Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

En liten uppdatering från mitt just nu hektiska liv.


Har just varit i lägenheten för att lämna "flickorna" som inte får vara hemma under visningen.
Vad de inte vet än är att de nu är permanent flyttade för jag kommer inte orka flytta dem fram och tillbaka mer!

Nu kan jag i varje fall med säkerhet säga att de inte begrep att det i förra veckan införskaffade "damrummet" var en toalett i deras bur utan nu gör jag ett nytt försök att få dem att förstå att det kanske är ett kök då?
image1074
Kändes lite galet att springa där med kameran och ta kort när målaren jobbade så jag passade på att smygfota när han var på dass!
image1075
På den här bilden kan man se "före" i köket, inget är ju gjort än mer än att socklarna är bytta till vita och att gamla spisen är borttagen och lika så skåpet där nya diskmaskinen skall stå.

Kan inte riktigt fatta att farbrorn som bodde här innan hade så extremt rosa tapeter överallt...eller så kanske han inte brydde sig?

Jo. man kan ju se en skymt av pojkarnas kamoflagetapet på denna bild också.
Den får liksom tala för sig själv!
Jo, golvet i vardagsrummet/köket skall ju också slipas och bli lika fina som de nylagda i sovrummen!
image1077
Mitt sovrum. Det kommer att bli jättefint men färgerna går inte riktigt fram här.
Målaren sade han skulle försöka bli klar på måndag med allt sitt.

Det skall vi allt bli 2 om!
Så här kan han ju inte lämna det?

Det lyser ju rosa igenom och titta uppe vid taket!
Jag vet inte riktigt hur det går fram på bilden... men jag kommer reta ihjäl mig på det om det inte blir åtgärdat!
image1078
Alltså, titta uppe vid taket till höger på kortet, färgkladd! Och är det rosa som lyser i genom eller är det rosa? Möjligen med stänk av aprikost... !

För övrigt spurtar jag nu mot målet! Sliter sliter sliter. Kämpar! SNART!
Har aldrig så kärlekslöst och snabbt stoppat Penséer i jorden ute i trädgården....

Kommentarer
Postat av: Tierra

Hej min "väninna" !

Jo, nog förstår jag att din tid går åt till annat än att blogga... och jag tycker att bildena ovan ger en bra försmak om hur fint det kommer bli :-)

Jag är fortfarande väldigt imponerad av dina ansträngningar och jag är övertygad om att det kommer bli jättebra med allt... sinom tid.

Sköt om dig och ha en fin torsdag !

Varma hälsningar, Tierra

2008-04-03 @ 12:36:41
URL: http://filmjolk.blogspot.com
Postat av: Socrate

Håller med Tierra. Du har mycket fint framför dig...och så är det vår snart...

Angående Alvedondosen: Tar en eller två om dan och står ut med värken däremellan. Är ju gift med en "nästan färdig sjuksköterska" så jag har kompetensen på området i huset. Hon är verkligen toppen om man får smöra för egna hustrun men just nu känns det oerhört kompakt för henne, då det är mycket i skolan + även i hemmet så . . .


HA DET GOTT säger vännen Socrate

2008-04-03 @ 13:22:35
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Socrate

Angående krokusar tror jag inte du skrev nåt tokigt alls utan helt rätt.
Ska PETIMÄTERN vara helt ärlig dock, så stavas en annan blomma som omnämns ovan "penséer" och inte panséer...f-låt mej!

2008-04-03 @ 13:26:23
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Mor

Ja, nog ser det lite märkligt ut med den rosa färgen.I morgon får jag se det i verkligheten, eller? Tar dina kartonger med upp då. vi träffas väl eller jobbar Du?

2008-04-03 @ 13:58:12
Postat av: Marra

Jag tror det där kommer att bli kanonsnyggt när det är klart :)

2008-04-03 @ 14:18:55
URL: http://loveorhates.wordpress.com/
Postat av: Junitjej

Svar till Borthy: Oftast känns det helt ok att ha utvecklingssamtal. Det är kul att få träffa föräldrarna. Man träffar de inte så ofta annars. Frågorna jag ställer, ställs oftast till eleven. Men det är roligt ifall föräldrarna ändå är med i samtalet (fyller i, nickar, frågar, stöttar etc). Jag har haft föräldrar som sitter helt tysta och/eller bara tittar på klockan. Då¨känns det bara som att de vill därifrån.

Tack och lov händer det inte så ofta, men det är ibland samtal som jag bävar för. Inte alltid för att det är besvär med eleven, utan för att man inte får någon positiv respons av föräldrarna. De kan ibland lägga skulden på skolan och kan vara aggressiva. Som lärare kan man inte alltid säga allt man tänker och tycker, utan får sådana gånger bara lyssna av. Men sådant är svårt!

2008-04-03 @ 17:53:02
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Janne

Du kommer att få en fin lägenhet. Hoppas du får ett skönt liv oxå för det är du väl värd ditt lilla guldkorn ;-)

2008-04-03 @ 18:53:04
Postat av: evans

Vad kul att få göra om helt efter egen smak! Här skulle det också behöva målas, men det får bli när det finns mer tid.

Nu har jag länkat till dig också!

2008-04-03 @ 19:18:19
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Ulla

Oj, oj här händer det grejer. Stressa inte ihjäl dig bara. Ser ut att bli fint när du väl talat målaren till rätta *L*

2008-04-03 @ 19:59:23
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: Camilla

Å, vad fina tapeterna såg ut! :) Man skymtade även de i vardagsrummet - de såg spännande ut! :) Du kommer att få sååå fint!
Men jag är också grrr....arrrrg på målarkludden! Vilken människa! Fattar han inte att han förstör din trivsel helt då han gör dåligt underarbete... !
K R A M!

2008-04-04 @ 10:29:28
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0