Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Äntligen ledig!

Äntligen är jag ledig och min drivkraft att få något gjort har slagit ned som en bomb och explodertat!
Det känns som jag jobbat kroniskt sedan strax efter jul och det har jag ju faktiskt gjort också, först 5 nätter sedan direkt 6 dagpass på det men nu är jag ledig!

I morse när jag steg upp vid 06.30 började en lista bygga på sig i huvudet, saker som jag vill få uträttat, saker som jag mår bättre av att göra än att gå och tänka på.
Det var små saker och tyngre puckar.

När jag drack morgonkaffet tog jag fram min allt-i-allo-skrivbok, där jag kluddrar ned allt eller inget av betydlelse och gjorde en lista.

När man gjort en lista brukar jag direkt flyga på det minsta sakerna först....konstigt va?
Och kvar sedan blir monstren, det där man verkligen inte vill befatta sig med, läskiga saker och även surdegarna!

Hur som helst, de 4 absolut minsta sakerna på min lista är i varje fall gjorda redan på morgonen, det var:

-Städa handväskan.... (ingen rolig historia)
-Städa plånboken......(min plånbok ser ostädad inte ut som andra människors, den ser mer ut som en vanlig kvinnas handväska i storlek och innehåller ca 2000 kvitton!)

-Den 3:e småsaken var att skruva bort en list i köket som behöver beställas en ny och bytas, jag har glott på den rackaren länge nu!

-Den 4:e saken var att ringa en advokat som hjälpt mig med en sak på jobbet då jag haft dataintrång i personliga dokument men "boven" är fångad och kunde avskrivas som bov och advokaten behövde höra från mig att personen kunde avskrivas.
(Ett litet sketet samtal som jag tänkt jag måste ringa men inte gjort det, det tog typ 2 minuter!)


Jag har både mentalt tunga puckar på min lista och fysiskt tunga.
Till de fysiskt hemskt tunga sakerna står: Riv ned allt från vinden, sortera, släng och spara bara minimalt. Usch och fy men jag är "på"  i dag så det kanske kommer att gå vägen?!

Till det possitiva som står på listan så står det att jag ska få åka till badhuset och simma och sola en sväng också! Känns som jag behöver min mani för att hinna!
Kommer nog dricka lite kaffe i pauserna vid bloggen!

Kommentarer
Postat av: johanna

hej på dig.

vill du med samla en massa poäng och sedan få de
i present kort ? gör som jag då och bli medlem på
gratisbio.se. själv har jag nu fått hem present kort på kicks för 1200 kronor och skopunkten på 500 kronor. detta är jätte enkelt. du blir medlem och börjar samla poäng. allting är gratis så du vet. har du frågor är det bara och kontakta mig.

du kan även få gratis biocheckar som är ännu enklare du behöver bara några små poäng för det.
så bli medlem du med, alla stora bloggeskor har
redan bloggat om detta super bra tips.

här är länken ; http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=16563

2008-01-10 @ 09:48:18
URL: http://www.someones.blogg.se
Postat av: A

Hej vännen. Hoppas du får en fin dag trots en del att göra =) Jag fick en kommentar idag om att man får virusvarning då man går in på min blogg. Får du det med? Konstigt.... Kram

2008-01-10 @ 09:59:11
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: Camilla

God morgon min lediga vän! Prosit från sjukstugan... är så där härligt genomförkyld att man inte ens behöver tänka på att försöka proppa i ett par Alvedon och gå och jobba. Ska försöka att bara ta det lugnt nu i några dagar och ge kroppen den vila som den behöver, läsa någon bok, kika på film. Jag gillar listor, hoppas du får stryka mycket från den redan i dag! Städa handväskan och plånboken behöver jag inte göra, det är sånt jag roar mig med en gång i veckan ungefär. Däremot finns det ju massor av annat att göra (alltid..)
Hoppas du får en skön dag och njut av lite må-bra feeling på badhuset!
K R A M!

2008-01-10 @ 11:03:57
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Jada

Härligt o få vara ledig! Det är du väl värd!
Ha en riktigt bra dag!

2008-01-10 @ 12:23:09
Postat av: Ulla

Oj, oj, vad du har stått i idag, men så har du ju fått massor gjort *klapp på axeln*

2008-01-10 @ 21:40:25
Postat av: Andreas

Smart att ha lite småsaker på listan. Då känns det att man får nåt gjort.

2008-01-10 @ 22:59:56
URL: http://a5.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0