Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Mina handväskor...

image931
Jag har nog inte ett normalt förhållningsätt till handväskor.

Jag äger få.
Sliter ut den jag har, har inte förstånd att skaffa snygg som en prydande accessoar, har dem proppfulla, som oftast ostädade och jag bär runt hela mitt liv i den, alltså allt det skitviktiga ni vet.
image932
I bland häller jag ut dem på golvet och slänger nästan allt det skitviktiga som visat sig ha passerat bäst-före-datum och bara ligger där och tar plats och tynger. Pennor, hur många som helst.

Jag har ingen direkt kärlek till handväskan men den är ju trots allt en ständig samarbetspartner.

T ex , har jag inga kontanter på mig och inte hittar en bankomat kan jag alltid lita på handväskan!
Det finns alltid några hundra kronor i 1- och 5-kronor i dess botten och snål är handväskan inte!

Sen...när de dör eller blir satta i skamvrån vilket faktiskt händer ibland, när jag köper mig en ny så ska ni inte tro jag plockar ur den och lägger det viktigaste i nya.
image933
Nej då, jag bara börjar ett nytt liv i den nya handväskan och låter den gamla stå till sig.

I bland hittar jag en och annan sådan där gammal trotjänare i t ex källaren. Det hände för övrigt i dag.
En helt fylld handväska med kalender från 2005 i och allt annat.
Jag kunde slänga allt i den men pengarna hällde jag ned i den nu pågående handväskan, känns ju onödigt att slänga pengar!
Märkligt beteende jag har med mina väskor. Jag är ju så jäkla noga med allt annat?

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ha ha, jag älskar också väskor och är i stort behov av en ny för tillfället känner jag. Den sista svarta med lås på var snygg som du hade på bild i dag. :) Den skulle jag gärna kunna tänka mig. Annars gillar jag väskor från Friis company. Snyggt sörru!
Mina väskor är kliniskt rena och innehåller bara bilnyckel, plånbok, tuggummi och hårspray - eller kanske inte... =) Total kaos.
K R A M!

2008-01-19 @ 16:40:55
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Borthy till Camilla.

Men mobilen då? Du får lära upp mig i handväskhyfs vid tillfälle :-) Ser fram emot det!

2008-01-19 @ 16:54:32
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Cyberspunken

Åhhh shit! jag känner helt igen detta handväskebeteende!! Överallt kan jag hitta gamla handväskelik med diverse saker i från olika tidsepoker i mitt liv... jag ska ta en dag och bege mig på handväskejakt, kan ju säkert kasta dom flesta jag hittar, och så klart kommer jag och tittar om du lägger in en lista med besökare från möjliga och omöjliga ställen... och jag fattar verkligen inte hur dom hittar in till min lilla sida... hmm hmm men intressant e det
:)

2008-01-19 @ 17:20:22
URL: http://cyberspunken.blogg.se
Postat av: Monika

Ha, ha... Om du visste hur många pensionerade väskor jag har stående lite här och var i förråd och skåp. Fullpackade för att sortera "sedan"...

2008-01-19 @ 18:05:12
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: Andreas

Dina handväskor blir ju riktiga tidskapslar *ler*. Kanske kunde lämna dem till nåt museum, så att de kunde bevaras för framtiden.

Själv har jag mest varit ute och njutit av vinden och solen idag.

Ha en bra kväll!

Andreas

2008-01-19 @ 18:31:06
URL: http://a5.blogg.se
Postat av: syrran

Bha!!! En säska- i - taget! Är min slogan. Och I den väskan råder ordning o reda, allt för att underlätta vardagen - den alldeles vanliga vardagen :)

2008-01-19 @ 18:34:06
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: A

Jag är nog väldigt lik dig vad gäller väskor. Det enda som inte stämmer är att jag alltid tömmer ut "pensionerade" väskor på pengar...Men bara det=) Hoppas du får en fin kväll.Kram

2008-01-19 @ 21:06:32
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: britten

ja det är många som undrar vad vi går och drar på i våra handväskor...känner igen mycket i ditt resonemang.
jag har ingen som helst ordning i min handväska, och jag skakar den för att höra om jag har min anycklar liggande där nånstans.
Men jag älskar handväskor, spenderar för mycket pengar på dom och har alldelens för många.

kram

2008-01-20 @ 10:54:53
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: amonym

En väska....ha!! Här kör vi med flera på en gång.....multi-bags-dimensions....hihi! Mannen är helt nervös.... fast just nu har jag faktsikt bara 2-3 vinterväskor.....spännande är att nycklar o plånbok med mera alltid är i "fel" väska...den jag inte har med mig....usch jag är helt hopplös när det gäller nycklar o plånböcker....men jag är jädrit bra på att leta!!!

2008-01-20 @ 17:52:23
URL: http://amonym.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0