Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Bara kvart över 9 och det känns som mitt på dagen!

Har hunnit med ganska mycket på morgonen redan!

Igår kväll blev en trevlig kväll tycker jag, inte märkvärdig men trevlig. Jag var ensam med barnen och stora grabben ringde från skolan och frågade om han fick ta med en kompis hem och om denne kunde sova över?
Ja då, nema problema.

Grabben som kom med hem som jag ju aldrig träffat tidigare eftersom alla kompisar nu är nya och bor utspridda runt Stockholm visade sig vara riktigt trevlig och rolig!
Han inlädde med att presentera sig och att ta i hand när han kom och sådant imponerar på en moder!

Jag stekte pankisar till dem och vi hade en uppslupen och trevlig middag. De härjade lite ute med cycklar och lådbilar, gjorde läxor och sedan var det dax för Idol. (Jag lät grabbarna vara uppe till 21.00 fastän det var tidig skolmorgon idag.
Vi tände ljus och drack te och åt mackor vid TVn framför Idol. Sedan somnade de froma som lamm medan jag stack till Konsum och kompleterade med 10 liter extra mjölk eftersom det går som smör i solsken här.

I morse ringde klockan halv 7 och jag inledde med att plocka i hop gympakläder och göra frukost till de 3 grabbarna.
Hängde en tvätt och lade i en ny.
Tömde diskmaskinen.
När jag sedan levererat alla 3 till sina olika skolor tog jag själv en promenad i den riktigt kalla klara morgonen. Kände mig väl till mods denna morgon.

Kom hem och såg berget med tvätt i soffan och började vika. Tog faktiskt inte så lång stund och nu är det gjort.
Rev ut lakanen i barnens sängar och bäddade om.
Visst har jag ändå hunnit en del denna morgon?

Nu ska jag lägga mig och försöka sova några timmar då Jada nyss ringde undrade om jag kunde utöver mitt ordinarie eftermiddagspass på firman ta även nattpasset. Jag sade ja.
Bloggregistret.se"border="0"/

Kommentarer
Postat av: majjanw

Vilken myskväll!
Sov så gott, gumman!

2007-09-19 @ 10:59:24
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Monika

Jaha, så det är du som måste jobba för mig i natt! Jag är helt uppfylld med slem i hela trachea och försöker hosta upp mina alveoler efter bästa förmåga.

2007-09-19 @ 11:05:27
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: Mikaela

Hehe, du det där med att ta i hand imponerar nog på alla tjejer :) Tänk om grabbarna kunde bli så artiga när dom blir äldre också... :P

2007-09-19 @ 16:36:23
URL: http://mikaaaelaa.blogg.se/
Postat av: Pensionären.

Lät VÄLDIGT TREVLIGT det där med pojkarna.Du är så duktig att orka med saker och ting.

2007-09-19 @ 17:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0