Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

God jul!



Klart man funderade lite på hur det skull komma att bli på julen i år eftersom familjelivet måste hitta nya bra former.

Vi hade inte behövt oroa oss, det har hittills varit en så fin och bra jul och inte långt i från så som det varit tidigare!


Kvällen innan julafton kom J upp till mig och barnen och vi sjöng lite Singstar allesammans medan skinkan och knäcken kokade.


Jag blev så inne i sjungandet att knäcken nästan brann upp i sin kastrull!
Sedan såg vi en film, Lisa Marklunds "Sprängaren".

När den var slut var skinkan äntligen kokt, griljerad, klar och oemotståndlig!
Vi mumsade och åt riktigt ordentligt.
Sedan gick J hem till sig och jag försökte få barnen i säng vilket ju är stört omöjligt på kvällen innan julafton!

På julaftons morgon kom J upp igen och vi åt tillsammans skinkmackefrukost innan vi gjorde oss i ordning och åkte med släkten till ett ålderdomshem där vi hälsade på J´s 90-åriga mormor.
 

Hon hade inte den blekaste aning om vilka vi var och hon kom direkt ur duschen i finklänning så jag lade hennes hår på papiljotter, målade hennes naglar med ålderdomshemmets nagellack som hette "Wet and wild" och så fick hon läppstift och hon blev så fin och såg så glad och pigg ut att det kändes bra i allas våra hjärtan!

Därifrån hem och hämta den förberedda maten (Jansson och sådant) som vi skulle ha med oss till J´s brorsas familjs julbord.


Det var jättetrevligt.
Efter maten gjorde vi som övriga Sverige.
 
Tittade på Kalle och sedan var barnen inte nåbara förrän slutligen Tomten knackade på dörren.
Massor av paket.


Alla var nöjda och glada och vid 18-tiden satte vi oss i bilen och jag körde hem lite släktingar innan  vi slutligen åkte hem själva.
Ganska skönt när det inte blir så sent.


För er som inte tror på tomten....här har ni ett bildbevis! Han finns!

Barnen pysslade med sina klappar och jag läste lite i ett bad.

Vid 22-tiden kom N över efter jobbet och vi såg 3 avsnitt av "Sex and the city".
Någon stans efter midnatt somnade jag glad och nöjd att det kändes så bra med allt.

I dag ska J, jag och barnen åka till mina föräldrar och fira jul med min släkt. Dax att göra sig i ordning!

Kommentarer
Postat av: Kraka

God Jul vännen! Jag är hemma igen efter gårdagens och dagens arbete. Skönt att vara hemma igen!

2008-12-25 @ 13:27:25
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: menutte

Kikar in och önskar dig en God Jul!

2008-12-25 @ 16:55:58
URL: http://blogg.aftonbladet.se/468
Postat av: cirocco

God Jul och god fortsättnig!

2008-12-26 @ 15:49:01
Postat av: Anonym

Hon har gjort det igen!!! :)

Nu finns jag på mariaochlivet.blogspot.com

Nya livet börjar nu! :)

Kram

2008-12-26 @ 19:00:51
URL: http://mariaochlivet.blogspot.com
Postat av: Junitjej

Så många julklappar!!!

Vilken fin jultomte!

2008-12-27 @ 10:42:09
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0