Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Snövit, c´est moi!

Hon hade ett hår så svart som ebenholt...ett skinn så rött som blod och ögonvitor så vita som snö!
En lite anorlunda Snövit kan tyckas men det är jag i nuläget!
Jag har i och för sig inte hunnit tona håret så att det är exakt ebenholt men det är ju av naturen väldigt mörkt...men annars, jaja mensan Snövit, det är jag!
Nu skall jag förklara!

Jag kunde bara inte tro det. När jag vaknade efter att ha sovit helt underbart, också helt av naturen och tittade på klockan fick jag en chock!
Klockan var tjugo minuter i sex...på kvällen!

Jag kunde liksom inte begripa att jag äntligen känner mig så harmonisk och välmående att jag nu kan sova på riktigt! Redan?
Kommer inte ihåg när jag kände så här sist? Jag vågar inte riktigt tro på det fullt ut ännu....

Jag tittade mig i spegeln och såg klara vita ögonvitor.
Jag såg en skymt av någon i spegeln som var bekant men som jag inte sett på så förbaskat länge, hon som jag letat efter, hon som är den sanna jag!

Den som jag sett så länge har kanske till ytan varit jag eftersom jag vant mig men inuti så förbaskat pressad orolig och luggsliten.

Jag började göra lite nytta, betalade räkningar, och annat sådant där viktigt som jag haft dålig vardagskoll på.
Beställde hämtning för lagning av min trasiga dator, den som jag "hyr " via jobbet.
Kändes skönt efteråt att jag kommit igång med sådant, börjat få kontroll!

Gick ned i centrum för att handla lite käk till marsvinen men djuraffären hade hunnit stänga.

I ett grannhus finns ett solarium där det är "dropp in" utan bemanning så då fick jag för mig att droppa in där och ta 15 minuter under den artificiella solen.

Min hy är relativt vit och jag tänkte att jag ska gå dit några gånger 1 ggn i veckan och vänja huden för att inte bränna mig i sommarsolen sedan.

Det som nu hände var att jag på dessa 15 minuter förvandlades till en tomat. Färgen har bara ökat under natten och nu är min hy så röd som blod! :-D Snyggt! Tror det får bli 10 minuter nästa vecka...

Jag har också kommit till insikt om att jag börjar min första semesterperiod i och med att jag går av de 6 nattpassen innan midsommar i morgon bitti torsdag, jag hade fått för mig att det var några veckor kvar men så är det inte!
Otroligt! Tänk vad härligt att jag nu känner mig så skönt bra och då också skall få gå på semester!

Varit ordentligt körigt på Firman i natt....bådar inte gott för onsdagskvällens fotbollsmatch... eftersom jag jobbar och det troligen kommer att hålla isig...men, med min tur kommer det nog att ordna sig det också :-D!


Kommentarer
Postat av: Kraka

Låter som att rören i det solariet inte var helt i sin ordning. Akta dig! Det räcker gott med den sol som finns naturligt och den ska man också vara försiktig med. Läs gärna min vän Lobelias blogg som helt handlar om resultatet av hennes solöverskott. http://www.lobeliasmelanom.blogspot.com/

2008-06-18 @ 08:16:26
URL: http://kraka.zoomin.se/blogg.html
Postat av: syrran

Aj! Aj! Du vet väl att man bränner sig ändå- fast man grundat innan med solarium!

Vart är våra spanska hudgener när vi som bäst behöver dem??

Sov gott!

2008-06-18 @ 09:20:25
URL: http://mariasfotovardag.blogg.se/
Postat av: Fia

Vad skönt det var att läsa det här inlägget! Positivt, livsbejakande, härligt!

2008-06-18 @ 12:52:03
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Camilla

Aj, aj... hoppas rodnaden ger med sig!

Kram och gud så skönt med semester snart!!!

2008-06-18 @ 14:28:32
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Camilla

Mina ljusa Fornarina som jag älskar (modellen heter Lula. Lee heter Coral. Båda är nog ett år gamla, men perfekta med raka ben - inte supertighta i benen, men så klart över rumpa och lår. =)

Kika på Carlings eller JC, säkert kan man hitta dessa på utgående modeller, för det blir ju nya hela tiden.

Dina mörka Diesel blev jag kär i, måste ut och kika då lönen ramlar in.

Skulle vara kul att ta en shoppingrunda i storstan gång gång ihop. =)

Kram på dig! Har du bleknat något?

2008-06-18 @ 16:03:15
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Camilla (igen)

Oj, jag glömde angående skålarna. "Äkta" såna skålar finns på Bruka-återförsäljare, har såna för chips, popcorn och godis. Det här sill-setet var något annat märke, men det såg exakt likadant ut. Det köpte jag på Järnia (av alla ställen...) för 199:- (eller kanske t o m 149:-) för hela set:et i stället för 349:-.

Kram!

2008-06-18 @ 16:08:24
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: evans

Vad skönt att du äntligen fått sova ut! Hoppas att det håller i sig!



Ser att du läser Smuts. Den läste jag för ett tag sedan och den var riktigt bra!

2008-06-18 @ 16:43:35
URL: http://evans.blogg.se/
Postat av: amonym

Vad härligt det låter med sömnen men inte så skönt med solen aj aj.....

Null....hihi! Man skulle skriva sitt namn i nått pop-up fönster först...hihi men null låter väl rätt gulligt tycker jag=)

Nu ska jag återgå till den deppiga fotbollen!

heja heja heja

2008-06-18 @ 22:06:57
URL: http://amonym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0