Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Så mycket känslor...

                    image249
I bland känns det som jag ska drunkna i alla känslor och tankar, att det är svårt att inte skriva om allt som jag känner här. 
Det här är ju bara min ventil för att strukturerat se det lilla vardagliga i livet, att uppmärksamma de små sakerna  som man så lätt passerar som betydelselösa utan att närmare reflektera över men som är livet! I bland kan jag känna att: vad fan, det är ju bara tvätt, yoga, suchi och städa toa.... men så är det ju inte, det smyger ju sig in en och annan trevligare stund också!
Darr som jag pratar med om livets djupare allt i stort sett dagligen långa stunder sade i tel idag: Jag orkar inte läsa om all din jäkla tvätt! Jag har nog med min egen!
Ni som känner mig vet att jag inte är så ytlig som man kanske uppfattar det här, det jag väljer att visa och skriva.
Allt jag skriver här är ändå bara sanning, min sanning och jag är tacksam över att få ha det så bra och vara så priviligierad. Hur ska jag uttrycka mig? Ni förstår va? Jag tycker att det är jätteroligt att skriva den här bloggen. Innehållet blir ju av aningen ojämn karaktär men det beror väl på livet helt enkelt. Jag tycker att jag blivit bättre på att se stunden, den lilla som sådan sedan jag började blogga! Om jag simmar en längd i bassängen så försöker jag mer intensivt vara närvarande i just det än att tänka på allt som jag måste göra senare under dagen och dricker jag ett glas vin eller en kopp te försöker jag uppleva det och stunden mer rofyllt och avslappnat! Blogga är bra för mig!

Kommentarer
Postat av: majjanw

Vem fan va Åsa Bodèn?

2007-05-25 @ 22:29:01
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Borthy

Fråga farsan!

2007-05-25 @ 23:08:41
Postat av: Darr

Darrling menade ju inget illa med att jag har nog med min egen tvätt, det vet du väl hoppas jag! Menade bara att våra telefonsamtal känns väldigt mycket mer meningsfulla. Tycker det är bra och trivsamt att du skriver här i din blogg. Love forever :) Kram.

2007-05-26 @ 20:07:36
Postat av: Borthy till Darr.

Vet jag väl! Tycker jag också, alltid! Tvätt känns inte så viktigt men det är lite viktigt när man ska till jobbet och inte har rena strumpor... tvätt är helt enkelt vardag och svårt att motivera sig till! Försök inte att förklara bort det, du ingår till och med i tävlingar och utlottningar om tvättmedel så du är värst!

2007-05-26 @ 22:40:40
Postat av: mat-ass

Det gäller att fånga dagen i stunden, lilla du. Tänkvärt att du reflekterar mera över små saker , nu när du bloggar. Jag tänker hela tiden, svårare att sätta ord på det...

2007-05-28 @ 08:25:19
Postat av: Andreas

Så borde alla göra!

2007-10-23 @ 22:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0