Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Vad hände nu då???

Bild: Sladdar...
Men vad hände nu då? När jag som allra bäst står och mekar med lite inredning vänder jag ansiktet en kort stund mot fönstret....spärrar upp ögonen när jag ser SNÖ!!!

Hur gick det här till? Det har ju varit vår idag!

Ja ja, vad är väl en bal på slottet? Man får köpa läget!

Det som jag däremot inte riktigt köper just nu är mitt dåliga självförtroende vad det gäller el-prylar!

Jag köpte en ny lampa på IKEA och så mekade jag i hop den med alla små sladdar som ska till...först var jag tveksam redan där...om jag skulle våga sätta igång och tvinna ihop eltrådat och stå i...men sedan gjorde jag det!

Tänkte KAN SJÄLV!

...Sedan flög jag upp i taket och började min darriga resa att försöka våga sätta i den otäcka lilla kontakten som jag själv monterat i kontakten i taket!
Hu, det kändes som jag var på väg att defibrillera mig flera gånger om och jag var inte helt välmotiverad kan jag säga!
Tillslut pluggade jag i den med hela min fega viljestyrka!

Tror ni lamp-h-vetet började lysa när jag skulle tända den? NIX!
Åkte ned rejält på min skala....

Beslutade mig för att kolla lite blogg i stället och samla nytt mod innan nästa försök!
Jag är verkligen feg vad det gäller det elektriska men jag vill känna: KAN SJÄLV!!!!!

...Och som svar på frågan: Nää! Jag fönar inte, aldrig någonsin håret i badrummet!

Kommentarer
Postat av: britten

en stor stoooor hjärtekram till dig oxå

2008-02-14 @ 18:22:29
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Ulla

Att mixtra med det elektriska ÄR läskigt. Jag överlåter det gärna till någon annan som vågar och kan även om det är roligt att själv kunna, men mitt liv är mer värt än att fixa det elektriska. Lycka till, men ta det försiktigt Borthy

2008-02-14 @ 18:50:00
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: amonym

Usch elektricitet är läskigt. Fönar inte heller håret i badrummet och avskyr när mannen ställer brödrosten på diskbänken helt nära vattenkranen.
Hoppas lampan lyser nu!

2008-02-18 @ 10:27:25
URL: http://amonym.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0