Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Varför jag började blogga!

Det frågade Junitjej mej för ett tag sedan. jag har inte svarat än.
Det är inte så himla lätt att svara på...??? Jag har inte grunnat så mycket på det, hur det kom sig att det gick som det gick...att jag blev en sådan inbiten bloggare?

För fast, det är jag!

Det är nästan ett halvår sedan nu som det begav sig, det var i Påskas. Jag visste inte ens vad blogg var! Jag jobbade natt med bland andra tlh.
Tlh är från Tyskland och från början (vad jag vet i varje fall) hade han sin blogg för att öva sig att skriva svenska.

Jag blev som vanligt eld och lågor när jag upptäcker något nytt så jag tvingade honom omgående att visa mig hur det hela fungerar! Vips så var min bliogg född!
Först tänkte jag ha den som en privat dagbok, skriva av mig i skenet av det dolda anonyma....men det sket sig ju ganska fort, vet inte vad jag tänkte med?

Att vi startat bloggar spred sig ju raskt på jobbet så jag fick tänka om! Jag beslutade mig för att inför mig själv synliggöra min vardag och försöka att alltid se den ur en possitiv synvinkel!

Sen visade det sig att jag hade så många ord som ville komma ut...  :-D

Jag har verkligen blivit bättre på att se min vardag i och med bloggen och jag tycker själv att jag har så mycket fint att glädjas åt även då allt i mitt liv inte luftas här.
Jag tycker själv att jag håller en viss distans till det privata och kan urskilja det som känns öppet för mig att skriva om och det som inte gör det.
(En hel del lämnar man ju ändå ut om sig själv när man skriver som jag gör men jag hoppas ni som läser tar det som en gåva...vill man inte läsa och tycker det är dumt och jobbigt behöver ju inte läsa.) 
Just nu i livet känner jag att det är jätteroligt att blogga och så länge det känns så så kommer jag att bara köra på!
Bloggregistret.se"border="0"/

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Tack för ditt långa svar på min fråga!!!

2007-09-02 @ 13:38:55
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Pensionären.

Det är verkligen jättekul att läsa din och "söstras" bloggar. Äntligen vet jag lite grann var jag har er.......;-))Har inte riktigt vetat det sen ni flyttade hemifrån. Kommer sen sonen, barnbarnet, igång oxo är lyckan fullständig!

2007-09-02 @ 13:52:47
URL: http://widy.blogg.se/
Postat av: Kjellinskan

Hej! :)
Tack för din goa, spontana kommentar på min blogg! Vad kul med en tvillingsjäl - ska lusläsa din blogg. :)
Kram!

2007-09-02 @ 14:56:25
URL: http://kjellinskan.blogspot.com
Postat av: Monika

Jag minns precis när du hittade tlh:s blogg en natt. Du var eld och lågor och ropade "kom får ni se!" Samtidigt satt jag inne i glasburen och läste just tlh:s blogg.
Själv bestämde jag mig för att börja blogga när jag fyllde 50, planerade det i flera månader innan faktiskt.

2007-09-02 @ 15:42:04
URL: http://blogg.aftonbladet.se
Postat av: Kjellinskan

Hej igen! Har kikat runt lite snabbt här och jag håller med, vi är rätt lika! :) Vad tufft att din mamma bloggar också, jag har försökt övertala min att börja - hon skriver ofta inlägg på min blogg.
Jag läser också Nobelfesten för tillfället, hunnit ungefär halva. :)
Kram!

2007-09-02 @ 16:09:35
URL: http://kjellinskan.blogspot.com
Postat av: Kjellinskan

:) Nej, nu ska jag ge mig... men jag var och kikade på er resa och såg att ni också bilade. Krka vattenfall var vi till förra sommaren, Grossglockner tjatar min man på varje år att vi ska åka upp i (jag har fått för mig att det är jätteläskigt...), Königssee hade vi tänkt besöka i år på midsommarafton - i stället gick vår bil sönder strax norr om Nürnberg, så vi blev 5-6 timmar försenade, efter väntan på hyrbil och annat trök...
Suck, nu MÅSTE jag jobba lite... :)

2007-09-02 @ 16:17:54
URL: http://kjellinskan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0