Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

När dött vaknar till liv...

Ja, det här inlägget kommer troligen innehålla både ris och ros till mig. Man börjar alltid med riset va?
I går var jag ju inne i stan och kom faktiskt hem med lite fler julklappar.
(Äsch...vad fasen, det här är ju inte riset, det kommer senare... :-D)

Jag började känna mig väldigt trött och lite små orolig att jag gäspade så fasligt....och att det var otroligt många timmar till dess jag skulle få sova igen då jag lovat ta natten som extrapass på firman.

Jag försökte lägga mig men det var kört så då gjorde jag en heroisk insats för mig själv:
Jag packade gymväskan och stack till gymmet helt själv en lördagkväll!

Till det här stadiet trodde aldrig jag att jag skulle komma i mitt liv, att jag kunde prioritera en sådan sak?
(....alternativet var väl att dö av trötthet och stanna hemma och städa till marsvinen....)

Nå väl, där var ingen trängsel, jag hade kunnat yla opera samtidigt om jag önskat och ingen hade märkt det men det gjorde jag inte utan sprang lite kort (2 km) och körde sedan stenhårt i mina favvo-maskiner (de få jag nu kan och börjar kunna ta ut mig lite i och öka tyngderna på. Har lagt krutet på bål och mage).

Jag blev endorfin-okay och hoppade glatt iväg till jobbet.
Klockan 04.00 i morse var jag mig ändå inte helt lik utan satt och nickade kraftigt och kunde döda för lite sömn.

Sen gick det över det också och när jag kom hem i morse började jag slå in julklappar hej vilt eftersom snart kommer mina pojkar och jag måste förhindra katastrofen....

Allra bäst mår jag om de inte känner sig säkra om jag börjat med julklappar än....om de går och undrar om jag kanske detta år drabbats av plötslig julförnekelse he he....(men det gör jag aldrig!)

Vaknade nyss, typ vid 15.00 och började då härja med byta lakan och städa till fröknarna. Känner att jag börjar bli förkyld vilket verkligen gör mig besviken nu när jag är så duktigt på gång!

(Riset har bestått i min otroliga lathet på städfronten denna vecka....)

Nu till mitt personliga rosandet!!!!!
Träningen har satt sina spår!
Jag märkte det plötsligt i går att jag har fått magmuskler!
När jag reste mig ur badkaret igår behövde jag inte ta i det minsta med händerna eller liksom ta sats jag bara plötsligt satt upp som en fällkniv med bra fjädring!
Fasen vad coolt!
Inte så att det syns men jag börjar få lite bålstabilitet så att det känns!


Nu ska jag snart på middag hos vänner innan jobbet!
Önskar er en trevlig 2:a advent allesammans!


Kommentarer
Postat av: Syrran

Shit, jag har inte köpt en julklapp...

Fasiken vad strongt att du gick ock gymmade!!!!!!

Ha det gott!!!

2008-12-07 @ 16:29:02
URL: http://mariasfotografi.blogspot.com
Postat av: menuette

Hej,

Sonad betyder att man är trött och trött i huvudet på samma gång, typ "borta", iallafall i den bemärkeseln jag andvänder ordet.

Just ja det är jul snart, har lyckats att förtränga det...ha en fin advent!

2008-12-07 @ 18:12:07
URL: http://blogg.aftonbladet.se/468
Postat av: C a m i l l a

Visst är det härligt då man märker att träningen ger resultat. :) Själv känner jag att jag orkar simma 40 längder utan att stanna en enda gång, förut fick jag stanna efter 7-8 längder och vila... Jag var ruggigt otränad för ett par år sedan.

Och nu klarar jag av ett 60-minuterspass utan problem. Hade aldrig gått förut.

Kämpa på med rutorna nu! Hoppas förkylningen försvinner, själv tycker jag att jag klarade mig med blotta förskräckelsen, känner mig bättre i dag -efter bara 2 dagars småfeber och hängighet.

Kram!

2008-12-07 @ 19:29:05
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: cirocca

Lördagar är bra träningsdagar, man behöver aldrig vänta eller trängas, men det kan ju som sagt bli lite ensamt. Förkylningen? Det kanske bara var lite trötthet och allt som behövdes var lite träning och ny upplevelser som den i badkaret för att tränga tillbaka den.



Ha de bäst!

2008-12-07 @ 23:26:51
Postat av: Junitjej [Vinn en laptop-väska!]

Ge mig några magmuskler av dina!! För du delar väl med dig? ;)

2008-12-08 @ 06:40:11
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Lizaloop

Önskar dig detsamma, och grattis till att ditt idoga tränande har gett resultat!

2008-12-08 @ 10:48:54
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: sabina

Åhh blir så avis på dig! Det är sååå skönt när man känner att man fått upp lite flås! Kramiz

2008-12-08 @ 12:35:59
URL: http://mittlivsabina74.blogspot.com
Postat av: Socrate

Hej "en av de 4" . Klart att du är damen i hårknut på min vänstra sida (från "vårt" håll sett. Speciellt med tanke på ditt inlägg om abs och växande, svällande muskler, passar du in bra som "hårknutstant" .

Amonym måste då vara damen på min allsmäktiga högra sida.

Härligt att höra att träningen ger resultat.



vännen Socrate (www.socrate.blogg.se)

2008-12-08 @ 14:09:26
URL: http://socrate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0