Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Inställd audinens, viktnedgång och pizza!


Först av allt vill jag blogga min viknedgång som i dag var exakt  -3 kg sedan starten 4/9! Känns bra, det är drygt halv-vägs till "fulländning" trots att jag inte direkt varit fanatisk den senaste veckan!

I morse beslutade jag mig för att ta en långpromenad. Gick till en sjö och påminde mig själv att titta på löven som singlade bruna i blåsten mot backen.
Satte mig på en bänk vid sjön för att bara insupa.
En gammal man kom och satte sig brevid mig på bänken och vi pratade några ord innan han vinglade iväg med sina stavar som han hade som balans-tandpetare!
löv

Väl hemma igen föll jag till föga för ett av mina beroenden och behov.
Kroppen skrek efter Sushi och det fanns ingen som helst möjlighet att säga nej!
Hittade turligt nog ett paket, tyvärr av sämre sort (men dyr) på ICA som jag girigt glufsade i mig innan jag gick lös på städning i kök, hall och TV-rum hemma.
En riktig städ-orgie i badrummet drog jag i gång i direkt anslutning till min egen dusch.
Den städningen var av modell kraftigt utökad och nu skiner badrummet!


För ett tag sedan smsade min x-chef mig och bad mig att ansöka om audiens hos honom. Jag återkopplade och bad om och beviljades audiens hos honom i dag 13.15 för kafferep och coach-snack!
Han börjar bli lite putt på mig att jag nu för tiden mer umgås med hans fru än honom då han och jag var kompisar först!
Det skulle han dock ha tänkt på lite tidigare, innan han beslutade sig för att bli  X-chefen!
Kl 13.07 stod jag utanför hans högkvarter och knackade på. Vad tror ni händer? Utsmygande ur rummet kommer X-chefen med mycket dyster uppsyn. Bakom hans rygg i hans arbetsrum sitter damer och talar väldigt allvarsamt och han är tvungen att ställa in audiensen.

Ja ja, vad är en bal på slottet. jag stack till jobbet direkt och tog en kaffe och en sockerfri chokladboll i stället.
Att den var sockerfri reglerade jag nyss genom att beställa och äta upp en hel pizza! Trevlig fredagskväll!

Kommentarer
Postat av: ejmis

Sockerfri chokladboll...det måste jag pröva nån dag.

2007-09-28 @ 20:22:20
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Mikaela

Kul när du blandar texten med bilder sådär :) Föresten så gillar jag inte heller icas sushi. Det är bäst som färsk!

2007-09-28 @ 21:25:01
URL: http://mikaaaelaa.blogg.se/
Postat av: Helena

Vad duktigt med 3 kg. Bra kämpat.
Rött, för freden och demokratin i Burma.
Kramisar.

2007-09-28 @ 22:15:38
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: A

Gott med pizza:) Det gjorde du rätt i....Ha det finast:)

2007-09-28 @ 22:16:28
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: Kjellinskan

Bra början och dåligt slut... hrm... ;)
Ny dag i morgon och 3 kg är ju superbra!
Kramar!

2007-09-28 @ 22:16:40
URL: http://kjellinskan.blogspot.com
Postat av: Borthy till Ejmis

De sockerfria ligger i gröna små Dellicatopåsar och de sockriga i blå tror jag. De sockerfria är ganska bra att ta till när man ska vänja sig av med sitt chokladbollsberoende :-D

2007-09-28 @ 22:40:43
Postat av: Borthy till Mikaela!

Hade jag inte varit så svårt sushiabstinent hade jag aldrig ätit den, den var inte av bra sort!
Tyvärr snor jag ju en del bilder...En del i mina inlägg är ju mina egna och de ligger ju ute för andra att sno... ge och ta...?
Tycker att bilderna kanske lättar upp min långa ordsvada lite...

2007-09-28 @ 22:43:59
Postat av: majjanw

VAA??? Söp du på parkbänken?? :)
Nä då. Ska du ev börja arbeta på MIN firma?? JAG VILL DET:!Jobbar inte han där nu??
Ha det!

2007-09-28 @ 22:46:58
URL: http://majjaw.blogg.se
Postat av: Borthy till Solgudinnan Helena

Oj. Mina kunskaper och allmänbildning räckte inte på långa vägar till där tyvärr. Men nu har jag lärt mig om det i dag tack vare dig!

2007-09-28 @ 22:47:37
Postat av: Borthy till A

Nu så här efteråt kan man ju lätt ångra sig lite...men det var fredagkväll på jobbet och då måste man mumsa lite ibland! Kram och ha det jättebra du också!

2007-09-28 @ 22:55:45
Postat av: Borthy till Kjellinskan!

Ja men i det stora hela ändå en trevlig och bra dag och slutet förutom pizzan (jo, den var också god) var gott! Till och med jobbet var engagerande och roligt!

2007-09-28 @ 22:57:49
Postat av: Monika

Det var gott med pizza! Den sockerfria chokladbollen var heller inte så dum.
Nu vill jag ha vin! Men jag tror inte det finns här hemma just ikväll.
Tack för en trevlig kväll! Kram!

2007-09-28 @ 23:02:09
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: Borthy till Majjanw!

Klart jag söp! Jag skulle ju jobba på kvällen och då blev jag tvungen supa på fm!
Nähä du! Blir ingen flytt för mig norrut på jobbfronten! X-chefen jobbar inte på din firma! X-chefen kan aldrig rekrytera mig till någon av sina nuvarande verksamheter! Han är bara en vännernas vän!
Han är en grym idéernas man och är en jäkel på att start upp folk i olika projekt. Han brinner i alla ändar och vi brukar utbyta lite idéer om sådana saker, bolla lite idéer. Utöver det brukar vi ha lite personligt peptalk när vi berättar för varandra att vi är fantastiska i fall ingen annan har lust att göra det!
Han är ruggit snäll och rolig och omtänksam!
Eller hur alla jobbarkompisar och hans fru, visst har jag rätt?!
Det här var lovord och inga visor!
Appropå det Majjanw, dax att sätta in 2850 spänn på skidkontot snart! Åtminstone anmälningsavgiften!

2007-09-28 @ 23:09:00
Postat av: Borthy till Monika!

Jag tyckte det var en jättetrevlig kväll! I bland behöver man inte säga så mycket, bara trevligt att jobba sida vid sida i godan ro :-D
Till mig fanns ett litet glas rött här hemma som jag smuttar på nu! Borde väl knoppa snart! kram

2007-09-28 @ 23:13:40
Postat av: Andreas

Hur var den gamle mannen på bänken? Jag älskar liksom såna där möten med människor som liksom bara sker. Ha en bra natt. Andreas
PS. Jag har ätit pizza två gånger idag. Antagligen fick jag då några av dina minuskilon. För visst är det så att summan av människornas vikt är konstant. Minskar någon så ökar någon annan. Någon annan som sätter i sig maten viktminskaren annars skulle ha ätit.

2007-09-29 @ 00:08:32
URL: http://a5.blogg.se
Postat av: Tobias Lindqvist

Ursäkta, vännen, men inte begöver väl inte DU gå ner i vikt?! Kram

2007-09-29 @ 00:09:06
URL: http://www.tobiaslinduist.blogg.se
Postat av: Ulla

Grattis till viktnedgången. Man blir glad för varje kilo. Det svåra är egenligen inte att gå ner utan att hålla viktnedgången. Det som jag alltid faller dit på är att jag "bantar" istället för att tänka nya matvanor som ska hjälpa mig att gå ner och sen hålla vikten. Så fort jag "bantat" återgår jag till mitt gamla matbeteende. Vad händer då? Jo, jag går upp igen. Har aldrig hört talas om sockerfria chokladbollar. Hur smakade den?

2007-09-29 @ 09:39:08
URL: http://ulla67.blogg.se
Postat av: Junitjej

GRATTIS TILL VIKTNEDGÅNGEN!! Är riktigt avundsjuk. Jag skulle också behöva gå ner i vikt, men just nu har jag ingen karaktär.

2007-09-29 @ 09:45:54
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: anncka

Hej min vän! Och grattis till viktnedgången, alla kilon man går ner är lika välkomna! Hopaps du har det bra på jobbet//Kram

2007-09-29 @ 13:02:42
URL: http://anncka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0