Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Ett för intimt äckligt inlägg enbart läsbart för kvinnor!

Jasså, rubriken avskräckte dig inte tillräckligt?
Lyssna nu, just du man!

Jag vill avråda dig att läsa nedanstående om du är en man som normalt älskar och tänder på kvinnor och vill fortsätta med det!
...Om du på din näthinna, i ditt sinne och i dina fingertoppar vill fortsätta att ha synen och känslan av en kvinnas släta hud, ljuvliga doft och rena uppenbarelse...ja du vet!
Sluta för Guds skull att läsa mitt inlägg här och nu! :-D
Jag ska skriva om tjejgrejer som man inte pratar om och som säkert är rejält avtändande i mansögon! 


Nu tjejer, nu kan vi prat fritt tror jag!

Känns som jag fått lite av en uppenbarelse idag, något som liknar en känsla av att jag gilllar mig själv lite...alltså kände igen vissa saker hos mig själv som jag undrat var de varit?

Låg i badkaret nyss och fick plötsligt syn på mina bröst!
Shit, där är ni ju SMÅ vänner, var har ni varit?
De har under hösten varit (för mig) stora, spända, onda och...helt enkelt inte mina!
De har nästan ramlat ur bh:arna och jag har inte fattat ett dugg?

Under flera år har jag tyckt att PMSen har börjat ta över för stor del av mitt liv närmare bestämt 50 % och i höstas beslutade jag mig efter att ha fått råd om det att börja med minipiller för att slippa det här....och också mensen som skulle klinga av och gå upp i rök efter en tid!
Det här lät ju egentligen för bra för att vara sant när man så här i efterhand tänker på det....vilken jäkla reklam!


Jag har till och med avvaktat att införskaffa "menskoppen" som skall vara en riktigt hygienisk, praktiskt hit för oss tjejer bara för att jag levt i förhoppningen att mensen snart skall vara ett minne blott...

Nej då, så blev det inte alls!
Mensen eller blödningar rätt och slätt har minsann i stället funnits där i tid och otid, hur mycket och okontrollerat som helst och helt utan innebörd.

Förut visste man i varje fall att när mensen kom så varade det ca 4 dagar och sedan blev man sig själv och snygg igen, svällde av och blev ljus i sinnet!

Nu har det i stället varit så att jag varit helt utan upp eller nedgångar i sinnet, ständigt och jämt svullen med jättebröst och varken snygg eller PMS-ugly...och med blödningar lite hur som helst.

I dag såg jag plötsligt att brösten var lite mindre stinna, lite mer som förut och jag tog beslutet att det är inte värt det, jag vill inte äta pillren längre, jag mår inte bra av det, jag väljer hellre att kunna min cykel och veta att jag är PMS-vidrig när jag är det och super sexig under ägglossningen och hypoman dagarna efter mens! Jag skiter i det här nu!
Är det någon mer än jag som har liknande erfarenheter?

Och...jag ska köpa en menskopp! (Fy fasen vad äckligt det låter men det skall tydligen var helt super...)

Sen till min andra hemska sak.
Jag är ju med i försöket...."Låt all kroppsbehåring växa fritt" .
Fram till nyårsafton håller det på.
Det är verkligen en ovanlig känsla och det här gör att jag inte heller känner mig superläcker direkt.

Men men, skam den som ger sig, jag tänker visa karaktär här och klara det...åtminstone till typ 90 %!
Ögonbrynen klarar jag inte av att låta växa fritt och nu ska jag erkänna en sak till...jag tog pincetten och tog de små megafula svarta hårstråna som växte på stortårna häromdagen.....klarade helt enkelt inte av att se dem!

Vem fasen kan tänka sig att fila fötterna, smörja dem och måla tånaglarna när man har hårstrån på stortårna?
Inte jag, jag fixade inte att se den brutala sanningen om mig själv.


Få spelar väl i damen ovans liga men att se sig själv helt utan "kontroll på bikinilinjen :-D" och så totalt otämjt, det ser nästan bara skojjigt och coolt ut.
Håret på benen klarar jag av också även om jag inte tycker det på något sätt är snyggt utan bara gör att benen ser feta och groteska ut...

Det som är riktigt penibelt är att gå till gymmet iklädd linne och plötsligt komma på sig i någon av maskinerna att andra faktiskt ser att man ser ut som en öststatstyngdlyfterska med svart hår under armarna!

Jag har verkligen svårt att stå för det här!
Jag har dock bestämt att jag ska klara tiden ut även om det egentligen inte fiunns något syfte med den här leken mer än att vi bestämt oss för att klara av det, att se hur vi ser ut i orginalutförande. (Fast egentligen tror jag det krävs mer än 2 månader för att få till full behåring.....)

Visst är det skönt att jag nu kommit till det stadium att mitt fulaste inte är insidan längre utan att jag faktiskt börjar gilla min insida och att mina allvarligaste tillkortakommanden sitter i håriga vador :-D!

Jag längtar att bli mig själv igen, utan hår helst men det får vänta men först och främst utan att vara svullen och stinn som en grävling utan mer mig själv, lagom slapp i hullet med små bröst och då jag går i mina jeansen igen.

Och nej kära kollegor, ni kommer troligen inte få en bild på mina armhålor att sätta på firma-kylskåpet....fast man vet aldrig :-D

Bilderna i inlägget är lånat efter lite googlande ute på nätet.

Kommentarer
Postat av: Anne

Hej hej. Kul inlägg jag skrattade gott och det behövde jag. På tal om minipiller och mens och så så jag har ätit cerazette sedan jag fick Emma och mensen har inte ens synats på vykort. De har funkat hur bra som helst, nu vet jag inte vad du åt för några men prova de annars. Nu sista halvåret har jag dock fått små, små blödningar ibland, gick och kollade upp mig men fick då veta det inte var något fel alls på mig utan att det kan höra till med åldern. Va??? åldern så hon menar nu att jag börjar bli gammal??? näää inte jag inte.

Lycka till med behårningen, jag skulle aldrig ha klarat av det. Kram kram

2008-12-01 @ 11:55:39
Postat av: Kraka

suck Vad vissa tjejer håller på! Varför ska man låta håret växa fritt om man inte trivs med det? Man måste inte raka sig, men man ska göra det man trivs med.

Lika så ska man avhålla sig från att experimentera med olika piller som påverkar kroppen på ett ogynnsamt sätt. Mår man dåligt av p-pilller, minipiller och annat så ska man använda andra preventivmedel.

Menskoppen låter spännande. Den har ju funnits några år och blivit populär. Den fanns ett tag i någon variant när jag var ung (riktigt unga alltså, typ tonåring) men blev aldrig någon hit då. Jag tycker inte att det är något för mig att prova, ska väl snart slippa mens för gott tror jag. Alla jag känner som provat den är positiva. Men det kan ju vara så att de negativa inte pratar om den förstås.

2008-12-01 @ 12:06:25
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: Veronique

Du e så strong som inte viker dig för epilatorns rop.

Hade ju gärna joinat er i denna utmaning, men min andra hälft hade nog inte uppskattat det. Jag måsta ju tänka på mitt sexliv. ;) Om jag blir gräsänka eller singel någon gång ska jag fan i mig testa.

2008-12-01 @ 12:23:46
URL: http://godiscoominya.blogspot.com
Postat av: sabina

Vilket härligt inlägg!! Jag har skrattat så mycket! Du får tala om hur de gick med mens koppen sen! Kramiz

2008-12-01 @ 13:47:17
URL: http://mittlivsabina74.blogspot.com
Postat av: britten

jag njuter otroligt av bo kasper...mums mums...vilket härligt befriande inlägg min vän....jag har en vänninna som aldrig i hela sitt 50 åriga liv rakat benen..vilken lyllos va...jag brukar inte bry mig så mycket om behåringen på benen på vintern, om jag inte ska ut och resa som jag strax ska göra..då måste jag för mitt eget välbefinnande ha bort det..och tiger och lider medans epilatorn gör sitt...mina ögonbryn och armhålor växer knappt nåt så det är en välsignelse,,,men det är ju ett elände .....sa hon och återgick till att rensa bort behåringen på benen..

2008-12-01 @ 17:21:38
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

Ha ha ha... dagens mest annorlunda och ärliga inlägg hittade jag (inte sällan) hos dig.

Men alltså... det här med att inte raka sig... är det någon ni slagit vad om flera stycken, eller hur kommer det sig att du vill pröva det? Jag skulle som sagt inte kunna leva många dagar utan rakhyvel och pincett. Det ska bli kul att se hur länge du står ut. Håren kommer säkert att bli alldeles mjuka efter ett tag och inte så stickigt som det är annars om benen. Men nej, jag skulle inte trivas att duscha och klä om vid träningen eller badhuset om jag var lurvig om benen. (Säkert ingenting någon annan tänker på än en själv).

Jag säger bara - lycka till! Och tack för ditt modiga inlägg.

Kramar!

2008-12-01 @ 19:04:56
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Fia

Underbart inlägg! Jag har skrattat gott under läsningen. Jag har inte så tjockt och vackert hår på huvudet, men en fantastiskt glänsande, korpsvart och vacker kvalitet på håret på benen. Tyvärr är jag inte lika modig som du, så jag rakar mig och står i.

2008-12-01 @ 20:35:44
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men du, tack för vykortet!

Har också läst boken ;) men någon menspropp ( eller tratt, eller vad den nu heter blir det inte! ) :)

2008-12-02 @ 17:16:57
Postat av: Mor

???? Jag skrev ett långt stycke här! Blev jag refuserad (eller vad det heter)?

2008-12-03 @ 09:14:37
Postat av: amonym

haha! Ler från öra till öra och förstår dig precis. Hade haft megavånda över att ha tussar i armhålorna. Fånigt egentligen men så är det! Och det är inte snyggt med tunna strumpbyxor med massor av lurv innanför....har absolut ingen som helst vetig förklaring varför jag upplever det så... Bra beslut att ge upp pillrena. Själv har jag hormonspiral som nu bör bytas och funderar vilt på vad jag ska hitta på i stället. Den har varit kanon och jag har varit absolut blödningsfri - skönt....men ändå känns det inte bra att tillföra kroppen hormon. Kanska ska man ta och knipsa sig...jag är ju färdig på den fronten. Fast tänk om ett litet ägg smiter förbi....hu!

2008-12-03 @ 11:26:47
URL: http://amonym.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Det är med att spara ut håret är min idé. Varför inte? det är så här vi ser ut och det är inget äckligt med det. Det är bara ett årtionde sedan tjejer verkligen började raka sig. Betyder det att vi var äckliga innan? Knappast. Jag sparar ut för att det är en kul grej och känner mig inte det minsta osexig i det. Fråga er själva; varför är det ok och "manligt" på killar och äckligt på tejer???

2008-12-09 @ 23:44:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0