Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Dumheter och camoflage!

   (Inte denna firma vi köpte ifrån....)

Det sista jag hörde på radion idag innan jag hoppade ur bilen på Firmans parkering var när programledaren på Bandit rock sade : Gör inga dumheter idag!

Hmmm... Nä hä? Nä det ska jag väl försöka låta bli i det längsta.
Är det bra att bara låta bli att göra dumheter? Eller ska man rent av försöka med motsatsen? Vad kan motsatsen vara?
Göra snällheter? Göra klokheter? Göra intelligentheter?

Om man vill vända det till något possitivt så borde man i stället för att ge förmaningar i dag i radion ha sagt: Gå nu ut och gör klok-snäll-intelligentheter i din vardag!
Sådant funderar jag på....

På jobbet idag kom en skoförsäljare och han hade med sig en uppsjö av möjliga och omöjliga skor!
Det fanns allt från fotriktiga fulskor till klackskor med kopäls eller varför inte rent guldmålade härligheter....
Var lite sugen på kopäls-skorna men buades ut av kollegorna och dessutom kändes de inte helt fotriktiga eller heller hygieniska för långvarigt dagligt bruk på Firman.

Jag beslutade mig att ändå skilja ut mig så pass mycket från mängden att jag valde en träskomodell i plast med fotriktig svart nederdel och sula med geleinlägg för komforten och själva överdelen, den som syns valde jag i svart/vitt/grått camoflageläder! Kändes lite som tuff-Borthy!

På vägen hem i bilen kom min just nu "bli-ännu-gladare-låt" Umbrella med lillasyster.
Skruvade upp på absolut högsta volym och surfade bilen hem i höstmörkret på bara 2 hjul typ....men så blev jag bryskt väkt ur min dröm då Borthy den stora polismagneten (som jag skrivit om tidigare vid otaliga tillfällen) som vanligt drog till sig Peckakontroll!

Jag började nervöst fumla med radion för att få tyst på den när jag vid röd-ljluset stannat och såg att det var blåljus och sådant på gång!
Jag skulle ju egentligen inte behöva vara skraj, jag har ju skött mig och gör alltid, bara njutit av skön musik och varit glad men det hjälper inte jag är ohjälpligt skakig trots att jag just nu kör bil utan körförbud vilket är en klar förbätring mot tidigare!
Tror jag behöver lite KBT här!
Pecka var inte intresserad av mig denna gång, fick köra förbi och jag kunde när pulsen lugnat sig dra på volymen i slutet av låten!

Kommentarer
Postat av: Monika

Jag missade ju skoförsäljningen. Sov till ca kl 12 och tog sedan en kopp kaffe och åkte sedan. Men jag vill nog välja nya skor någon annanstans tror jag.

2007-11-23 @ 00:35:16
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: EsKa

Tack för titten i alla fall, ja, liten skärm var nog den största orsaken i det här fallet. ;-) Ha en bra dag du med.

2007-11-23 @ 08:29:43
URL: http://eska.blogg.se
Postat av: Junitjej

Fredagen är den bästa dagen på hela veckan!

2007-11-23 @ 09:35:24
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Jada

Du kommer att ha nästan lika coola skor som jag har...
Ha en trevlig helg!

2007-11-23 @ 10:04:53
Postat av: Camilla

Ha ha ha, du är gaaalen kvinna! :) Men himla smart att du lät bli ko-skorna, de hade nog blivit lite väl ofräscha efter någon vecka på jobbet. Däremot har jag lite svårt att visualisera de andra skorna som du verkligen köpte, du får blogga dem då de anländer. :)
Kram och trevlig helg! Jobbhelg? Här är det så, men det går - jag har haft två härliga, slöa sovmorgnar så jag känner mig redo för livets utmaningar igen.

2007-11-23 @ 10:35:10
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: maria

är du vaken lars?
Jag säger snart
Hej

Världen!
Går på helgpasset kl 13.
Vill
Inte.

2007-11-23 @ 11:32:06
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: tyska Anja

Hä? Gör inga dumheter? Vad tråkig... Är det också en dumhet, när man är provokativ för att ser vad händer eller vilka reaktioner resulterar???
Ha en bra dag! Kram, Anja

2007-11-23 @ 12:52:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0