Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Städa på elitnivå när man bara vill softa på elitnivå...


Nu ska ju jag jobba 3 veckor innan jag ska ha andra halvan av min semester. Jag kan ju inget annat säga än att jag haft en ordentlig tur med vädret!
Nu öser regnet ned från en jämngrå himmel.
Jag känner mig nästan lite skyldig, att jag har sådan tur jämt.
Jag förstår hur jäkligt och deppigt det måste kännas för de som har sin första semesterdag idag. Att behöva dra upp rullgardinen och få flaschback från förra årets semesterväder.
Hoppas innerligt att detta bara är tillfälligt!

För mig personligen gör det dock inget just idag, känns mysigt att gå här hemma och skrota.
Jag har många saker att småpyssla med.
Igår kväll efter jobbet såg jag 2 filmer. Först den hemska "Lilja 4-ever" och sedan som rehabilitering efter den en romantisk gullig sak som hette "Dagboken".
Eftersom man fick hyra 3 för 100 kr så blev det "Solstorm" också men den har jag spart till att se idag.

Mellan filmerna igår kväll gjorde jag äntligen slag i saken och sydde upp och strök de nya gardinerna till mitt sovrum.
Det var på tiden, det har varit utan där så länge. Jag har några sådana där små surdegar som blivit liggande som det helt enkelt bara tar tid att börja med fast det inte tar många minuter att göra och blir fint när det är klart.

I dag gäller städning på elitnivå för mig för jag har skött mig dålit på lokal nivå så länge nu, bara "levt".

Dagens surdeg blir att hänga upp den sista gardinen i vardagsrummet som bara ligger till sig här och väntar på att få komma upp. Ska blogga den sen så att det blir gjort!

Kommentarer
Postat av: Mor

Såååå mysigt det ser ut, men vad är det Du har gömt

bakom gardinen längst ner till höger? FNISS?

Är det här "Kära Far" och jag ska "tryna" när vi kommer nångång? Trevligt!!!!

Vad gör Zigge nu? Tänker mycket på honom.....

2008-07-07 @ 11:03:03
Postat av: annebelle

Snyggt! Här pågår slutfasen av bygget, mannen murar och tapetserar all vaken tid. Jättekul! NOT!

Sedan återstår bara (hm) packa och flytta.

2008-07-07 @ 13:14:40
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: vivan

Ja, det är perpekt väder att städa i...på med bra musik...så går det som en dans...eller? kramiz

2008-07-07 @ 13:28:07
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Malin

Javisst är det fiffigt att lägga ut sina dåliga samveten på bloggen för då brukar de bli åtgärdade snabbare!

2008-07-07 @ 16:18:58
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Åhh så fint du fått det :)

2008-07-13 @ 20:21:23
URL: http://mikaaaelaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0