Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

När det gäller själva livet...

...har jag inte sagt allt.

Har valt att inte skriva om mitt privata av hänsyn och respekt för mina närmaste och för beslutet vi tagit att behålla det för oss själva.
Nu tror jag att alla våra nära och kära vet och har landat i beskeden sedan en tid. Jag hoppas att alla personligen fått veta det här från oss nu, vi har försökt lägga upp det så.

Det här året har maken och jag i gemensamt beslut valt att gå skilda vägar. Vi har kommit att bli de bästa vänner  och känner oss mer som syskon än som äkta hälfter.
Vi har aldrig bråkat och vi har haft ett fint äktenskap men som sagt, blivit mer som syskon och bästa vänner.

Vi bestämde oss för det här för ca ett år sedan och det har varit stor sorg, rädsla och oro för oss.
Oro för om vi gör fel eller rätt, oro för hur det skall gå för barnen och hur man skall hantera ensamhet, oro för det stora steget. Sorg över att vi har misslyckats.
Det har varit en tung psykiskt stressad tid.

Allt har fått ta sin tid och vi berättade inte för någon eller barnen förrän vi hade köpt varsin lägenhet.
All städning och renovering vi pysslat med det senaste halvåret har varit inför flytt och försäljning, inte världens roligaste jobb utan det har varit hårt slit utan positiv motivation kan man väl lugnt påstå.

Vi känner oss nu relativt trygga i det här och lika så barnen har tagit det väldigt bra som vi kan se än så länge.

Det som stressar mig fortfarande är det rent praktiska med försäljningen av huset som vi är mitt uppe i och samtidigt planera renoveringen av lägenheten jag köpt och flytten. Jag får mina nycklar den 3:e mars och J sina i maj.

Vårt äktanskap avslutas men vår vänskap kommer vara för alltid. Maken tituleras framöver J, inte
x-maken eller något sådant, det låter så negativt tycker jag.

Vi kommer att ha huvudansvaret för barnen var annan vecka och hjälpas åt med sådant vi kan hjälpas åt med och vi kommer ju bo med bara ett hus mellan så det kommer kännas tryggt för barnen hoppas vi.

Det har varit lite svårt för mig att skriva bloggen utan att berätta det här som jag tänkt på allra mest.
Bloggen har varit så otroligt bra som hjälp för mig att fokusera på de små positiva sakerna som jag ändå haft fastän livet varit jobbigt och jag varit skör.

Så, nu vet ni mina kära bloggisar, jag har ju varit lite kryptisk i det jag skrivit mellan varven men nu vet ni, korten på bordet.

Nu skall jag på allvar blogga framtiden! Nu börjar min nästa livsetapp.

Ps. Katten Z skall bo hos J och "flickorna" (alltså marsvinen) skall bo hos mig.

Kommentarer
Postat av: ejmis

Tack för att du delar med dig! Kram!

2008-02-22 @ 06:50:04
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: carin

Så skönt att ni är vänner och så bra för barnen att ni bor så nära.
Det är ju alltid jobbigt att separera oavsett om man är överens eller inte.
Önskar dej all lycka i din nästa livsetapp :)
Kram

2008-02-22 @ 07:26:58
URL: http://cojjoj.blogg.se
Postat av: Tierra

Hej vännen !

Blir oerhört berörd av det du skriver (i den sena natten) och du förstår varför... starkt av dig, och givetvis även av J, att komma fram till det beslutet... och jag tror verkligen att ni båda gjort rätt och att allt kommer gå bra.

Jag är, på något sätt, glad över att ha fått ta del av allt det du skrivit... även om det ibland varit lite kryptiskt... mycket har dock gett insikter som gått att läsa mellan raderna.

Någonstans, i en förhoppningsvis nära framtid... kommer även min resa, som nog numera är ganska så uppenbar... att kunna avslutas...

Jag hoppas verkligen att det går bra nu... både för dig, killarna, marsvinen och för katten och J.

Sköt om dig och ha en riktigt fin helg !

Mina varmaste hälsningar, Tierra

2008-02-22 @ 07:42:07
URL: http://filmjolk.blogspot.com
Postat av: amonym

Vad skönt att höra att det landar. Tror det är oehört viktigt att ni känner i trygga, viktigt för barnen att ni kan vara stabila. Sen kommer ups and downs.....men så är ju livet! En enda lång berg o dalbana......
Skaffa dig en vilsam, energigivande och härlig helg!¨
kram

2008-02-22 @ 08:30:34
URL: http://amonym.blogg.se
Postat av: Monika

Ser fram mot att besöka dig i din lägenhet som jag ju vet är väldigt fin. Ska bli mysigt att träffa "flickorna" också, men jag hoppas jag får träffa Z någon gång också.
Behöver du hjälp med att bära vid flytten så gör jag gärna ett arbetsbyte.... *ler slugt*. Jag behöver nog en del hjälp med att tapetsera och det har jag hört att du är duktig på.

2008-02-22 @ 10:15:09
URL: http://kraka.zoomin.se/blogg.html
Postat av: britten

Kära min bloggvän ! visst har man läst lite mellan dina rader emellanåt..du är en otrolig människa det vågar jag säga utan att påstå att jag känner dig..
du är klok och insiktsfull och jag är full av beundra´n inför dig.jag hoppas och tror att den kommer att gå jättebra för er alla..Tack för att du delar med dig,.

2008-02-22 @ 11:02:24
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: A

Måste kännas skönt att kunna dela det med oss.... Att kunna skriva vad du vill här på bloggen utan att det begränsar dig =) Tycker du är modig som berättar det =) Önskar dig all lycka till i framtiden, och så himla skönt det måste vara att ni kan fortsätta vara vänner =) Kramar....

2008-02-22 @ 13:15:31
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: Annebelle

Vad tråkigt att höra. Jag har väl anat när du antytt att saker pågår i bakgrunden men jag förstår så väl att du inte velat vara öppen med allt i bloggen. Ska du bo kvar i området? Vad kul att flickorna följer med dig, visst är de mysiga de små lurivisarna.
Önskar dig allt gott!

2008-02-22 @ 15:06:51
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Camilla

Jag har ju vetat av det här ett tag nu, men jag förstår att det känns skönt för dig att "komma ut" med det och slippa konstiga omskrivningar på bloggen. Jag håller självklart alla tummar för att ni ska få det bra alla 4.
K R A M! Trevlig helg! ♥

2008-02-22 @ 16:34:58
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Fia

Vad fint du beskriver ert beslut om att gå skilda vägar. Det genomsyras av en stor respekt och varm vänskap. Det är klart att det måste vara jobbigt och sorgligt att bryta upp, men det måste samtidigt vara skönt att vara så goda vänner. Lycka till med nya bostaden!

2008-02-22 @ 18:13:04
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Junitjej

Ett tråkigt besked, men otroligt skönt att ni skiljs som vänner. Det verkar också som att det är ett gemensamt beslut och det är ju positivt. Hoppas att allt med husförsäljning och flytt kommer gå bra!!! KRAM!! ♥

2008-02-23 @ 06:10:03
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Bim

Man har nog förstått det mellan dina rader.. Starkt gjort att skriva om det så där. Önskar dig all lycka till i framtiden. *Kram*

2008-02-23 @ 09:28:20
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Andreas

Hej min vän!
Ta hand om dig och var rädd om dig nu. Önskar dig all välsignelse och kraft du bara kan få närmsta tiden.

Kompiskram Andreas

PS. Här skiner solen från en klarblå himmel. Har suttit i solen vid husväggen och bara blundat och njutit av fågelsången.

2008-02-23 @ 10:04:53
URL: http://a5.blogg.se
Postat av: Maria

Det var rörande läsning... Hoppas att allting ordnar sig till det bästa för dig och de dina.

2008-02-24 @ 11:10:50
URL: http://www.mizty.blogg.se
Postat av: Ulla

Inte kul att bryta upp, men skönt att ni skiljs som vänner. /Kram!

2008-03-05 @ 19:49:44
URL: http://www.ulla67.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0