Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Blir rädd och maktlös.

Har under en tid följt en blogg som heter Tierra. Han skriver mycket i bilder och metaforer och mycket fint.
Jag har förstått han varit olycklig över livsförändringar men han har verkat okay ändå det jag kunnat utläsa.
I dag när jag gick till hans blogg för att kolla läget stod där bara att hans liv nu är slut och att hans blogg efter flera år stängs ned under dagen.
Jag känner mig maktlös när jag läser, det går inte längre att lämna en kommentar där.

Kan man hjälpa en människa i kris? Ja, troligen men i denna blogg värd så är en del anonyma och jag kan bara konstatera att han kanske inte vill leva mer?
Förhoppningsvis vill han bara sluta blogga....orkar inte just nu....

Tierra, om du läser detta, jag vet ju att du besökt min blogg vid flera tillfällen. Ge mig ett tecken att du vill leva vidare och kommer att göra det. Kan jag hjälpa dig på något sätt? Säg till.
Det finns alltid anledningar att leva vidare även om det ser mörkt ut för stunden.

Tillägg från en kommentar:


Ord till TIERRA:
Om du läser detta och har tankar på att "avsluta vandringen på jorden" - TÄNK ÖVER DET HELA EN VÄNDA TILL! Ofta när det känns som om man befinner sig i det allra största av mörker kan det bara bli en sak - ljusare. Har inte den ringaste aning om Din situation men kom ihåg att - Du har åtminstone många vänner här på bloggen! Har en tid läst din blogg och kännt mig tårögd sista tiden av det du skrivit så personligt och gripande. TIERRA! Försök ett tag till!
vädjar vännen Socrate


Kommentarer
Postat av: anita

Hej!
Finns de ingen mailadress som du kan skriva till? Hoppas han ser de du skrev här nu. Det är så sorgligt o läsa att många inte orkar med sina liv. Önskar så jag kunde hjälpa dem.

Ha en go dag + helg/Anita

2007-10-24 @ 11:02:56
URL: http://misspeed.wordpress.com
Postat av: Socrate

Ord till TIERRA: Om du läser detta och har tankar på att "avsluta vandringen på jorden" - TÄNK ÖVER DET HELA EN VÄNDA TILL! Ofta när det känns som om man befinner sig i det allra största av mörker kan det bara bli en sak - ljusare. Har inte den ringaste aning om Din situation men kom ihåg att - Du har åtminstone många vänner här på bloggen! Har en tid läst din blogg och kännt mig tårögd sista tiden av det du skrivit så personligt och gripande. TIERRA! Försök ett tag till!
vädjar vännen Socrate

2007-10-24 @ 11:14:07
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Mikaela

åhh :( Känner verkligen igen mig här. Att ha en vän via nätet som mår dåligt och man kan inget göra. Hoppas han väljer att kämpa vidare!!

2007-10-24 @ 12:31:16
URL: http://mikaaaelaa.blogg.se/
Postat av: Tierra

Vännen !!

Jag är rörd till tårar... saknar orden...

Jag har inte "känt" dig länge... men ändå blir jag bemött så fint av dig...

Jag lovar att läget inte är SÅ ILLA... även om jag för tillfället inte mår vidare bra... försöker lämna en rad igen när det förhoppningsvis känns lite bättre...

TACK... och sköt om dig !

Varma hälsningar, Tierra

2007-10-24 @ 12:58:04
URL: http://filmjolk.blogspot.com
Postat av: Borthy till Tierra!

En stor sten har lyfts!
Tack för att du skrev dessa ord till mig ovan!
Jag lovar att låta dig vara ifred när du vill som nu men skriv inte så där igen och känn inte så igen, lova!
Hör i så fall av dig så snackar vi om det och jag kan åtminstone få chansen att finnas för dig, det är vi många som vill här, jag lovar, inget skitsnack!
Annars, hoppas du vill ta upp din blogg igen, den är så fin att läsa. Om allt är som mörkast nu så vill vi följa dina tankar i det och sedan se dig hitta tillbaka till livet! Klart det blir så!
Hör av dig när du vill och orkar!
Vi är flera som finns här! kram

2007-10-24 @ 13:26:20
Postat av: Borthy till Tierra.

Jag känner inte Anita som skrivit här ovan (ännu) men jag var inne på hennes blogg nu på eftermiddagen och hon har i sin blogg skrivit ett inlägg till dig. Du finner det här: http://misspeed.wordpress.com/

2007-10-24 @ 14:08:13
URL: http://misspeed.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0