Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Rea....och lite funderingar om hur ensamhet hanteras.

Nu börjar en 3 veckor lång utmaning för mig.
3 veckor då barnen skall vara på semester med J.
Jag känner mig lite orolig för hur jag ska hantera detta och det går lite i vågor då jag känner mig ensam och ynklig och i nästa stund stark och kapabel att fixa det bra då jag har jättemyckt kul jag skall göra under tiden.

Har inte gjort så många knop idag. Jag är lite svag för att shoppa på REA i sportaffärer som det är just nu på mycket och i dag råkade jag göra några grymma fynd enligt min mening...

En ny varm sovsäck som inte var på rea på till exempel.... 


...och 1 svart och en grön skaljacka som det var halva priset på...som satt perfekt och som bara låg där och väntade på mig, bara min storlek kvar! Ja, så kan det gå!

Ser ni vad duktig jag är som inte bäddat sängen innan jag slängde dit jackorna för att ta ett kort på dem, pluspoäng till mig!
Egentligen borde jag väl ligga på en strand och läsa bok idag men jag kom mig liksom inte för. Borde också städa och tvätta men kom mig inte för med det heller.
Jag kanske helt enkelt får vara så här idag? Trots att vädret är vackert...

I kväll kommer kollegan och väninnan tillika grannen N hem och vi skall ljuga i oss lite samtal och vin efter mörkrets inbrott.
 
Till dess skall jag troligen hyra en dvd "Lilja 4 ever" som jag fått bestämda order att se av Kraka efter att jag sagt till henne att jag inte trort på att så många män går till prostituerade...vi diskuterade boken "Smuts" när detta kom på tal.

Hon tror till och med att det kan vara fler, ett mörkertal än var 8:e som forskning visar och jag kan i min vildaste fantasi inte tro att män har så vidrig människo/kvinnosyn, kvinnoförakt och självförakt, låg självkänsla och dåligt självförtroende.
Hur kan det i så fall ha blivit så här fel?
Vem kan fantisera sig till att sex man betalt för är härligt? Det måste ju vara omöjligt för alla?

Jag är så jäkla naiv att jag inte tror jag känner någon som köper sexuella tjänster, jag har så stor tilltro till mina vänner och arbetskamrater, ja folk som finns i min närhet.  

Jag väljer att tro att alla i grund och botten vill ha en fungerande kärleksrelation i närhet där sex är en naturlig och härlig del. Jag vill tro att det är något alla människor innerst inne vill ha och strävar efter.... är jag dum i huvudet eller?

...men tydligen handlar köpt sex inte om detta, det är tydligen kravlöst och något man kan lägga över sin förnedring på...jag fattar ingenting. Någon annan som gör?

Ja, därför skall jag se den filmen i kväll men sen får det ämnet vara slutdiskuterat för mig för ett tag för jag är faktiskt mätt efter att ha läst boken Smuts, nu vill jag fortsätta vara naiv och tro på kärlek bland människor och läsa något mer livsbejakande.


Ja, för övrigt har jag varit en riktig telefonpratare idag. Mysigt!


Kommentarer
Postat av: Camilla

3 lediga veckor ensam, det kan nog bli en utmaning - det skulle det t o m bli för en eremit som jag. =)

Du kommer säkert att få jättemysigt och tid att umgås med både dig själv och dina vänner.

Snygga jackor, speciellt den gröna var supersnygg ju! Så klart du måste köpa den.

Kramar!

2008-07-04 @ 18:26:34
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Kraka

Själv har jag dragit mig tillbaka för en helg i ensamhet på ett vandrarhem på gränsen mellan Sörmland och Östergötland. Men ensam är ju ett relativt ord... Har pratat i telefon med dig på vägen ner hit, sedan ringde en av mina vänner i Jönköping.I övrigt har jag pratat med ett par från Hammarbyhöjden som övernattar här och med han som är föreståndare.

Har suttit ute i trädgården med rödvin och sedan ätit sill och potatis. När det blev för kallt ute har jag tittat på senaste Morden i Midsomer-filmen på min laptop.

Ja, Lilja 4-ever är verkligen en skakande film, byggd på en verklig tjejs öde. Men hon är inte ensam! Igår hörde jag ett program på P1 om modern slavhandel (trafficing) och en Göteborgspolis som intervjuades berättade att de hjälper många tjejer som lockats hit under falska förespeglingar om arbete och som sedan blir sexslavar.

Titta förresten på http://www.trafficking.nu/

Jag såg den utställningen på Världskulturmuseet för ett par år sedan, men man kan se den på nätet. Mycket bra och lärorikt!



2008-07-04 @ 23:28:01
URL: http://kraka.zoomin.se/blogg.html
Postat av: annebelle

Tre veckor utan familjen kan nog kännas som en riktig utmaning. Hoppas du kan ta vara på tiden och koppla av.

Jag såg Lilja 4-ever när den gick på bio och blev väldigt berörd.

2008-07-05 @ 12:25:42
URL: http://annebelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0