Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Rosor till blodpuddingen!


I går kväll visade det sig efter lite detektivarbete från min sida att maken inte skulle komma hem förrän väldigt sent och att stora sonen inte alls skulle komma hem då han bestämt med maken att han skulle sova kvar hos en skolkamrat utan att någon av dem meddelat detta till mej...THE Sambandcentralen!.

Plötsligt var det bara jag, lillgrabben och katten hemma!
Lillla grabben fick bestämma vad vi skulle äta. (Ja, katten får inte bestämma vad vi ska äta det är ett som är säkert...förresten får vi inte allihop plats att sitta under stereobänken och mumsa på råtta allihop ändå!)

Tyvärr bestämde han blodpudding och var helt orubblig i sitt beslut. Blodpudding är verkligen inte min grej och det känns inte som optimala bjudmaten heller! 
Ja, grannen (nästan 80 år fylda) är ju bjuden till oss på middag på kvällarna nu då hans fru ligger på sjukan.
Det blev bara för mig att börja steka denna läckra anrättning.
Grannen dök upp med en bukett jättevackra gul-orangea rosor exakt kl 18.00!

Jag blev jätteglad!
Vi käkade blodpuddingen och drack Multivitamintablett till! Det kallar jag bjudmiddag! Jo, vi tog lite glass till efterrätt.

Jag och Lillgrabben läste hans läxa efter att vi tittat lite på TVn sedan gick vi och lade oss. Plutten somnade direkt efter sagan och jag läste väl en 50 sidor i min bok!
Bloggregistret.se"border="0"/

Kommentarer
Postat av: Monika

Och du tycker att blodpudding inte är någon bjudmat... blodpudding är gott... men försäök aldrig, aldrig bjuda mig på Berocca... för DET är inte min grej... Tvi!!! Dubbeltvi!!!

2007-10-04 @ 13:08:21
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: Kjellinskan

Grr, visst kan man bli galen då man inte får reda på övriga familjens kvällsplaner... speciellt i kombo med PMS... häxvarning! =)
Kram, hoppas du har en skön dag i solen, eller jobbar du?

2007-10-04 @ 13:10:03
URL: http://kjellinskan.blogspot.com
Postat av: Camilla

Hej! Jag har ny adress till min blogg.
Kram!

2007-10-04 @ 13:29:20
URL: http://www.camillaslillablogg.blogspot.com/
Postat av: Pensionären .

Åt blodpudding med lingonsylt ofta som barn. Det gick faktiskt ner men ett snäpp godare var nog ändå något som kallades för korvkaka med lingonsylt. Den köptes färdiglagad i det som då hette Konsum.Nämn bara inte blodpudding för "kära far"........

2007-10-04 @ 14:40:10
Postat av: Jada

Du är helt underbar som ordnar o fixar o bjuder grannen på middag. Spelar ingen större roll var det är för mat mitt iveckan, (ja, bara du inte bjuder mig så...)
Kram på dig!

2007-10-04 @ 14:41:37
Postat av: marielle

hejsan jag undrar hur du får bilden på dig så stor?
jenny kullin tipsade mig om dig :P

2007-10-04 @ 15:36:06
Postat av: Borthy till Marielle

Hej! Skicka din e-mailadress till mig så ska du få en förklaring på hur man gör, det går inte att skriva html-koder i kommentarer! / MVH Borthy

2007-10-04 @ 16:06:44
Postat av: Ulla

Blodpudding det var det längesen jag åt. Tyckte om det som yngre, men nu vete 17 om jag skulle vilja ha det. Men det är väl ganska nyttigt? Jag såg att Marielle hade en fråga som jag gärna oxå skulle vilja ha ett svar på. Kan du maila mig med? Tack på förhand!

2007-10-04 @ 17:33:03
URL: http://ulla67.blogg.se
Postat av: Majjanw

Mysigt!
Jag skall kolla felet hos min blogg, hos mej och på jobbet går det att öppna.
Må gott!

2007-10-04 @ 17:39:53
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Tobias Lindqvist

Men blodpudding som är så gott! Framförallt med lingonsylt och lite stekt lök eller bacon till! *slurp*
Hoppas du har det bra, vännen!
Massor med kramar

2007-10-04 @ 22:17:24
URL: http://www.tobiaslinduist.blogg.se
Postat av: Mikaela

Ja det vart ju nyttig mat iaf. Mycket järn och bra med övriga vitaminer också ;)

2007-10-05 @ 02:00:49
URL: http://mikaaaelaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0