkta om det var en kopia  av honom men det tror jag inte).
Vi hade turen att få ett riktigt bra hotell och vi kände oss riktigt lyxiga! Barnen tog ett bad och vi gick ut och åt lite i senare natten (bara det var lyxigt!) Sen sov vi en stund.

Kl 11.00 nästa dag öppnade Liseberg och det var därför vi var där! Vi stod startklara när det öppnade! Vi åkte allt! Och då menar jag att vi verkligen åkte allt! Vi hade åkband för 2 dagar och det var bara precis lagom mycket folk för att inte bli mer än 10-minuters-köer på de hottaste attraktionerna!  Vi åkte från ett soligt stockholm till ett regnigt Göteborg men så fort jag köpt fleese-tröjjor till killarna sprack molnen upp och vi fick kanon-väder! Vi hade så himla kul! Kan varmt rekomendera Panda-vision som var 3-D film om vår energiförbrukning i världen och dess följder....(kanske svårt att få i hop när man förbrukar el som attan på nöjjesfältet...)
Kl 21.00 beslutade vi att vi måste gå hem för dagen. Vi gick till Pizza Hut och åt mat. Somnade som babysar på hotellet.
I morse vaknade vi för att vi ställt klockan! Åt låååång och mycket god frukost igen. Av allt som fanns att avnjuta åt minsta grabben sig mätt på bacon, vindruvor och Winerbröd!  Jag åt desto mer!

Klockan 12.00 öppnade Liseberg i dag igen. Vi fortsatte där vi slutade! Minsta grabben inlädde med att vinna massor av Kexchoklad! Själv vann jag 2 påsar chips, en elefant lite choklad mm. Solen sken! Hur härlig helgen än var måste jag sova nu!

Kommentarer
Postat av: Hoj

Sover du aldrig.

2007-05-21 @ 00:45:27
Postat av: majjanw

Är ute på min sedvanliga morgonbloggarrunda.
WAOW! Vilken helg för er. Vilka fina bilder. Såg ut som att ni hade riktigt fint väder också.
Kul att E vann så mycket kexscoklad.
Det här vill jag höra mer om. Kram!

2007-05-21 @ 04:45:34
Postat av: Borthy till Hoj!

Godmorgonhoj! Hjärtligt välkommen som kommentator! Man ska inte sova för mycket...man får missklädsamma streck i ansiktet och påsar under ögonen.... eller tvärt om, i fall man inte sover?

2007-05-21 @ 08:15:06
Postat av: Jada

Vilken härlig helg!
Jag älskar Liseberg, nu fick jag lust att åka dit!

2007-05-21 @ 09:00:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0