Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Precis som ni säger....

När allt börjar lugna ned sig några kilo hinner man reagera och man känner igen.
Som sagt, inget man kan hoppa över och dessutom har jagt turen att vara förkyld! (Kunde ju var värre, man kunde ju vara helt däckad i influensan t ex :-D )

Jo, som sagt det blev en ledsensvacka i söndags men det försvann relativt raskt och jag vaknade helt okay till en ny vecka i måndags.

Jag hade då stora ambitioner att förbereda mina kurser jag med början på tisdagen skall hålla 6 veckor framöver 1 dag i veckan men det fick bli en väldigt kort förberedelse för när en klockan slog 10.00 blev det till att kasta sig in och hjälpa till på firman eftersom mycket angelägna order ramlade in och alla slet hårt!

Arbetet kändes mycket motiverande som det gör nästan alltid men extra ibland. Vi kämpade och plötsligt var klockan 21.30 på kvällen. Hann inte blogga alls i måndags.

Konstigt nog hade jag inte tillstymmelse till nervositet när jag gick och lade mig och inte heller när jag vaknade på tisdagsmorgonen, jag kände bara att....
Det kommer gå bra!
Och det gjorde det!
Jag och min kollega T höll en kurs i barn-HLR på förmiddagen och en på eftermiddagen. Vi kanske inte var världens tightaste men det kommer vi att bli och jag tycker vi var helt godkända som nybörjarinstuktörer!

Sedan blev det tisdagskväll och J åkte på jobb till Danmark igen så jag och barnen bestämde oss för att sova in oss i lägenheten 2 nätter!

Jag lagade för första gången mat på nya spisen och diskade för första gången i nya diskmaskinen och det gick hur fint som helst!

Sen tvättade jag också lite handdukar i tvättmaskinen som finns sedan tidigare i lägenheten, programeringen var ett mysterium isig men det skummaste av allt: Var kommer allt ludd ifrån i torktumlaren?
Det blev en hel boll med ludd av bara några handukar?
Någon som kan svara på det?

Vi hade mysigt igår kväll allt var lugnt och skönt. Jag mådde bra förutom förkylning.
Vildare gick det dock till i morse...

Klockan ringde vid 0620.
Stora sonen kliver ur sängen för att gå till toa. Börjar där blöda näsblod som en öppen kran och han ropar på mig. Jag känner hur jag håller på att svimma på allvar. Jag klarar inte näsblod!

Jag tar ett stadigt grepp om näsan på honom och tittar bara bort och fokuserar på annat.
Klarar att trycka en stund men det går runt i skallen på mig. Sedan börjar sonen att vilja kräkas också och han är helt vit.
Vi lyckas lyfta på toalocket och jag mjuknar i benen och mår själv fruktansvärt illa. Jag slänger mig på toagolvet lagom till hans hulkningar.
En syn för gudarna, jag är lika kritvit som sonen i ansiktet och blodet finns där överallt!

Yngsta sonen kommer till vår räddning eftersom vi 2 är utslagna. Han börjar så duktigt torka bort allt blod och vi kan tillslut börja röra på oss.
Just jag av alla människor som verkligen inte har problem med blod eller vad för äckel som helst, hur kan jag så lätt bli svimfärdig av just näsblod?
(Nog om det, bloggen fick vara lite terapi i den frågan här.)

Barnen kom iväg till skolan. Jag sitter och försöker kurera min förkylning med te och att inte göra så mycket. Ska kanske ta mej en sväng ut och titta på balkongmöbler idag då jag är ledig.

Kommentarer
Postat av: anonym

Ett tips till näsblod, doppa en bumullstuss i matolja och tryck in.
Du har en jätte bra blogg som jag följer slaviskt, och du allt blir bra och bättre till slut, tro mig.

2008-04-23 @ 12:07:35
Postat av: Borthy till anonym

Hejsan och tack för din kommentar!
Tack också för dina fina ord om min blogg och din uppmuntran!
Som sagt, det blir till att köpa både matolja och bomull för jag hade inget av det i lägenheten :-D
Ja, det var en kaotisk start på dagen!
Nu är ju jag jättenyfiken....vem är du? Hoppas du vill berätta men du behöver naturligtvis inte. Jag blir jätteglad för kommentarer även om du vill vara anonym!
Ps. Jag publicerar inte kommentarer som någon skriver "Publicera inte" på, det går alltså att skriva personliga saker här utan att alla får se vad man skrivit!
Kram

2008-04-23 @ 13:24:50
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: kicki

Just det med bomull och matolja det körde vi ofta på sjukhemmet jag jobbade på, om inte spongostan fanns tillgänglig...ett bra knep så det är bra att ha hemma..
Ha det nu så bra och hoppas du vilar dej så du blir frisk...och lycka till med köpet av balkongmöbler...
kramen

2008-04-23 @ 15:10:49
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se
Postat av: Mor

Brrr! Ibland vet jag inte om jag vågar gå in och läsa din blogg.Hoppas att A mår bra igen och även Du.

2008-04-23 @ 16:17:54
Postat av: Tvättmaskinsreparatören

Ludden i torktumlaren kommer från fibrer som släppt ifån plagget.
Det är fullt normalt,det är alltså inte torktummlaren som sliter plaggen.
Om du skulle dammsuga plaggen med ny dammsugarpåse
skulle du hitta motsvarande ludd där.
Hälsningar tvättm.raparatören

2008-04-23 @ 17:19:29
Postat av: annebelle

Bra tips det där om matoljan, ska testas för hemma finns det de som blöder näsblod ofta minsann. ;-(

2008-04-23 @ 18:01:47
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: britten

så bra att lillebror ryckte in och hjälpte er...man behöver inte vara duktig på allting och du klarade det så bra ändå....is är också bra eller kallt vatten..kram

2008-04-23 @ 19:04:49
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Camilla

Uuusch, vilken start på dagen... Hoppas denna dag blir mycket bättre. =)
Själv känner jag mig precis som dig då det gäller kräkande människor, usch!
K R A M! ♥

2008-04-24 @ 08:22:44
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: amonym

Det var en rivstart! Hu! Tur att alla hämtade sig och mår bra! Bomull o matolja ska jag också testa. Har en gosse som brukar få näsblod titt som tätt.
Luddet i torktumlaren är ju spännande. Du kanske kan spara det och stoppa en kudde med det=)
kram

2008-04-24 @ 11:33:24
URL: http://amonym.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0