Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Behagligt nöjd och välmående!

Mumma mumma! Nu är jag på gång! Pinglan i mig har vaknat och leker utbrytarkung i min kropp! Hon vill ut och stråla stark och kraftfullt härlig!
Bara att köra på!
Har lyckats klä av henne 3 av de 6 kilona jag har klätt på henne och tryckt ned henne med i sommar!

Dagen igår på firman var sällsynt lugn och jag lyckades smita från en stund till ett apotek där jag vid 14-tiden köpte mig en ny stegräknare.
Utan att egentligen göra ett smack under kvällen fick jag ihop drygt 8000 steg vilket jag tycker är konstigt men trevligt.

Första dagen med strikt GI-kick-start förflöt perfekt.

När jag kom hem på kvällen slog jag mig ned i soffan en stund och skrattade lite åt Filip och Fredriks möte med Kicki Danielsson på 5:an, en gammal repris.

Somnade som en stock och sov ostört hårt hela natten fram till klockan ringde vid 8.00.
Då det bara var att masa sig upp eftersom N och jag beslutat att vi skulle gå och simma... men pga tidsbrist konverterade vi det till en 1,5 timmes lång promenad runt en närliggande vacker sjö.

Frukostomeletten var ungefär så upphetsande som det låter men det känns redan nu hur de otäcka sommarkilona ramlar av mig då jag känner mig mycket motiverad och stark nu.

Väl hemma efter promenaden blev det att snabbt fixa till sig, steka biffen till de förberedda grönsakerna och checka in på firman klockan 12.00.

Nu sitter jag som alla andra här i standbye-läge och väntar på eventuellt inkommande order.
Mellan klockan 15.00 och 16.00 var det terminens första Yogatillfälle.
Kroppen känns nu behagligt genomgången efter promenaden och yogan.

Antar att livet inte kommer att vara så mycket annat än GI-mat, motion, sömn och jobba den här veckan men det känns faktiskt ganska skönt att ha det i fokus.

Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Jäklar vad du är på gång nu alltså! Låter helt underbart. Nästa vecka är jag back on track igen. Kanske ska investera i en stegräknare jag också. Mäter din kilometer också, eller bara steg? Jag skulle vilja ha en som mäter kilometer.

Jag måste ha såna där små utflykter och små resor i vardagen för att inte få akut tristess-panik, det är så mysigt att komma iväg ju. :)

Så jag/vi kommer att forsätta, jag lovar.

Kram!

2008-08-26 @ 17:18:15
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Mor

He-he....vi behöver inte sova över, men det skulle vara jäkligt gott med lite fika och småsnack under ett par timmar bara....He-he !

Du mår väl fortfarande bra , va??? ;-))

2008-08-26 @ 17:47:46
Postat av: kicki

Ja herre gud vad man lägger på sig så fort sommaren kommer, man blir lika paff varje gång man ställer sig på vågen, men inte i år igen....jag orkar inte riktigt ta tag i det ännu, men snart...får man fråga, vad jobbar du med egentligen...

kramen på dej

2008-08-26 @ 18:39:24
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se/
Postat av: Andreas

Ja, visst kan man lägga på sig snabbt. Det blev jag varse på senaste hälsoundersökningen. Vägde plötsligt 2 kilo mer än normalt. Tur att jag slog nytt rekord i längd samtidigt. Man kan tydligen växa även på längden fast man är 34. Sköterskan räknade ut mitt BMI, tog en massa prover, och sa att jag kunde fortsätta med en tub pringels i veckan.





Lustig sysselsättning förresten det där med att räkna ut BMI för en massa människor. Det påminner lite om min egen konstiga hobby jag hade som barn. När jag 7 år gammal fick min första miniräknare använde jag den för att räkna ut längd gånger bredd för alla fåglar i fågelboken. Varför? Jo jag ville se vilken som var störst resp. minst.



Ha en bra kväll!



Ta det förresten försiktigt med stegmätaren. Jag är själv med i anonyma stegmissbrukares riksförbund.



DS

2008-08-26 @ 23:32:13
Postat av: Ulla

Visst är det en härlig känslan...det där med välbefinnande, men tänk om man alltid kände så, då visste man kanske inte att man mådde bra. Jag tror på att livet ska vara lite upp och ner för då lär man sig uppskatta de fina stunderna mer.

2008-08-27 @ 14:57:12
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: britten

Hej där



Nu har jag läst ikapp mig på din blogg.



Visst är dte märkligt vad många steg man går under en dag utan att egentligen tänka på det.



De dagar jag tar långpromenader med moffi så har det hänt att jag varit uppe i 24000 steg...har märkt att man blir ite peppad av att ha räknaren i fickan...önskar dig en trevlig kväll

2008-08-27 @ 17:17:04
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Vad duktig du är som motionerar och äter bra mat. Måste ta tag i det jag med.

Du inspirerar helt klart!

KRAM

2008-08-27 @ 21:19:01
URL: http://mikaaaelaa.blogg.se/
Postat av: Fia

Vad härligt fokuserad du låter. Jag skulle vilja ha lite av din beslutsamhet, för jag hittar bara på en massa undanflykter fast jag egentligen älskar att äta nyttigt och träna.

2008-08-27 @ 21:48:36
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Kraka

Jag skaffade mig en ordentlig portion steg igår på tjejernas södergåing. Synd att du inte var med! Jag träffade en hel del trevliga kollegor från vår firma.

2008-08-27 @ 23:49:09
URL: http://kraka.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Helena

Åh vad duktig du är!! Kan du inte skicka över lite pingelsmitta till mig också, jag skulle behöva bort med en 8-10 kilo...

2008-08-28 @ 09:49:27
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: Tierra

Hej vännen !



Förlåt att jag inte skrivit på ett tag här... har som du vet haft en del annat att hantera... men det går nu som du sett framåt... och jag är otroligt glad för ditt och andras stöd !



Det glädjer även mig att läsa om dina framsteg och hur du tar dig vidare... det inspirerar och ger insikter om att livet kanske trots allt har en mening och att det finns något att se fram emot.



Sköt om dig och ha en jätteskön helg !



Varma hälsningar, Tierra

2008-08-28 @ 14:38:24
URL: http://filmjolk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0