Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Svårt att få rätta motivationen i bland....


kl: 12.30
I dag är det svårt att hitta motivationen att städa! Jag hittar på allt möjligt omöjligt för att slippa! Stora grabbens rum och sovrummet är nu klart och alla sängkläder är tvättade och hänger ute på sträcket.Nyss sa jag till lilla grabben: Börja plocka ihop dina leksaker nu så jag kan komma åt att dammsuga och våttorka!
Han gick in i sitt rum, tittade sig runt och gick sedan ut och sade: Jag är färdig nu! ...Ha ha, den gubben gick inte! Han tyckte nog att uppgiften kändes lite övermäktig men de ska hjälpa till!

image214
Syrenerna blommar som allra vackrast och jag är inne och städar....blä men jag måste! När jag var ute och hängde tvätt nyss var det nära jag struntade i att gå in och i stället drog upp 4000 maskroser från grusgången!

kl 13.30
Lilla grabbens rum klart. Vet inte hur många gånger jag slagit i huvudet i discokulan i hans rum under tiden! Appropå ingenting. Syrran var ju hos oss i¨går kväll och jo, vi fick låna vin av omtänksam kompis. Blev Lasagne i stället för grillat. Hur som helst så fick vi till Majjanws blogg riktigt trevlig tycker jag och hon fick lite koll på hur man kan byta kort och färger och bakgrunder. Ta en sväng in och titta! www.majjanw.blogg.se


Nu har jag en tidsplan för dagen! Kl 14.00 ska jag vara klar med allt på övervåningen. Kl 14.00-16.00 ska jag köra lite städ på nedervåningen och kl 16.00 ska jag in i duschen och snygga upp mig för kl 17.00 bär det i väg! Jag berättar inte nu, det får ni höra om när jag är hemma igen vad jag varit på! Ska bli riktigt kul!

Kommentarer
Postat av: majjanw

Jag vet! Jag vet!
Ha det så trevligt, det gör en gött att få se lite annat ibland. ( Men finns det svenskt blogg på hotellet? :)

2007-05-18 @ 14:23:18
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Monika

Jag känner mig så syndigt lat. Har inte städat en enda liten millimeter. Istället har jag varit ute i skogen och gått ca 3,4 mil. Nu är jag trött och det skulle aldrig falla mig in att städa nu heller!

2007-05-18 @ 19:34:51
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0