Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Jul i mitt hus!

I onsdags jobbade jag eftermiddagspass och i torsdags förmiddagspass och jag har för mig att torsdagskvällen gick åt till shopping.

I fredags var jag ledig så morgonen blev lite julmysig i stillhet men sedan bar det av ut i julhandeln och jag blev kvar där  hela dagen.
På fredagskvällen började jag julpynta på allvar och duka inför lördagen.


Precis när jag tänkte gå och lägga mig efter att ha sett "Boston teaparty" på tvn välte den förbaskade julgranen och allt vatten rann ut över julklapparna så att jag blev tvungen att riva av papppret på flera av dem och slå in dem igen.

Lördag morgon vaknade jag av klockan vid 10-tiden och började efter ett bad att städa och laga mat.
Kokade mer knäck, kokade och griljerade skinka, gjorde Janssons frestelse och tillagade allt annat man behöver till ett julbord för vännerna i inre cirkeln.

Vid 14-tiden kom Talle och hjälpte mig att laga mat och vid 16-tiden kom N, M och A.
Jag tycker själv att jag fick till det riktigt pyssligt och högtidligt och vi fick en trevlig kväll med julbordet, julklapparna, drinkarna men framförallt sällskapet.


Jag fick bland annat ett Singstar i julklapp som vi lekte med fram till dess att vi förmodade att grannarna ville sova.


Mina gäster blev kvar till 02-tiden då de började dra sig hemmåt. Alla utom M som sov över.

Nästa dag Söndag skjutsade jag M hem till henne och vi passade på att ta en sväng i Haninge Centrum.


Efter Haninge åkte jag till Kungens Kurva och införskaffade ytterligare lite julklappar.

Dagen var väldigt kort och gick väldigt fort. Jag har städat upp en del fast det mesta gjorde jag på festnatten för det var väldigt prydligt städat när vi vaknade på Söndagen.
I bland förvånar man sig själv men det var mycket skönt att det var gjort.

Av N fick jag ljuslyktor sm man sätter på kakel med sugpropp så innan det var dax för nattjobb tog jag ett bad med en kopp kaffe och min nya bok i värmeljusens sken. 
Riktigt mysig spa-känsla.
Tänk vad lite som behövs för att man ska må bra!
Jag doftar fortfarande av Fenjal Classic-dushcremen jag också fick av N.

Nu är det jobbnatt och i morgon när jag sovit på dagen så kommer sönerna till mig.
(Skrev det här inlägget för 2 dagar sedan bara inte lagt dit bilder så det blev publicerat förrän nu :-D)

Kommentarer
Postat av: britten

Önskar att du och din familj får en riktigt fin jul / kram

2008-12-23 @ 14:48:34
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: evans

Vad kul ni såg ut att ha det!



Ha en riktigt god jul!

2008-12-23 @ 17:34:09
URL: http://evans.blogg.se/
Postat av: ejmis

God Jul! =)

2008-12-23 @ 19:35:55
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Hoppas du får många fina julkappar imorgon!

GOD JUL!

2008-12-23 @ 20:12:28
URL: http://junitjejen.se
Postat av: sabina

Vad julfint du har fått det! Som svar på din fråga; Jag kan prata med dom flesta av mina vänner, klart de e svårt men jag har varit sjuk länge nu så dom flesta börjar vänja/ acceptera. Min familj har svårare, kan inte riktigt prata med dom. Jag träffar ju en kurator som jag kan prata med.

Önskar dig en god jul och ett gott nytt år!

2008-12-23 @ 22:08:39
URL: http://mittlivsabina74.blogspot.com
Postat av: A

Önskar dig en God Jul vännen

Kram

2008-12-24 @ 08:50:40
URL: http://amittilivet.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

God fortsättning på julen! Mysigt du har det hemma! Hoppas ni hade en avkopplande, god, mysig, fin och soft julafton i går.

Kram kram!

2008-12-25 @ 08:59:37
URL: http://www.camillaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0