Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Glädjekänsla en vanlig vardag!

Även denna morgon en morgon med flyt. Lilla pojken ville bli lämnad extra tidigt för att hinna vara lite på fritids innan skolan började!
Man ska nog inte ha så dåligt samvete när man måste lämna kl 7.30 i stället för 8.00 trots allt.

I dag var ändå ingen dag jag själv hade bråttom eftersom jag jobbar kvällspass.
Jag var sömnig och beslutade mig för att sova en stund till efter att jag lämnat barnen.
Sov riktigt härligt och avslappnat ända fram till klockan 11.00 då klockan ringde.
Kände mig helt toppen och faktiskt lite lycklig helt utan anledning!

Åt bacon & ägg-frukost. Solen sken in genom fönstren och livet kändes lätt att leva.

Vek en jäkla massa ren tvätt och städade lite i vardagsrummet.
När jag tagit en dusch så stod jag framför spegeln och plötsligt utan förvarning log min spegelbild mot mig och jag hörde min röst säga att jag kände mig lycklig idag, att allt kändes bra.

Jag såg på mig själv och tyckte att det mörka under ögonen som jag börjat ta för givna som ålderstecken inte var lika framträdande idag!
Kände att jag inte vill låta känslan fara mig ur händerna utan förvalta den väl och rida på vågen hela dagen!

Började med att ringa en väninna för att berätta om min känsla! Man kanske låter lite lätt rubbad när man ringer till någon och säger detta, hon kanske inte har en sådan dag...men hon var väldigt glad för min skull!

Eftermiddagen och kvällen går i jobbets tecken. Ätit Sushi till kvällsmat. Jag tror mig veta att hela denna dag blir en väldigt bra vardag också!
Bloggregistret.se"border="0"/


Kommentarer
Postat av: Andreas

Vad gott att höra att du har en bra dag. Hoppas att ditt hjärta är lika glatt som ditt ansikte är på fotot. Ha en bra fortsättning på dagen. Andreas

2007-10-09 @ 20:12:46
URL: http://a5.blogg.se
Postat av: ejmis

Vad härligt att ha en sån skön känsla i kroppen!

2007-10-09 @ 20:19:57
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Camilla

Det låter som en helt underbar dag helt i Mia Thörnbloms smak... :) Ååå, Sushi - är helt beroende av det ju... smaskens! ;) Undrar om det är något beroendeframkallande i dem, typ i den där gröna mojjan (wasabi?) eller så är det saltet kroppen vill ha... ? Jag hänvisade till dig i mitt inlägg i dag, angående parfym och björnar. Hoppas att det är OK, men jag tyckte det var så roligt skrivet! :)
Säg till annars - så tar jag bort det bums!
Kram, kram!

2007-10-09 @ 20:29:33
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Socrate

Kan man väl visst göra - ringa och berätta för en vän att man har en "lycklig dag". Alla dagar är ju som sagt "inte lyckliga" till själva känslan så man kan gott suga på karamellen när den finns där.

2007-10-09 @ 21:39:05
URL: http://socrate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0