Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Mina dyra tankar....

Tanka när det är som dyrast?



Jag brukar behöva tanka ungefär 1 gång per månad och av någon underlig anledning verkar det som om bensinpriset precis just då alltid går upp några spänn? Hur kan det bli så?
I dag var det VERKLIGEN DAX tank-lampan var ilsket orange sen en tid!! Priset: 11.99 kr per liter. Om ni kan lugna er med er tankning så gör det ca 3 dagar för det brukar gå ned efter min tankning, känns så i varje fall!
Är 11.99 normalpris på soppa? om ni vill kan ni abbonera på mina tanktider så kan ni sänka ert årsbensinpris med några tusen!
Jag börjar faktiskt bli en hejjare på att tanka, ser numera hur avslappnad ut som helst när jag nu för tiden vet vilken bensin min bil ska ha och har hittat spaken under sätet som öppnar bensinhålet för att inte tala om överkursen, spaken som gör att man inte behöver hålla inne handtaget under hela tankningen! I dag lyckades jag tanka helt felfritt och samtidigt tala i telefon med Darr hela proceduren igenom!
Jag är dock inte helt bekväm med att tvätta bilen i apparaten ännu...)

Ja ha! Då har man lagt ännu en arbetsdag till handlingarna och i dag gjorde vår avdelning verkligen skäl för namnet ! Funderar på vad jag ska hitta på i kväll?
image112 
Förutom det där med mat, barn, tvätt, disk, läxor och nattning kanske man skulle hinna med lite tona håret? Det var väldigt länge sedan, inte för att det brukar bli så stor skillnad på färgen men håret känns alltid lite tjockare och friskare om man gör det.
Ja, vi får se, blir nog inga större utsvävningar idag! Vad hittar ni på i kväll? Något bra på TVn?

Kommentarer
Postat av: majjanw

Har du slutat tanka min blogg med kommentarer:(

2007-05-03 @ 17:24:41
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Borthy till Majjanw!

Absolut inte men jag hann inte på jobbet idag, har dock varit inne o kollat bocken! I will soon be back/bock!

2007-05-03 @ 17:32:10
Postat av: ml

Tona håret - det kanske vore nåt. Men nej, jag försöker intala mig att det är manligt med grå tinningar. Stålgrå. Silvergrå. Och barnen skulle skratta på sig om jag kom med slingor o färg.

Bra att höra att du har blivit en självgående (körande) tankare. Ett måste. Hustrun har försökt i flera år att spela okunnig och hjälplös när det gäller bensin och spolarvätska men har nu insett att jag inte går på det. Hon klarar det nu utmärkt, ger inga tillfällen till blondinskämt o sånt. Fast med tanke på hennes frisörräkningar så är det väl omöjligt att veta vilken hårfärg hon egentligen har. Kan inte du tipsa henne om sån här gör-det-själv toning? Vi skulle spara en förmögenhet. / ML

2007-05-03 @ 20:10:23
Postat av: Borthy till ml!

Hej igen! Är mycket glad du besöker! Jag har kämpat emot många år med tankandet men kommit underfund med att det går lite fortare att få det gjort om man ombesörjer de här små sakerna själv! Det jobbiga var bara i början att erkänna att man inte hade en aning om hur det gick till...det som alla människor kan och som är superenkelt! Det var bara till att ta tjuren vid hornen och gå in på macken och leka hjälplös med långa naglar till man fick kläm på det och killar speciellt känner sig så manliga när de får hjälpa en dam tanka!
Vad det gäller er andra möjlighet att tjäna pengar, hennes frisörnotor så vet jag inte vad jag ska säga? Jag gör nog av med på 5 år hos frissan vad det kostar för henne en gång.....men så är hon snygg också medan jag ser ut som Joey Tempest i håret! Som sagt, mina toningar kostar en 50 lapp!(Jag tror faktiskt inte jag skulle vara snygg i ljusa slingor heller..)
Jag brukar ju sminka dig 1 ggn per år, då i oktober/november... det är väl inget som säger att vi inte nästa gång kan lägga i en toning då vid samma tillfälle??? Fast jag tycker du är snygg som du är, så det så!

2007-05-03 @ 20:56:50
Postat av: Monika

Jasså du förgyller också tillvaron med Viva? Tror förresten att jag ska tacka ja till ett par plantor om du kan garantera att dom inte biter stackars Xanthos.

2007-05-03 @ 23:57:41
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: Talle

Själv använder jag Viva för att bleka stjärthåret. När jag inte rakar bort det. Mepilator gör för ont.

2007-05-04 @ 02:07:31
Postat av: Borthy till Talle!

Hade jag inte kännt dig min söta vän, så hade jag raderat ditt inlägg! Nu är jag dock väldigt glad att höra av dig! Dock otippat att du färgar rumphåret chokladbrunt med Viva nr 40? Hur som helst, träd är väldigt förlåtande! Kram på dig och välkommen åter!

2007-05-04 @ 07:55:21
Postat av: Borthy till Monika!

Klart jag ska fixa plantor till dig! De bits inte så mycket, smakar inte så gott och är inte heller speciellt effektfulla att röka! Men dom doftar juvligt och är fina juli till oktober!

2007-05-04 @ 07:58:27
Postat av: Darr

Inte för att det har med plantor att göra...men jag måste tala om att jag har tentaÅNGEST! Ska skriva i eftermiddag och känner mig inte alls förberedd. Otroligt svårt att motivera sig för plugg så här års! Sitter bara och tittar på anteckningarna och skriver av boken...men det vill inte fastna. Ämnet är forskningsmetodik, det låter väl otroligt upphetsande...Hoppas det räcker för att skrapa ihop till godkänt i alla fall. Sista tentan för min del för den här pluggomgången.

2007-05-04 @ 08:32:52
Postat av: Borthy till Darr!

Strunta i att plugga mer! Du vet det blir MVG ändå, du har det i generna! Ut på rask promenad och en Latte på altanen är mkt bättre strategi! Ser ändå att du bloggar i stället för pluggar nu och det är fint! Kram på en stund!

2007-05-04 @ 08:50:24
Postat av: Borthy till Darr....

Jag har läst och uppskattat! Längtar till jag fyller 40 he he!

2007-05-04 @ 09:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0