Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Fötter som Persbrandt!

image138
Persbrandt släpar fötterna efter sig på ett alldeles speciellt sätt när han går. Det kan säkert uppfattas som sexigt av många men jag kan säga att det känns inte alls bra när de fötterna sitter på en själv när man är ute och springer! I går var en sådan dag då jag hade Persbrant-fötter! Kändes tungt.... släp-fötter och som om rumpan var betydligt större än i verkligheten och dessutom bakåtsträvande, som om jag släpade ett 18-kilos-ankare efter mig..( eller som om rumpan var 18 kg tyngre än normalt...men så är det inte, den är lagom! )
Je suis perfect comme je suis! (eller hur det stavas) ...Snart ska ju Navy seals börja byta om i mitt omklädningsrum och då kommer troligen komplimangerna hagla över mig och mina kollegor! He he (Undrar om bemanningsassistenten har börjat tänka över deras scheman än???)

I dag hade jag tänkt att åka till badhuset och simma men jag hade tur(?) det var stängt! I stället började jag leta efter kompetent folk som kunde ta sig an min bils avgassystem och jag hittade en sådan i Högdalen, han hette Speedy  och han kunde göra det på torsdag för det ringa priset av 3148 kronor! Schysst! ( Är det bra pris eller är jag lurad? Jag är inte hemma på sådant här... Jag försökte få en bilkunnig pappa i yngsta sonen klass att göra det här åt mig och att jag i gengäld skulle klippa hans äppelträd som jag är ganska bra på.... tills jag såg de äppelträden och förstod att det skulle ta mig många många långa timmar och att han med ett leeende skulle byta mitt avgassystem på en dryg kvart! Det finns gränser...)
Trasigt avgassystem   → image139
Då blev det alltså inte gjort i fm heller. Vad ska jag då hitta på innan jobbet? Lutar åt att hårtoningen kanske åker i ändå? Ni kan ju kolla öronen på mig i eftermiddag om de har Viva Color nr 40 på sig!

Kommentarer
Postat av: Jada

Det finns fler än ett badhus i stockholmsområdet....fast att tona håret är mycket roligare, o framför´allt så känner man sig snyggare(vilket kan behövas om det känns att man släpar på ett 18 kg tungt ankare)...

2007-05-07 @ 10:13:11
URL: http://jada.blogg.se
Postat av: majjanw

Vad duktig du är ändå som springer. Bra! fortsätt med det även om det tar emot.
Har lunchrast från kursen nu. Har smygit fram till en dator och " lånar" den lite, tittar lite bakom axeln på mej, Jag är ju inte elev här igentligen..
Morsning korsning.

2007-05-07 @ 12:20:52
Postat av: Mrs W

Åh vilka duktiga killar vi har, känner mig riktigt stolt de gick hela vägen till Huddinge och åt middag innan spelningen för att sen åka vidare till nästa aktivitet. Borthy snart dax för lite vin och uppstart av blogg.....godnatt alla bloggare

2007-05-07 @ 21:32:08
Postat av: Monika

Jag ska försöka hinna simma imorgon. Måste kombinera simmandet med tvättstugan och logistiken kanske inte är den bästa. Men jag bor ju nära badhuset så jag kan kanske simma medan maskinerna går eller tvätten torkar eller nåt sånt.

2007-05-07 @ 21:54:42
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: Anonym

tack borthy.
ses i framtiden.

2007-05-07 @ 21:58:02
Postat av: Borthy till Monika!

Jag har ett förslag...du är ju redan känd som kriminell plankare i ditt badhus (hi hi) så då kan du väl lika gärna ta med tvätten och tvätta den i bassängen medan du simmar? Det är ändå så få som badar på morgnarna? Själv funderar jag på hur man kommer hemifrån till badhuset trots att man är hemma fm för VAB? Det är en svårare nöt att knäcka...

2007-05-08 @ 07:08:45
Postat av: Borthy till Anonym

Välkommen till min blogg! Signera gärna på något sätt så vi kan prata om livet i smått och stort tills vi ses i framtiden!

2007-05-08 @ 07:10:37
Postat av: Borthy till Mrs W

Hej! Kunde inte prata i tel med dig i går tyvärr. Va, gick de till Huddinge? Vilka ekonomiska gossar vi närt vid vår barm! Ja de är riktigt duktiga och ansvarsfulla, måste bero på att de har bra morsor, eller hur! Säg till när du är laddad för att starta så ordnar vi en date över lite vin bara vi. Blir nog bäst att vi sitter vid din dator så vi har tillgång till dina foton när vi ska visa upp en av Sveriges coolasta, duktigaste, vakraste och mest begåvade kvinnor och hennes liv!

2007-05-08 @ 07:16:14
Postat av: till borthy igen

det har jag ju gjort;)
vi ses

2007-05-08 @ 08:16:19
Postat av: Borthy till Anonym

Jag är för trög.... hur vet jag att det är du nästa gång? Ge mig ett namn som är du!

2007-05-08 @ 08:49:01
Postat av: Anonym

vi tar det i verkligheten sen

2007-05-08 @ 10:02:02
Postat av: Borthy till Anonym!

Okay! Hur som helst, du är välkommen och det är roligt med alla som kommenterar på något sätt i bloggen! När ses vi? När är det framtiden på ett ungefär? ;-)

2007-05-08 @ 10:11:03
Postat av: till borthy igen

summertime;) hoppas jag verkligen!

2007-05-08 @ 15:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0