Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Jag är en vinnarskalle och jag har tur nästan jämt!

Fy fasen vad jag är grym!
Förutom vinden är det inte mycket kvar på min lista som faktiskt skulle fått kunna räcka även i morgon, nu finns egentligen bara 2 saker kvar på listan!

Jag mår bra! Det tar så otroligt mycket kraft att gå och tänka på det som måste göras som man oroar sig för.
En riktigt stor knut i magen är på väg att lösas upp!

Förutom några till telefonsamtal och lista-grejjer så tog jag min gamla kökslist och åkte till snickeriet. 
Vad tror ni händer?
Jag träffade på rätt människa! En ekorr-kille, en samlare! 

De hade för några år sedan slutat sälja kök vilket ju inte bådade speciellt gott för mig men när han såg min list sade han att...vänta här.....jag tror jag har en rackare som står på lagret som blev över...!

Och, jo visst hade han det, bara en list till mitt gamla kök och precis en sådan som jag behövde!
Har jag tur eller har jag tur?
 
Jag åkte sedan till ett helt tomt badhus. Värmde upp mig och låg och slappnade av i solariet i 20 minuter så nu har jag antagit en ilsket röd ton.

Simmade sedan 40 längder, bara jag och 2 damer till i bassängen. Solens strålar glittrade i vattenytan. Skönt.

Gjorde sedan hårinpackning i ångbastun där jag hamnade tillsammans med en kvinna som jag kom att börja prata med.
Hon hade denna vecka gått i pension från den firman jag jobbar på. Hon såg så otroligt lycklig ut, sade hon arbetat nästan varje dag med samma sak sedan 1962!

Vilken otroligt spänstig kvinna, hon låg dubbelvikt i tänjande övningar i bastun medan vi pratade och hon berättade att hon sprang, simmade och sportade. I sommras sprang hon många lopp varav Marthon var ett!
Jo, hon hade simmat Vansbrosimmet också mm...Vilken kvinna!
Fattarn ni? Hon hade alltså denna vecka gått i ålderspension! Hon skall bli min förebild!
Vill man så kan man i sitt liv!

Efter badet åkte jag hem och åt fibergröt. Jag tänker inte banta något nu, det räcker att jag tar kommandot över mitt liv igen!
Timmen är slagen och jag tar ånyo kommandot, anarkin är från och med nu ett minne blott!

Kommentarer
Postat av: kicki

Vilken underbar dag du haft trots alla måsten du fått uträttade, önskar jag bodde i en stad där det finns ett badhus...man blir så smidig i vatten och va skönt med värmen efteråt, kommer ihåg när jag bröt mitt ben för några år sedan, rehabiliteringen i varmt vatten, underbart....
Tack för informationen om hjärt lungräddningen...som sagt alla behöver den.
Kramen på dej, kicki

2008-01-10 @ 16:37:22
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se
Postat av: Camilla

Tack för att du delade med dig av din fantastiska dag, jag riktigt känner hur du är pepprad med positiv energi och livsglädje! =) Kvinnan i bastun lät precis som en sådan "tant" man skulle vilja bli vid 65 - hon får bli min förebild också.
Har precis testat din systers grymma gratäng - gott!
Simma lugnt!
K R A M!

2008-01-10 @ 18:26:41
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Junitjej

Det låter som en underbar dag!! Tur med lister, solarium, simning....

2008-01-10 @ 20:51:00
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Maria

Det låter underbart!Det är så att bubblar ur datorn när man läser.Tack! Maria

2008-01-10 @ 23:04:02
URL: http://monmaria.blogg.se
Postat av: Socrate

har även jag haft en bra dag och är helt nöjd nu vid 00.30 när kudden hägrar. Om du läser mitt inlägg som nyss lades ut förefaller det som om dagen varit ALLS INTE SÅ ANGENÄM men det är bara som det verkar. Var bara tvungen att lufta lungorna över nåt jag retade mej på idag - ingen kraft i övrigt har slösats bort på oväsentligheter.
HA DE GOTT I MORGON OXÅ - Natti natti // Socrate

2008-01-11 @ 00:24:18
URL: http://socrate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0