Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Rapport från sambandcentralen!

Nu rullar det på igen och jag är relativt i fas fast det går undan!
I söndags kväll var jag på jättemysig middag i julpyntat hus hos vänner innan jag åkte till nattpass på jobbet.
Det var länge sedan jag träffade dessa vänner och när det plötsligt verkligen blir av så känns livet väldigt meningsfullt!
Man borde äta middagar med vänner oftare!
Vi bestämde i varje fall att vi ska gå på bio allesammans vid nyår så som vi gjort de senaste åren.
Vilken film får bli en senare uppgörelse.

På jobbet på söndagsnatten var jag mer än normalt trött.
Hade rent av svårt att hålla mig vaken vilket är olikt mig. Jag tolkade det som infektion på ingång.

Innan jag lade mig på måndagsmorgonen städade jag upp det sista hemma och bäddade rent i sängarna.
Mycket riktigt vaknade jag lite tjock i halsen sedan på måndagseftermiddagen.
Tog ett bad och sedan kom sönerna hem.

Jag lagade pannbiffar med fullkornscouscous och Tzatziki. (Ganska mycket så det blev flera matlådor!)
N som denna dag äntligen kommit hem kom över och åt hos oss.
Sedan tittade hon och jag på några avsnitt av "Sex and the city" medan pojkarna fixade lite i sitt rum.

Prydligt gick jag och lade mig vid 22.30 och sov bra hela natten dagsovningen till trots. Fick i hop hela 1.240 steg  detta dygn, det är en bragd att gå så pass lite!

I morse gjorde jag en mycket detaljerad plan i huvuvdet för dagen och löst för veckan.
Lite stress....
Har man en son som går på Adolf Fredrik så är denna vecka och nästa ett gediget program av Luciaframträdanden och konserter.
Inte nog med det.
Kläder måste vara i ordning och då inte bara Staffan-linnen och strutar utan också strykt vit skjorta och svarta byxor till en del konserter.
Naturligtvis hinner han växa ur alla grejer från gång till annan så i eftermiddag efter jobbet som är en studiedag så måste jag sticka på en shoppingrunda och införskaffa nytt!
(Varken J eller jag hittar luciakläderna efter flytten....)

Innan dess är det dock så att jag hunnit haft lönesamtal idag o lyckades hitta alla viktiga intyg, betyg och papper som skulle med till det.
...Pust...i bland har man tur!

I eftermiddag är det yoga men jag tror jag faktiskt skall gå på fackmötet som är samtidigt....jag känner mig inte helt bra heller och då kanske man inte ska pressa sig?

När jag väl kommit hem i kväll har vi bestämt att vi ska baka pepparkakor vilket jag tycker ska bli jättemysigt!
Dax att jag börjar få lite julstämning.
Det går liksom i ett just nu.
Kanske inte så mycket egentligen men jag känner mig som en sambandcentral och jag vill inte tappa greppet om känslan att jag har bra kontroll!

Kommentarer
Postat av: amonym

phu!!! Andas in och andas ut=) Det är bara att låtsas att man har kontroll. Fake it and make it=)

Jag har faktiskt inte ett enda lusseframträdande med barnen iår. Ska för första gången på 13 år vara med på lusse på jobbet. Men dottern lussar för fullt hemma snudd på varje dag. Hon älskar sin vita klänning och lussekronan.

Lycka till med din dag....jag skulle nog struntat i både yoga och fackmöte och bara vara....eller kanske inte...hihi

kram

2008-12-09 @ 13:29:02
URL: http://amonym.blogg.se/
Postat av: sabina

Visst e de mysigt med middag me vänner, har blivit mycket av den varan för mig senaste dagarna. Kramiz

2008-12-09 @ 15:22:04
URL: http://mittlivsabina74.blogspot.com
Postat av: cirocco

jo det är mycket den här tiden på året, de e bara att ta fart, men pepparkaksbak låter härligt!

2008-12-09 @ 18:49:01
Postat av: evans

Du verkar ha fullt upp! Visst blir det så att man fungerar som en sambandscentral ibland, men så länge allt är under kontroll är det ganska trivsamt - bara det inte blir för mycket!

2008-12-09 @ 18:53:21
URL: http://evans.blogg.se/
Postat av: Mor

Ibland när jag läser om din energi har jag svårt att fatta att Du är min dotter. Jag känner mej så lat. Men "Kära Far" han vet han varifrån allt din energi kommer i från.......

2008-12-09 @ 21:03:12
Postat av: Anonym

Låter toppen att du känner att du har full kontroll!

Snart kan vi dock pusta ut med skinka och Colemans! :)

Ha de!

2008-12-10 @ 14:23:53
URL: http://mariasfotografi.blogspot.com
Postat av: C a m i l l a

Jag har via min pappa framfört din hälsning till O. Han sken upp som en sol och blev så glad. Jag tror säkert att han hälsade så mycket tillbaka till dig!!! Själv har jag inte träffat honom på länge nu p g a envisa förkylningar och att min mormor ju dog. Ska bättra mig!

Kram på dig!

2008-12-10 @ 16:03:16
URL: http://www.camillaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0