Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Halloween-pimpad blogg och bloggare!

image785
Ja, så var man Halloween-pimpad! jag är ju egentligen inte direkt så mycket för de här nya påtvingade konsumtionsfestliheterna som Alla-hjärtans-dag och Halloween men vad tjänar det att sitta här och vara bitter, bättre att leva ut det och följa med i tidens gång!


För mina barn har det t ex  blivit helt naturligt att Allahelgona är Halloween och att man då festar med spöken och otäckstyg!


Gillar dock inte det där med att de vill gå ut och knacka  dörr och fråga "bus eller godis" men vid närmare eftertanke lade jag ned en hel del stor möda på att bli en fin påskkärring och gå runt med mina vänner i grannskapet för att dela ut teckningar och få godis när jag var liten.
Det gör inte mina söner och var i skillnaden ligger vet jag inte?

Jag är ganska naturligt vacker i rollen som häxa eller hur!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hehe väldigt fint må jag säga! Att du orkar fixa. Själv har jag planer på att fixa om min blogg när jag flyttar...om ett ÅR :P

2007-10-24 @ 12:32:08
URL: http://mikaaaelaa.blogg.se/
Postat av: Andreas

Där jag är uppväxt gick man runt och slängde in godisfyllda påskbrev genom ytterdörren hos sina vänner på påskafton. Påskgummorna och påskgubbarna gav alltså bort godis i stället för att få. Undrar om den traditionen finns nån annan stans.

2007-10-24 @ 22:32:49
URL: http://a5.blogg.se
Postat av: Socrate

Själv tycker jag (utan att alls sitta på den absoluta sanningen) att det är en ganska löjlig grej, det där med Halloween. Kommers är ordet och barnen luras mer eller mindre in i det hela. Klarar mej bra utan sådant och, tro det eller ej, mina barn har hittills gjort det oxå, men de är märkta för livet av "Halloweensaknad".

2007-10-24 @ 23:04:28
URL: http://socrate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0