Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Sjunger fåglar bara på morgonen?

I morse när jag slog upp dörren mot den svala klara friska luften sjöng fåglarna så där öronbedövande vackert!

Jag bestämde mig för att bara stå still några sekunder och lyssna!
Ingen var ju vaken och uppe så där tidigt i ottan som jag som skulle till jobbet så det var ju ingen som behövde bekymra sig om vad jag höll på med!
Jag började fundera på om fåglar sjunger hela dagen eller om det bara är på morgonen? Jag tycker inte jag hör dem mer än på morgnarna?

Jag kände mig lite trött idag också men ändå frisk igen.
På frukostrasten gick jag en sväng till apoteket och köpte en ny 3-pack med Berocca. När jag åt det förra gången inbillade jag mig att jag var piggast i världen och sedan tog det slut och har väl så varit några månader och då har jag känt mig trött....

Skit samma vad man tror på , bara man tror på det man gör och jag tror på Berocca så nu skall här brusas Berocca igen och jag känner mig redan piggare av bara den vetskapen!

I ljusgårdarna här på firman har björkarna slagit ut! Det är så vackert varje år med allt det första. I går såg jag en hel slänt med vitsippor! Nu kommer våren med stormsteg!

...Jag vill också börja blomma men jag tror jag är av sen art och kanske får knoppas med Pelargonerna i Juli..
Hoppas jag är av sådan art som blommar i varje fall?
....Elller så kanske man är en Amaryllis som får vänta till jul innan man blir vacker igen?

Jag är inte helt i läge att lägga om hela livet till hälsosamt än men från och med idag har jag bestämt att det får vara nog med alla pizzor och snabbkäk som jag stoppat i mig under den här stressade perioden som varit.
 
Även om jag inte går till hälsokost så skall jag i varje fall gå till normal husmanskost! Jag riktigt toklängtar efter fullkornspasta och broccoli!
Skall se om det inte kan bli en promenad ihelgen. Ska försöka ta det lite lugnt i helgen.

Kommentarer
Postat av: Kraka

Har du gjort blomtestet? Gör det annars!

2008-04-18 @ 16:01:33
URL: http://kraka.zoomin.se/blogg.html
Postat av: evans

Du har nog rätt i att fåglarna sjunger mest på morgonen. Det är i alla fall härligt att höra deras kvitter :) Nyss var jag ute med hundarna och då upptäckte jag att storspoven har kommit hit. Vårtecken!

2008-04-18 @ 18:23:04
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Junitjej

Det blir en mysig fredagskväll här. Fredagskvällar är heliga på något sätt. Då tycker jag bäst om att bara vara hemma tillsammans med sambon och vovven. I regel är man ganska trött efter en hel arbetsvecka. Då är det skönt att bara vara hemma och ta det lugnt. Vad gör du ikväll?

2008-04-18 @ 18:31:57
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Cyberspunken

Morgontimmars fågelkvitter är som balsam för själen :) Hoppas allt är bra och att du har kryat på dig lite nu till den soliga varma helgen... Kram

2008-04-18 @ 21:42:49
URL: http://cyberspunken.blogg.se
Postat av: Camilla

Go kväll! Här är det så långt ifrån broccoli och fullkornspasta man kan komma. Smörgåstårta och princesstårta...
Det är så härligt att lyssna på fågelkvitter nu tycker även jag. Kan t o m låta MP3:n vara hemma på mina promenader nu, bara för att få lyssna på fågelsången. (Nu låter vi som värsta pensionärerna här...) =)
Intressant teori det där med blomsort... Jag känner mig nog som en tidig vårblomma faktiskt, mår som allra bäst när hela sommaren är kvar. Inte ska du vänta ända till december med att blomma, det är en lååång sommar som bara väntar på dig ju.
K R A M! Trevlig helg!

2008-04-18 @ 22:02:32
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Fia

Jag tycker också att fåglarna sjunger mest på morgnarna. Då hör man en massa olika fågelsång!

2008-04-18 @ 22:30:35
URL: http://neverkeso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0