Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Hittat närbildsknappen på kameran!

Äntligen! jag var beredd på att kicka ut vår dyra spaceiga kamera då jag tyckte det var omöjligt att ta bra närbilder med den!
MEN, så sade maken att det finns ju ett Macro-läge!
Jasså? När jag nyss tog lite flingor och en korvmacka undersökte jag kameran lite och provplåtade lite i köket!
image794

image788
image789

För den som undrar så är översta bilden imma på insidan av vattenkokarens måttpelare.
Bild nr 2 är radions högtalare och den undersrsta bilden går ju faktist att se att det är en Xyklamen!

Nu jäklar ska det bli andra Borthyanska bilder tagna framöver! Ska ta upp vänskapen med kameran igen!
(Även om de här bilderna inte var så tjusiga, det var bara testing! :-D)
  
Öppnade ytterdörren och tog kort på blombaljan utanför också. Man är lättroad en dag som denna, hemma förkyld och orkar inget speciellt.

Kommentarer
Postat av: jada

Häftiga bilder!
Du är duktig du!
Hoppas att du mår bättre.

2007-10-24 @ 13:13:43
URL: http://jada.blogg.se
Postat av: Camilla

Hej! Här var det höstigt och fint! :) Jag blir så trött på blogspot.com, för man måste vara proffs för att kunna ändra i lay-outen. Krångligt HTLM-språk säger de som vet (själv vet jag inte mycket..)
Ledig i dag och ändå sitter man här och kurar. Ska sminka mig, klä mig och åka en sväng på shoppingrunda, kom på att jag har "återvinningscheckar" på både Lindex och H&M. Krya på dig vännen!
Kram så länge!

2007-10-24 @ 13:32:43
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Jada

Allt är fixat till 6/11, bytt är bytt...kram på dig!

2007-10-24 @ 15:19:49
Postat av: Camilla

Jag igen... HTML ska det nog vara... =)

2007-10-24 @ 15:37:50
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: anita

Hej igen!
Tack å lov att inget hänt Tierra. Snygga foton du tagit, ja så va de me mig me när jag köpte kameran men jag lyckades komma underfund med den är himmla bra på o fingra överallt *S* men ibland borde man låta bli o låta grejer vara som t ex telefnen jag inte kan ännu, hum får väl köpa en ny som inte kräver något avancerat av mig.
Ha de gott / Anita
Vi hörs!

2007-10-24 @ 15:45:53
URL: http://misspeed.wordpress.com
Postat av: Ulla

Makroläget på kameran är det bästa som finns. Jag tycker det blir så vackert med riktigt nära närbilder. Heja på!

2007-10-24 @ 20:43:40
URL: http://ulla67.blogg.se
Postat av: Pensionären .

Förstår varför lillasyster önska en liknande kamera i present. Läckra bilder alltså.

2007-10-24 @ 20:44:00
Postat av: Socrate

Jag plåtade en av våra miljögårdar i går och det var ingen vacker syn. Blev så himla arg när jag kom dit med lite kartonger och fann containern för hårdplast totalt begravd i allehanda sopor utanpå.
Tog ett par bildbevis med mobilen - i motljus dessutom - som ska användas i en insändarkampanj för att få lufta mina åsikter om detta oskick. Dina bilder på ångan resp. högtalaren var läckra gåtor.
Häftigast när man fick veta vad de föreställde. Petimätern Socrate gillade även den allra första bilden i världshistorien på den sällsynta blomman "Xyklamen". Tror aldrig någon lyckats fånga den på bild innan - vet däremot att blomman Cyklamen
fångats åtskilliga gånger. (kunde'nte låta bli...)

2007-10-24 @ 21:34:55
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Andreas

Med makro är det väl så att skärpedjupet blir riktigt kort. Det man siktar på blir knivskarpt medan det som är närmare eller längre bort blir suddigt. Grymt läckert i alla fall!

2007-10-24 @ 22:26:47
URL: http://a5.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0