Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

En av mina tyska vänninor stälde mitt horoskop!

image741
I dag har min tyska kollega tillika horoskopsakkunnig ställt mitt horoskop med lite hjälp av tyska astrosidor på nätet!
Undrar om en tysk vattuman är det samma som en svensk?
Nu ska vi se om jag kan sammanfatta hennes dom!

Hon framhöll att jag aldrig är långtråkig, att jag är lite galen och är idérik!
De orden tackar vi för, de tar jag som komplimanger och tror att de kan stämma ganska bra!

Först av allt sade hon att jag var tveksam och lynnig men sade sedan att det hade hon bara hittat på ! Tur det men tyvärr stämmer nog det påhittet också!
image740

Vid ett tillfälle sade hon när jag försöker sammanfatta att jag var slösaktig och huvudsakligen oberäknelig men där gick hon bet, där stämde inte stjärnorna för jag är ordentligt planerande och grymt ekonomisk utan att vara snål skulle jag villja säga! 
Jag har alltid sett det så att ha ordentlig kontroll på sin ekonomi som en stor frihet.

Enligt horoskopet har jag många vänner är kamratlig och jag har en orginell vänkrets! Finns väl inte mycket att säga om det mer än att jag skulle nog hellre kalla alla mina vänner färgstarka i stället för orginella!
Är inte varje människa man lär känna färgstark? De är de man inte kommer nära som är den grå massan för en själv.
image742
Jo, sen var jag den flirtiga typen också och det kan jag nog hålla med om,  jag vill att alla ska känna sig sedda och jag flirtar nog med merparten av befolkningen kvinna som man, gammal som ung för att hitta samhörighet, inte den sexuella flirten, den är jag nog snarare kass på...men sen är jag ju lynnig också så i bland är jag så äckligt obstinat och barnsligt tjurig så att klockorna stannar tycker jag själv!

Det sista hon sade var att jag behöver en frihet i min relation och har ingen förmåga att göra något under en längre tid, tappar lusten helt enkelt!
Hmm... Låter som ombytlig med frihetsbehov...inte så trevlig egenskap och sådan har jag väl inte direkt sett mig själv.
Ja, ska man tro på horoskop? Passar ditt stjärntecken på dig?

Kommentarer
Postat av: Monika

Jobbar du imorgon natt också?

2007-09-25 @ 23:11:03
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: Borthy till Monika!

Hej! Nä bara dessa 2 sedan långhelg. Du?

2007-09-26 @ 01:54:51
Postat av: Majjanw

Jag är nog en drömmande, svävande, ( konstnärlig ) fisk, men med en sjuhelvetiskt ordningsinne för saker och ting runtomkring. Kan katalogisera telefonkatalogen efter nummer om jag blir tillsag..
Plus att jag kan kämpa in i elden för rättvisa... Det skriver inte astrologerna om så mycket när de gör fiskarnas horoskop.. Ja, vad ska man tro?!

2007-09-26 @ 09:52:16
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Monika

Jag jobbar ju jämt, det vet du väl.... :)

2007-09-26 @ 09:53:19
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: ejmis

Jag tycker nog att en hel del stämmer in på mig när jag läser om mitt stjärntecken. Jag är vädur.

2007-09-26 @ 10:06:23
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Kjellinskan

Jag tycker det låter precis som mig - och jag är ju också vattuman! :) Men mer det där som du skrev, ordning och reda och ekonomisk - utan att vara snål (äääälskar att shoppa). Det sista stämde dock bra på mig, att jag är lättuttråkad och behöver frihet i en relation - dålig egenskap men ack så sann för vattumannen Kjellinskan.
Kram på dig och ha en superbra dag! :)

2007-09-26 @ 10:44:33
URL: http://kjellinskan.blogspot.com
Postat av: Think Twice

Hej...nu kommer jag och gör mitt första besök hos dig med!!
Läser att vi är födda i samma tecken, jag är alltså också Vattuman, vad kul att ta del av den...mycket stämmer faktiskt in på mig som person med, fast ekonomin har jag stenkoll på precis som du;))
Annars när man läser om just sitt eget horoskåp, tycker jag att dom mest lovar guld och gröna skogar, ingenting man ta sig för är omöjligt...kul kul nästan jämt;))
/Ha det gott

2007-09-26 @ 15:39:49
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: crue Annika

ja tycker mitt stjärn tecken passar mej utmärkt jag e skorpion ! Annika

2007-09-29 @ 18:19:51
URL: http://motleycrue.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0