Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Mycket bättre dag idag!


Konstigt... I går var en jättejobbig dag, jag kände mig bara så ledsen och kunde inte ta mig för speciellt mycket.
Såg allt i svart fast solen sken och Stockholmarna kom ut ur sina hus och snörade av sig skorna och kände försmaken av sommaren.

Där gick jag som en explosion av NEJ! Depp-varning!

Egentligen hade jag tänkt göra bilen ren på både in och utsidan så jag kunde ge den tillbaka till mamma och pappa nu men det blev inget alls gjort.

På eftermiddagen fick jag hjälp av en av barnens kompisars pappa med lite borra i väggarna i lägenheten. Barnens tv skulle upp på väggen, likaså en spegel i hallen (betongväggar) och så hjälpte han mig även med att montera in diskmaskinen. Så snällt!
Känner mig som ett våp som inte fixar sådant här själv...

Middagen vi var på i lördags var bara jättetrevlig som vanligt. Vi fick fantastisk fisksoppa med Aioli mm.
Vid midnatt stod vi och kastade pil i deras arbetsrum men som tur var var det elektroniska spetsar på dem annars hade de fått tapetsera om inom kort!

Jo men jag var ju och shoppade också i lördags. Tro det eller ej men jag köpte faktiskt ett par jeans, ett par G-star raw fast inte de med 96 på bakfickan utan ett par mer diskretare, men riktigt snygga faktiskt (men jag har inte hittat någon bild)!
Sen köpte jag ett par vårskor på Din sko! jag tycker alltid det är ett svårt steg att ta att kliva ur vinterstövlarna.

Nu undrar säkert alla med stor spänning:
Hur gick det med brun-utan-sol-cremen?

Huvaligen! Det stod på flaskan: Upprepas dagligen till önskad effekt, därefter var 3:e dag!

När jag vaknade på morgonen efter insmörjningen såg jag ut som direkt hemkommen från söderhavet!
Okay, det såg väldigt jämt och bra ut men man blir lite chockad när man ser ett knallbrunt ansikte i spegeln!
Upprepa varje dag för önskad effekt? Nä, jag tror inte det!
Önskade effekt hade kunnat vara 1/2 effekt!
Yngsta grabben sade: Mamma, vad mycket smink du har idag?????

Ja, nog blev det effekt alltid men jag tror absolut att max 2 ggr i veckan är fullt tillräckligt!
Nu skall jag kamma till mig och sticka iväg till jobbet.
I dag blir en riktigt lång dag.
Först skall vi från 09.00 träna inför Barn-HLR-kursen vi skall hålla i i morgon och sedan blir det ett kvällspass på det. Jobbet alltså, 09.00-21.30! Tur man har ett så roligt jobb!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Det låter helt normalt att vara lite deppig efter allt ni går igenom!
Bra att du kan pigga upp dig med nya jeans och skor. Vad hittade du för skor? Jag var också ut på skojakt i helgen, men hittade ingenting...
Den där brun-utan-sol låter direkt livsfarlig... tänk om man får det ojämnt... =)
Styrkekram till dig. Hoppas dagen i dag är en bättre dag.

2008-04-21 @ 09:07:12
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: britten

oj blev det så brunt !...tur att det var jämt då...snygga jeans har också tittat på dom...jag tycker att det är underbart att kasta vinterskorna och gör det nästan för tidigt....hoppas allt känns bättre i dag / kram

2008-04-21 @ 21:14:35
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: annebelle

Ojdå, jag tror jag skippar de där burkarna då. Har känt mig lite sugen annars, man är så blek och vinterglåmig.

2008-04-22 @ 10:24:44
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Maria

Låter som att allt börjar lugna ner sig,det är konstigt men då brukar man känna sig deppig. Hoppas att våren ska göra dig pigg iaf. Kram Maria

2008-04-22 @ 19:31:00
URL: http://monmaria.blogg.se
Postat av: Kraka

Jag skulle nog behöva lite färg tror jag. Känner mig blek, trött och sjuk. :-)
Vi måste ses snart igen!

2008-04-22 @ 21:30:32
URL: http://kraka.zoomin.se/blogg.html
Postat av: amonym

Oj tror jag hoppar över brun utan sol också.....hade planer på smörja på benen lite. Man blir lite bländad.....=)
Hoppas deppigheten har lättat....men det är väl så att för att uppskatta solskenet så måste man ha lite regn ibland. Dessutom har det ju snurrat på så mycket hos dig så lite bakslag och nedstämdhet kanske inte är så konstigt. Stor kram till dig!

2008-04-23 @ 09:00:41
URL: http://amonym.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0