Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Nu har jag skrattat så tårarna rann!

Alltså, jag är fortfarande glad fast ännu värre!
När jag hade lagt barnen och stekt pankisar till yngsta grabbens matlåda till i morgon började en film på TV 1000 NORDIC kl 21.00, en Norsk komendi som hette "Kalde føtter "!

Filmen var verkligen helt galen och jag började rent hysteriskt att gapskratta i min ensamhet flera flera gånger under filmen och en gång vaknade till och med äldsta grabben och frågade vad jag höll på med!

Ja, det var ett riktigt roligt avslut på en bra dag!


I går kväll råkade jag också se en film innan jag somnade, tror det var på Nordic också vid 21-tiden fast den var  Svensk och hette "När mörkret faller".

Den var riktigt hemsk men bra den också fast naturligtvis på ett annat sett.
I den filmen hade de lyckats trycka in så mycket olika sorters våld som finns i vårt sammhälle som det bara går.

Rättegångshot, hustrumisshandel, barn som far illa av våld i familjen och slutligen hedersmord. Det var en speciell film och sevärd men absolut inget jag rekomenderar till fredagsmyset.


Filmen jag såg i dag, "Kalde føtter" skulle jag kunna rekommendera till bakispizzan en söndag efter en riktigt lyckad fest då man bara vill softa och skratta lättroat!

Nu börjar regnet övergå i snö utanför fönstret och nu är det dax för mig att hoppa in i duschen innan det är sovdax! God Natt!

Kommentarer
Postat av: maria

Jag tvivlar fortfarande på att vi bor i samma län, för här kommer ingen snö, bara regn. Men jag bor ju på lite sydligare breddgrader, så det är väl därför.
Ha en bra dag!

2007-11-13 @ 05:55:28
URL: http://majanw.blogg.se
Postat av: Ulla

Jag älskar komedier, så tack för tipset!

2007-11-13 @ 06:16:55
URL: http://ulla67.blogg.se
Postat av: Tierra

Hej vännen !

Tack för stöd, råd och tips... behövs alltid när läget är som det är...

Roligt med lite filmtips, har inte sett någon av dem men det kanske är dags nu... och grattis till biljetterna till konserten... vi som inte lyckas få tag på biljetter
får väl sitta utanför Stadion och njuta av musiken därifrån... för det lär ju HÖRAS en bit utanför arenan också ;-)

Ha en bra dag !

Varma hälsningar, Tierra

2007-11-13 @ 09:53:09
URL: http://filmjolk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0