Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Intresseklubben antecknar.....

Jag har egentligen bloggförbud i dag eftersom jag har en del praktiskt att stå i.

Men, sen finns det ju så viktiga saker man bara måste blogga.....som t ex att min ena näsborre bara har halva normala storleken pga att en finne flyttat in i den och tar en otrolig plats!
Shit vad det ömmar....och inte finns det någon utförsgång för den heller så jag kan inte ta livet av den! ....intresseklubben antecknar förstår jag? Härligt med PMS-tider!

Igår var det arbete på firman hela dagen. Skönt att vara på G igen. Krafterna börjar återvända även om lite efterdyningar till förkylningen finns kvar.

När jag kom hem från jobbet åkte J och jag till syrran och J borrade upp lite mer saker som skulle upp på hennes väggar.

När vi kom hem till villan lagade J mat och jag satte igång med att dammsuga ur Golfen och sedan polera upp den på insidan.

I dag är jag ledig men som vanligt inte ledig....

I morse när jag lämnat kidsen på deras destinationer åkte jag med Golfen direkt till biltvätten och där fick den sig en rejäl omgång med avfettning, tvätt och vaxning.

Nu står den här glänsande och väntar på att pappa skall komma och hämta hem den och jag skall få låna deras Saab framöver i stället.
Alltså, de har köpt en splitter ny Saab till sig själva och då är de så gulliga att de låter mig och kidsen få ha deras "gamla" Saab eftersom de tycker vi skall åka bra och säkert! Bättre och snällare föräldrar än mina är svårt att få tag i!

I morgon skall de som köpt villan av oss komma hit med sin besiktningsman och gå igenom huset. Vad innebär det för mig måntro? Städa idag!

Skall försöka komma iväg och klippa mig en sväng också om det finns någon tid för nu börjar mitt hår förvandlas till dreadlocks!

Som sagt....nu måste jag göra en uppstädning här vare sig jag vill eller inte! På edera platser färdiga GÅ!

Kommentarer
Postat av: sweetmama

Visst är det härligt med bra och snälla föräldrar. Jag fick också låna deras något säkrare Ford ett tag att köra runt i istället för min gamla toyota starlet. Nu har jag tagit över forden helt...
Snälla och bra föräldrar är bra det ;o)
Kram

2008-04-28 @ 11:41:07
URL: http://www.sweetmama.blogg.se
Postat av: Junitjej

Jag har en chans att bli månadens blogg. Rösta på mig om du gillar min blogg här:
http://sicastyle.blogg.se/1209367666_tvling_vem_tar_en_pla.html

2008-04-28 @ 14:04:10
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Visst är det bra med snälla föräldrar,när min mor fick en ny bil av far,fick jag överta deras gamla Toyota.Den är gammal men den tar mig till jobbet :-)
Känner igen det där,är man ledig så är man endå inte ledig,finns så mycket annat som ska göras.
Vad jag ska göra idag,promenera när det slutat regna ,fixa käk till mig och grabbarna sedan se dvd filmen Se upp för dårarna.Så ser min dag ut :-)
Ha en uderbar måndag //Anna-Carin

2008-04-28 @ 15:21:43
URL: http://www.anna-carin-fibromy.blogspot.com
Postat av: britten

Ledig men ändå inte...ja så är det ofta tycker jag...så snällt av dina föräldrar som vill att ni ska åka säkert och lånar ut sin bil..jättegulligt..

2008-04-28 @ 17:13:57
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Andreas

Har du läst den gamla klassiska serien "Fredrik och hans finne"?

(http://seriewikin.serieframjandet.se/index.php/Fredrik_och_hans_finne)

Om inte så har du inte missat nåt.

Som vanligt hoppas jag att du tar det så lugnt att du hinner njuta av livet tillräckligt ofta. Se till att hinna plocka några smultron längs vägen. Lätt att säga... svårare att göra.

Själv hinner jag inte plocka många smultron den här veckan. Löjligt lång att-göra-lista. Tur att det är semester nästa vecka.

Min blogg börjar ju bli som en vissnande blomma. Hoppas att semestern ger nån blogginspiration och tid att blogga.

Har du överskottsenergi så skulle även min bil må bra av en ordentlig tvätt.

Ha en bra forts på veckan.

Andreas

2008-04-28 @ 23:27:52
Postat av: Andreas

Hej...
vad kul det är att läsa din blogg.

Var får du allt ifrån egentligen?

2008-04-29 @ 00:33:34
URL: http://a5.blogg.se
Postat av: amonym

Hoppas du hittar små stunder med bara vara!!!!! Andas in och andas ut! Viktigt! Viktigt!

kram kram

2008-04-29 @ 11:49:40
URL: http://amonym.blogg.se
Postat av: Camilla

Hoppas nya bilen går bra! :) Hoppas också att finnen är bättre, för det där lät ju som ett mastodontproblem verkligen... hi hi hi... =) Allvarligt talat brukar jag också få finnar där inne i näsan på näsväggen eller vad det kallas och det är inte skönt, man kan knappt nudda näsan ju.
Har noll blogglust nu, tror att det är vädret. Ville bara kika in och säga hej! Nu drar vi till Tällberg ett par dagar, jag och min mor. Totalt datorfritt - men förhoppningsvis mycket rekreation och fotoinspiration.
K R A M på dig!

2008-04-29 @ 13:07:54
Postat av: Socrate

Vad fint att DU ändå fixade ett så långt blogginlägg när du ändå hade bloggförbud!!
Jag är likadan - blogga hinns ALLTID med!


Skön Valborg+Kr.Flygare/1 maj samtidigt

tycker vännen men PETIMÄTERN Socrate

2008-04-29 @ 14:19:07
URL: http://socrate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0