Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Alla skriver så fina tankar i sina bloggar!

Jag tycker det känns i bloggvärlden att det är höst... jag menar lite sentementalt och mycket tankar.
Alla skriver djupare inlägg och funderar mer om stora frågor eller är det helt enkelt jag som funderar så och söker mig till sådana bloggar? 
Eller bara för att det är höst kanske jag speglar mig i andras skrivna? Läser och tolkar det jag vill uppfatta?

Ja inte vet jag men det känns skönt att känna att många runt omkring en tänker på stora och viktiga saker och livsfrågor, att så många runt omkring känner!

När jag ser folk på stan som jag inte känner eller vet ett dugg om som bara för mig är en i mängden så tänker jag:
Det där kanske är en av oss bloggare med massor av tankar och känslor!

Oj, vad underligt inlägg det här blev?
Jag är glad att hittat till bloggvärlden och er!

Nu är min kropp så trött efter hårt trädgårdsarbete, mina armar darrar av ovant arbete. men fint blev det, inte ett löv eller gren sitter på fel plats!

En granne tittade förundrat på min bärsärkargång och sade: Ska inte klorofyllet först sugas tillbaka av träden och marken innan man klipper ned?

Hmmm... Jag vet inte, troligen men jag sade att det kommer nog nytt!
Nu dusch och innomhus städning och planering inför livet i nästa vecka!

Kommentarer
Postat av: maria

Jag har också börjat tänka så när jag sitter på tåget o dyl. Kan vara en bloggvän.
Tat lugnt!

2007-10-21 @ 15:56:05
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Socrate

Har funderat i liknande banor - alla som inte kanaliserar sina tankar och funderingar - de måste ju explodera efter ett tag eller kan man behålla allt inom sig i alla evighet???
Ha en skön 43'a (alltså vecka 43)! önskar en likasinnad i Småland.

2007-10-21 @ 15:56:15
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Jada

Härligt att vara ute o jobba i trädgården, själv har jag bakat massor idag!
Ha en bra kväll.

2007-10-21 @ 18:16:28
URL: http://jada.blogg.se
Postat av: Hefaistos

Tack för din kommentar hos mig. Visst får du vandra runt i mina tankar. Är ju lite därför man lägger ut dem.
För min egen del är inte hösten värre än andra årstider. Det är själva tiden jag slåss mot. Det är ingen lätt motståndare.
Men hoppet lever
vidare. Kanske kan det uppenbara sig en liten defekt i staketet som gör att jag kan lura tiden och få min längtan uppfylld.
Tiden själv förväntar sig att kunna trötta ut mig och få mig att ge upp.
Men jag lovar dig att jag kan vara fruktansvärt envis.
Jag SKALL vinna.

Önskar dig en givande arbetsvecka
Hälsningar
Hefaistos

2007-10-21 @ 19:05:15
URL: http://knacke.blogspot.com
Postat av: Andreas

Ser du mig på stan kommer du antagligen tänka. "Vilken glad skit. Han ser snäll ut, men han har nog inte tänkt en enda djup eller jobbig tanke i hela sitt liv". Alla har det man ser och det man inte ser.


Det är säkert så att du funderar på stora frågor, och det är det som gör att du hittar såna bloggar. Som bloggläsare läser man de bloggar man berörs av. Dina djupa funderingar berör dina läsare som säkert många har djupa funderingar. De skriver en kommentar på din blogg. Du kollar deras blogg och berörs av det du läser. Någon annan som också läser den bloggen ser en kommentar från dig och kollar in din blogg. På så sätt flätas ett nät av bloggare med likartade funderingar och mål/behov.

Se till att vila kroppen ikväll. Den kanske inte har vant sig riktigt vid trädgårdsarbetet än. Hade du bara lite fler äppleträd skulle det inte bli så jobbigt :).

Andreas

2007-10-21 @ 19:11:47
URL: http://a5.blogg.se
Postat av: Junitjej

Nu har vi firat pappa med bowling och middag på resaurang. En väldigt lyckad dag!
Ha en skön söndagskväll!

2007-10-21 @ 19:13:41
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Tierra

Hej !

Inte har du något att be om ursäkt för... din analys häromdagen var nog alldeles korrekt och jag har inget emot kommentarer... snarare tvärtom...

Tror du och en del andra är duktiga på att läsa mellan raderna... och jag uppskattar dem som har en förmåga att läsa & förstå.

Hoppas din helg har varit bra och att du får en bra start på veckan i morgon !

Varma hälsningar, Tierra

2007-10-21 @ 20:33:38
URL: http://filmjolk.blogspot.com
Postat av: A n n a

Ja så kan jag komma på mig själv att tänka många ggr.
Men sen har man ju träffat många bloggare IRL & dom motsvarar inte alls de dom skriver på bloggen..då blir man besviken..
Många fina ord om sina tankar & känslor m.m man är mer eller mindre bara ute efter att få sympati från kärleks törstande kvinnor eller män beroende på vem som skriver...he he..
Brukar titta in här men har aldrig kommenterat vad jag kommer ihåg? Ha en fortsatt fin söndag :)

2007-10-21 @ 21:24:44
Postat av: Borthy till A n n a

Det var tråkigt att höra att du har de erfarenheterna! Jag har aldrig träffat några "bara" blogg-kompisar IRL så jag vet inte.
Jag har ju däremot flera vänner och arbetskamrater som börjat blogga och det har bara varit riktigt fint, en kompletering till RL-vänskapen, en ny dimension av vänskapen och jag är jätteglad för den!
Jag bara funderar nu....Om man kan skriva bra saker i sin blogg borde det ju spegla människan åtminstone lite? Jag vill tro det :-D
Välkommen tillbaka! kram

2007-10-22 @ 12:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0