Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Solen skiner!


Solen skiner från en molnfri himmel idag, jag sade till mig själv nyss att jag får låta bli att tänka på det då jag inte har plats för solen i mina tankar just nu...men det var väl ändå verkligen dumt tänkt!

Klart man har plats för soliga tankar! Jag har bara inte tid att sticka ut och springa i solskenet innan jobbet! (Men jag drömmer och tänker mycket på soliga tankar!)

Jag känner mig aningen pressad då väldigt mycket snurrar i mitt liv och huvud just nu! Det är nästan omöjligt att hålla alla bollarna i luften på ett optimalt sätt, svårt att brinna för allt på en gång vilket jag verkligen vill och borde.

Snart lugnar sig allt.

Till frukost gjorde jag en att-göra-lista igen, det verkar vara det som funkar allra bäst för mig och stressen släpper och jag blir fokuserad och får saker gjorda med minsta möjliga energiläckage.
Blir i stället en nöjdhetskänsla att jag fixat allt så jäkla bra!
Lite missnöjd är jag dock att jag prioriterat bort min egen pimpning en tid just nu men jag skall ta igen det med råge framöver :-D

Nä, nu snabbt in i duschen, sedan skall jag vara på IKEA när det öppnar och snabbköpa några grejjer som behövs innan det är dax att ila vidare på några till ärenden innan jobbet!

På jobbet skall jag försöka om det är möjligt att få 2 samtal ringda från min lista om det visar sig vara möjligt, det vet man ju inte innan i min branch!
Njut av solen och hoppas du inte har så pressat schema som jag har idag och en tid framöver! Bloggar när liten lucka finns! Vill ju blogga!

Igår kväll var jag riktigt duktig med tvätten, vek undan allt och strök gardiner och satte upp.
Efter detta tog jag mig faktiskt en liten paus i soffan och såg en film som dök upp på en av filmkanalerna: "Känd från TV" den var lite skojjig, eller i varje fall helt ok!

Kommentarer
Postat av: Tierra

Hej vännen !

Tack för alla dina tankar och stöttande ord... vet att du har en del att stå i själv... och det värmer att du trots det tar dig tid att peppa oss andra :-)

Måste säga att jag ibland är lite avundsjuk på dem, som, liksom du, jobbar enligt ett schema som innebär att du är ledig mitt i veckorna... inte helt fel om man behöver besöka ställen eller ringa sådana som inte har öppet på helgerna... fast samtidigt förstår jag mycket väl att det sliter hårt på kroppen i det yrke du har och de ojämna arbetstiderna...

För egen del hade jag, när jag var i den branchen, förmånen att bara jobba vardagar på dagtid...

Sköt om dig och ha en riktigt trevlig kväll... oavsett du jobbar eller är ledig !

Varma hälsningar, Tierra

2008-02-13 @ 16:43:14
URL: http://filmjolk.blogspot.com
Postat av: Socrate

Ja hördu Borthy. Att försöka hänga med i ditt tempo vore ingen lätt match för "petit moi". Om vi startade samtidigt från Umeå, skulle Du vara framme i Ystad när jag fortfarande flåsade mej förbi Uppsala...men sånt är mitt "Tempo Giusto", alltså mitt idealtempo. Förklaras enklast med att Du verkar trivas bäst i 160 knyck medan jag helst håller 70...
Inget negativt med någondera - vi är bara olika.

HA DE GOTT önskar vännen Socrate

2008-02-13 @ 17:28:40
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Lennart

Har också sett solen i dag, piggade upp lite.

2008-02-13 @ 18:31:47
URL: http://trannel.blogg.se
Postat av: Syrran

BRA!! Beta av!!!

2008-02-13 @ 19:33:35
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Ulla

Vad bra att du hittat ett sätt som passar dig att strukturera upp vardagen. Listor. Själv blir jag stressad av listor, för jag ser bara det jag inte hunnit med.

2008-02-13 @ 20:17:32
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: anncka

Hej min vän!
Va kul att du har en student igen :)
Har hon bara gått ner 20kg...*s*....
Vi måste ses snart! Jag har tappat 47 kg! Skall skriva om det i bloggen...snart...mycket snart
ha det gott vännen min//Kram

2008-02-13 @ 21:02:24
URL: http://anncka.blogg.se
Postat av: britten

Ja du det där med struktur..det skulle jag också behöva , Jag har märkt att sen jag blev sjuk så blev mitt liv så ostrukterat jag som i vanliga fall är precis tvärtom-...du är otroligt efektiv..men jag vill att du har en hjärtefin dag i dag med dina fina...

2008-02-14 @ 09:03:42
URL: http://pyrobritt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0