Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Återupplivad!

Jag kunde välja mellan att gå och dö eller återuppliva mig idag efter jobbet.
Jag valde det senare alternativet efter som Hon där upp gav mig lite extra kraft att ta mig en liten tisdagsdeff!

Precis när jag checkat ut från firman fick jag 2 snabba meddelanden om att båda sönerna hade gått hem till kompisar och inte ville bli hämtade förrän tidigast 18.00.

Jag kände först: Ja, nu kan jag åka hem och lägga mig i koma på soffan!
Men sedan fick jag som en liten liten gnista av liv tillbaka och åkte hem och hämtade badkläderna vände bilen och styrde mot badhuset!

Har inte fått sol på mig sedan i somras och beslutade att lyxa till det med 20 varma minuter i ett solarium innan  40 längder i bassängen.
Som synd var gick det riktigt långsamt i bassängen och var trångt!
Tror att föreningen för flytbryggor hade årsmöte i motions-sim-banan i kväll eller så körde de filmen och livet i slowmotion där inne!
Jag simmade om, och om, och om, ville ta ut mig!

Efteråt blev det hårinpackning och lite reflektion i ångbastun som jag fick ha helt för mig själv då flytbryggorna inte verkade vara lagda åt att basta!

Ja, sedan var man ganska pigg igen!
Hämtade lilla grabben och vi 2 käkade fibergröt till middag och sedan åkte jag och handlade innan jag hämtade stora grabben!

Nu sitter båda pojkarna med sina läxor och jag ska snart stopppa dem i säng.
Maken är på resande fot så det blir ingen konkurrens om fjärkontrollen till tvn i kväll och jag kan lova att jag inte ska titta på något förlängt sportnytt eller "krig vi minns", för mig blir det någon Beckfilm eller  liknande!
Bloggregistret.se"border="0"/

Kommentarer
Postat av: Andreas

Finns det inga väjnigsregler i sambassängen? "Ur spår" hade ju varit smidigt när det korkar igen framför en. Om flytbryggorna bara hade kunnat lära sig att simma på led så...

2007-10-16 @ 23:19:08
Postat av: Ulla

Det var på ett imponerande sätt du orkade ta tag i dig själv. Jag hade nog åkt hem, lagt mig i soffan och tyckt synd om mig själv. Om det hade varit en sån dag. Jag vet ju att jag mår så mycket bättre om jag inte bara ligger i soffan och slappar utan tar mig för någoting som inte ingår i vardagsrutinerna.

2007-10-17 @ 08:25:32
URL: http://ulla67.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0