Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Dax för pay-back-time!

Jag kände mig seg när jag vaknade i morse. Barnen hostade och snörvlade. Det var bara att köpa läget: VAB!

Jag hade inte så många planer för dagen, hade bestämt mig för att träffa Monika, städa marsvinsburen och läsa in första halvan av barn-HLR-kursen igen eftersom jag från och med nästa vecka faktiskt skall instruera mina kollegor i detta 1 dag i veckan 6 veckor framöver på firmans uppdelade studiedagarna.

Jag vet inte riktigt hur det har gått med mina dagsplaner...

Det började bra. Vi åkte till lägenheten och städade "flickornas" bur.

Sedan kom min kollega Monika för att titta på lägenheten och ta en kaffe innan hon började jobba! Jag tog några kort på henne som ni kan se här!

Vi fick en trevlig fikastund och hon hade med god Ambrosikaka och vackra tulpaner!
Vi satt vid det vita plast-trädgårdsbordet inomhus och fikade, väldigt spartanskt men gränsen skall läggas lågt nu framöver så jag inte kommer in i någon städhysteri igen!

Jag bestämde tid med golvsliparen som kommer på onsdag klockan 16.00! Skönt att det skall bli gjort nu!

Ja, sedan hade det hunnit bli lunch och vi var sega både jag och barnen.

Vi åkte en kortare sväng till Media Markt eftersom yngsta sonen sedan länge sparat i hop till ett Wii-spel som han skulle köpa.
På väg hem därifrån köpte vi grillad kyckling som vi åt med ris och grönpepparsås.

Jag glömde att berätta att syrran också tittade förbi på fikat på förmiddagen och att hon sedan dök upp hemma hos oss i villan på eftermiddagen eftersom hon vill sova hemma hos oss i natt då hennes lägenhet är under renovering.

När vi satt och åt kycklingen slog någon mig i huvudet med en gummiklubba....
Jag lade mig på sängen och vaknade nyss, 4 timmar senare!

Kroppen har troligen känt att det funkar att slappna av igen efter allt kaos och jäkt!
Men, jag känner mig inte bra, känner mig gränsfall sjuk och har ont i kroppen. Jag skall nu försöka läsa lite i HLR-böckerna igen men jag tror jag kommer somna på 2 röda sekunder. Hoppas på en mer spännande dag i morgon!

I dag har min son E skrivit sitt första blogginlägg.

Kommentarer
Postat av: Fia

Det låter faktiskt som en jättemysig dag! Vad skönt att ha din syrra så nära!

2008-04-14 @ 22:14:26
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Mor

Sköt om dej! "Man ska vara rädd om sej så länge man har sej" men det är ibland lättare sagt än gjort när man är mitt uppe i livet.Tänker hela tiden på er alla............

2008-04-15 @ 08:02:43
Postat av: Anonym

Jag tror det är när det är bilder i bloggen, för nu kom det ingen varning.Stieg Larsson..spelas in vid Tuna Motell ett gamalt motell som sett likadant ut sedan 60 talet, ligger ca 5 km utanför Nyköping. De har spelat in i Gnesta vet jag oxå.
Ha en bra dag.C yaa..

2008-04-15 @ 08:47:42
URL: http://yeahdelila.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0