Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Min dag.

Nu är den införskaffad!
Alltså nya kent skivan och säkert har jag lyckats pricka in stans absolut högsta pris 179 Kr!
Skit samma, nu är den min och snart skall här spisas Kent!
Tillbaka till samtiden

Hade inte tänkt mig en så lång stund inne i stan idag men i bland vill kroppen shoppa och bara vara ute bland folk! Höll faktiskt på att bli en klänning till men jag lät bli...okay då, inte för att jag var karaktärsfast och höll emot utan bara av den anledningen att den inte fanns i min storlek!

Höll på att bli en häftigt silkig grå blus också men stl 36 satt lite väl intimt runt kroppen och stl 38 var slut som vanligt och när jag väl hittade en 38 var det orimligt lång kö till provrummet!

Köpte i varje fall ett par svarta byxor av jeanstyp på Hennes att ha under mina klänningar och där uppstod ett lustigt fenomen.
Det låg ett berg av stl 36 av den byxan på ett bord.
Jag blev lite halvsné och tänkte: Tror ni att alla vi kvinnor är stöpta i samma form?
Jag tvingade en stackars expedit att genast rota fram ett par i 38:or!
I provhytten sedan var det bara att diskret smyga tillbaka med 38orna, tydligen var det One-size-fits-all på dessa 36:or!

Köpte också prydliga kläder till äldsta sonen att ha på sina skolkonserter, skulle vara vit skjorta, mörka byxor och svarta skor.

När jag kom hem bestämde jag mig för att klippa klart det 1:a äppelträdet vilket jag just gjort och för att vara extra präktig har jag tagit hand om alla grenar och löv också!
I morgon ska jag ta träd nr 2 (hoppas det inte regnar....)!

Pojkarna är på Aikido-träning (eller hur det stavas) en kamp-sportsvariant i varje fall.
Tränaren hade sagt att yngsta grabben var en naturbegåvning på sporten och det ska gudarna veta, han bara rörde vid min ärm häromdagen med några snabba handgrepp så låg jag på golvet och kved...han är ändå bara 7 år så duktig att annamma teknik måste han vara!
Hoppas det går in lika lätt att få in i knoppen på dem att man bara utför sådan behandling i sportsliga sammanhang med likasinnande som är med i leken men det tror jag nog, jag har kloka pojkar!

Nu ska jag ta och sticka en sväng till grann-centrumet och köpa lite go-mat och vin till kvällens middag!
Blir troligen Idol ikväll.

Kommentarer
Postat av: Agneta

Gör du inget annat än shoppar. Jag får alltid dåligt samvete när jag handlar till mig själv. Barnen går först. Alltid

2007-10-19 @ 17:49:08
Postat av: Pensionären .

"Kära Far" tycker också att lillkillen är en naturbegåvning. Det sa han en gång när killarna övade golfsvingar här ute på gräsmattan.Vad månde bliva av våra barnbarn?

2007-10-19 @ 18:50:46
Postat av: Junitjej

Du har ju samma musiksmak som Camilla!!
Jag har aldrig gillat Kent riktigt.
Ha en trevlig helg!

2007-10-19 @ 19:35:42
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Camilla

Hoppas ni får en mysig Idolkväll! Jag ska fixa en tacogratäng nu och hälla upp lite rött.
Vad tyckte du om skivan!?!?! :)
Jag älskar den!
Kramar!

2007-10-19 @ 19:44:11
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Camilla

PS. De svarta byxorna lät snygga... skulle också behöva några såna att ha under tunikor om man vill känna sig mer klädd än med tights. Måste också ut och kika lite i affärerna till veckan, nu var det nog 2 veckor sedan sist.
Kul att du hittade lite fint åt sonen också. :)
... och du, 179:- för något du har glädje av resten av livet är inte mycket! (Den rosa, vackra skivan).
NU är det datastopp för mig i dag. Kramis!

2007-10-19 @ 19:54:47
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Borthy till Agneta

Jag tänker alltid på barnen och ser till att de är hela, rena och välklädda. De har mkt snyggare kläder än vad jag har!
Jag tycker om att handla kläder i bland men har ingen stor garedrob.
Jag köper sällan dyrteller mycket.
Jag köper när jag känner att jag verkligen trivs i ett plagg, det är det viktigaste för mig, att jag känner mig självklar och vacker i klädesplagget. Oftast går jag i min skinnjacka och jeans som jag trivs i.
För att ytterligare spä på lite om mina shoppingvanor kan jag säga att jag fakiskt köpte den silkiga grå blusen nu i kväll på Hennes i granncentrumet :-D.
Förutom shoppar jobbar jag väldigt mycket också och en hel del övertid för att ställa upp för firman men det genererar också en del fina ekonomiska förmåner.
Alla som känner mig vet att jag inte är slösig utan jag tror att mina vänner tycker jag är generös och ekonomisk! Jag får inget dåligt samvete när jag handlar till mig själv, varför skulle jag få det?
Varför får du dåligt samvete?
Jag är säker på att du liksom jag har hela ditt hjärta hos dina barn!
Glöm inte bort att må bra själv, då mår dina barn också bra! Kram

2007-10-19 @ 19:58:04
Postat av: Borthy till Pensionären!

Jag är omåttligt stolt över stora som befinner sig där han befinner i idag. Han är otroligt klok och duktig!
Lilla, han har det i kroppen och hela sin uppenbarelse, livsfarlig! Olika men lika fina! Älskar dem!

2007-10-19 @ 20:00:37
Postat av: Borthy till Junitjej

Jag och Camilla har visat sig vara riktigt lika i det mesta faktiskt! Jag är jätteglad att ha mött henne!
Jag är glad att ha träffat dig också! Kram

2007-10-19 @ 20:02:14
Postat av: Andreas

Asså, det är en sak jag inte riktigt fattar. Alla kvinnor har ju stl 38 (Ok inte alla men väldigt många), men alla damkläder verkar tas hem i stl 36. Varför? Finns det en massa tjejer som köper 36 bara för att de vill ha det, och hoppas på att krympa mer än klädesplaggen? Eller hur tänker affärerna?

Tack för stöd och omtanke!
kkf Andreas

2007-10-19 @ 23:38:47
Postat av: Britten

Hittade hit via en annan blogg och måste säga att jag är glad för det.
Jag gillar din blogg ...Jättemycket !

2007-10-19 @ 23:50:15
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Ulla

Jag har aldrig varit något stort fan av Kent, men även jag måste erkänna att den senaste skivan är riktigt bra. Tii historien hör att förra helgen, när vi tjejer var på Marstrand, så hade en av kompisarna med Kentskivan och det blev att vi lyssnade på den en hel del. Man kanske kan säga att jag blev indoktrinerad *fniss*

2007-10-20 @ 07:26:43
URL: http://ulla67.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0